باتوجه به صنعت ساختمان سازی که در کلانشهر تهران مشاهده میشود، نمیتوان قیمت پایینی برای آپارتمان های تهران بخصوص برخی محله های لوکس نشین آن در نظر داشت.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 16 January 2024

کلانشهر تهران، روزانه افزایش جمعیت چشم گیری را تجربه میکند و همواره چالش هایی در زمینه مسکن و قیمت های بالای آپارتمان دارد.

با نگاهی به سابقه ساخت و ساز در کلانشهر تهران میتوان بی تردید، ساختمان های شمال تهران را در دسته آپارتمان های گران تهران دانست. صنعت ساختمان سازی در شمال پایتخت پیشرفت چشم گیری داشته است که هیچ کدام از مناطق تهران نتوانسته اند به گرد پای آن برسند. درست است که ساختمان های این منطقه در دسته املاک گران تهران قرار دارند، اما چه چیزی در قیمت آپارتمان های پایتخت تاثیر گذار است؟ یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در قیمت آپارتمان های تهران دارد، موقعیت مکانی سازه میباشد؛ قرارگیری ساختمان در شمال و یا جنوب تهران میتواند قیمت آن را زمین تا آسمان متفاوت کند.

یکی دیگر از المان های موثر در قیمت ساختمان های تهران، امکانات و دسترسی های ملک مورد نظر میباشد؛ برخی از آپارتمان ها مجهز به لابی 24 ساعته، پارکینگ، انباری و امکانات این چنینی هستند که در قیمت آنها تاثیر گذار است. البته در این قسمت تنها درمورد آپارتمان های معمولی صحبت کردیم چراکه آپارتمان های لوکس و فوق لاکچری بر اساس تعداد طبقات، امکانات سوپر لاکچری، موقعیت مکانی، چشم انداز، دسترسی به مراکز رفاهی و تفریحی، طراحی و معماری داخلی و بیرونی ساختمان، برآورد قیمت میشوند.

اگر به ساختمان های شمال تهران که ازجمله سازه های لاکچری تهران بشمار میروند مراجعه کنیم، متوجه خواهیم شد که ساختمان های شمال تهران سازه هایی مدرن، مجهز و لوکس هستند که فرصت زندگی در محیطی آرام با امکانات رفاهی کامل را برای ساکنین خود فراهم کرده اند.

تنوع طراحی آپارتمان ها و برج های سر به فلک کشیده در این منطقه به گونه ای است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب میکند. حتی ممکن است برخی از محله های این منطقه با نام برج های آن شناخته شده باشند. در ادامه به برخی از محله های این منطقه اشاره کرده ایم که تنوع ملک، معماری بی نظیر، دسترسی و امکانات بسیاری را در اختیار ساکنین خود چه در ساختمان و چه در محیط بیرونی قرار داده اند.

آپارتمان های اقدسیه

اقدسیه یکی از محله های معروف واقع شده در شمال تهران است که به یکی از محله های امن و آرام تهران نیز تبدیل شده است. موقعیت مکانی این محله و دسترسی آن به محله های زعفرانیه، نیاوران، ولنجک و تجریش یکی از المان های تاثیرگذار در قیمت آپارتمان در اقدسیه بوده است. همچنین امکاناتی که این منطقه برای ساکنین خود فراهم کرده است، نمادی از زندگی شهری بروز و مدرن میباشد. قرار گیری اقدسیه در کوهپایه های شمال تهران، سبب آب و هوای مناسب این منطقه شده است. بافت اقدسیه، مسکونی بوده و صنعت ساختمان سازی در این محله بسیاری حرفه ای و باتوجه به معماری روز دنیا طراحی و اجرا میشوند.

اگر در خیابان های اقدسیه قدم زده باشید، شاهد مراکز تفریحی و رفاهی بسیاری در این محله خواهید بود ازجمله خیابان های اصلی اقدسیه میتوان به خیابان گلستان اشاره کرد که آپارتمان های لوکس و امروزی را میتوانید در این محله مشاهده کنید؛ البته توجه داشته باشید که خیابان گلستان را با نام خیابان قاسمی میشناسند و به دو بخش گلستانی شمالی و جنوبی تقسیم میشود. اقدسیه گلستان شمالی یکی از خیابان های اصلی اقدسیه است که برای خرید آپارتمان بسیار پیشنهاد میشود و اگر به دنبال محله ای آرام هستید، این خیابان همان گزینه ای است که میخواهید.

قیمت آپارتمان های اقدسیه باتوجه به سن سازه و امکانات برآورد میشوند؛ با مشاهده جدول قیمت ملک در اقدسیه خواهید دید که سن سازه تاثیر بسزایی در قیمت نهایی داشته و حتی قیمت سازه های 2 سال ساز با ساختمان های نوساز تفاوت بسیاری دارند.

خانه های گران تهران

آپارتمان های باغ فردوس

با قدم زدن در کوچه و خیابان های محله باغ فردوس، شاهد تنوع سازه در این منطقه خواهید بود؛ از برج های مدرن و امروزی گرفته تا ساختمان های ویلایی که همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده اند؛ همین امر سبب شده تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و افراد بتوانند با هر سلیقه ای سازه مورد نظر خود را در این محله جستجو کنند.

موزه باغ فردوس یکی از مکان های تفریحی این منطقه است که روزانه افراد بسیاری برای تفریح و گردش به این موزه مراجعه میکنند؛ باغ فردوس برای آرامش و پذیرایی از مراجعین خود، فضایی صمیمی و آرام را فراهم کرده و بعد از گشت و گذاری طولانی، می‌توانید در کافه باغ فردوس استراحت کنید. فضای دنج این کافه می‌تواند گزینه‌ای رمانتیک برای قرارهای عاشقانه باشد. ناگفته نماند که در برخی موارد ساختمان هایی که در کوچه های این موزه واقع شده اند، ارزش بیشتری داشته اند.

خرید آپارتمان در باغ فردوس باتوجه به موقعیت مکانی و نوع سازه قیمت گذاری میشود؛ و هر چه ساختمان نوساز تر باشد ارزش بیشتری نیز خواهد داشت. قیمت آپارتمان 10 سال ساخت در باغ فردوس 185 میلیون تومان برآورد شده و قیمت آپارتمان نوساز در این محله، متری 330 میلیون تومان میباشد که همین امر نشان دهنده اهمیت و تاثیر سن سازه در قیمت نهایی آن میباشد.

خانه های گران تهران

آپارتمان های محمودیه

محله محمودیه، هنوز به طور کامل جایش را به طراحی های مدرن امروزی که در اکثر محله های شمیرانات به چشم میخورد نداده و هنوز آمیخته هایی از معماری غنی ایرانی در اینجا به چشم می خورد. در قدیم افراد ثروتمندی که علاقه ای به تجمل گرایی نداشتند در این منطقه ساکن می شدند؛ خانه هایی که از قدیم به جای مانده ، نشان می دهد خانه های ساخته شده در این منطقه با متراژ بالا و به شکل عمارت هایی همراه با باغ های سرسبز بوده، البته در سال های اخیر این محله هم مانند سایر مناطق دستخوش تغییراتی بوده و این گونه عمارت های ناب کمتر به چشم می خورند.  

محمودیه همانند دو محله قبلی، محله ای مسکونی شناخته شده، که با صنعت ساختمان سازی تهران همراه شده است. در این محله میتوانید تنوع ملک را مشاهده کنید از برج های سر به فلک کشیده گرفته تا سازه های ویلایی و قدیمی که از گذشته باقی مانده اند. موقعیت مکانی این محله به گونه ای است که در دسته محله های سرسبز تهران قرار گرفته و دسترسی به دیگر نقاط تهران آسان است. قیمت خرید آپارتمان در محمودیه را میتوان از حدود متری 200 میلیون تومان برآورد کرد که بستگی به سال ساخت ساختمان دارد؛ جدول زیر قیمت دقیق و بروز خرید آپارتمان در محمودیه را نشان میدهد که در این جدول مشاهده خواهید کرد قیمت آپارتمان نوساز در محمودیه حدود متری 340 میلیون تومان و قیمت آپارتمان 10 سال ساخت در محموده 230 میلیون تومان برآورد شده است.

خانه های گران تهران
تنوع سازه در شمال تهران بقدری زیاد است که اگر به دنبال خرید و یا سرمایه گذاری آپارتمان در این منطقه هستید، دچار سردرگمی خواهید شد؛ اما با مراجعه به املاکی معتبر و کاربلد در این منطقه که سابقه درخشانی در زمینه خرید و فروش ملک دارند، میتواند کار شما را راحت کند و در زمانی کوتاه به نتیجه مورد نظر برسید. گروه مشاورین آکس هوم ازجمله مشاورین املاک برتر منطقه 1 تهران میباشند که روزانه آگهی های بروز، به همراه عکس و اطلاعات کامل را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. تمام آگهی های وب سایت آکس هوم روزانه بروز شده و زیر نظر مشاورین معتبر این منطقه میباشد؛ با مراجعه به این وب سایت میتوانید به دنیایی از آگهی های املاک منطقه 1 تهران دسترسی داشته باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار