کد خبر: ۱۱۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 13 February 2024

اجاره ویلا

گاهی چند روز بودن در کنار طبیعت برای یک تجربه لذت‌بخش کافی‌ست. تجربه‌ای که می‌توانید با اجاره ویلا یا اقامتگاه در یکی از شهرهای ایران، آن را به خودتان هدیه بدهید. طبیعتی از جنگل‌های شمالی یا شهر باران تا باغی دیدنی در دل کویر که هر یک لذت خودشان را دارند. پس بار سفر ببندید تا چند مقصد جذاب از شمال تا مرکز ایران را به شما معرفی کنیم که اگر قصد داشتید چند روزی از روتین همیشگی زندگی‌تان دور شوید به آغوش طبیعت پناه ببرید برای برنامه‌ریزی سفرتان چند گزینه داشته باشید.

لذت بردن از آب و هوای خنک و دلپذیر در رودخانه ی سرداب متل قو

اجاره ویلا رشت

رانندگی در جاده زیبای چالوس گرچه مسیر رسیدن به شمال است اما آنقدر جذاب و دیدنی‌ست که خودش یک جاذبه دیدنی به‌شمار می‌رود. با گذر از این جاده یکی از اولین شهرهای شمالی که به آن می‌رسید، متل قو است. شهری که ساحل و جنگل را با هم از طبیعت البرز به ارث برده و با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تفریحی یک مقصد جذاب برای زندگی چند روزه در دل طبیعت است. با اجاره ویلا ساحلی یا جنگلی از سایت شب در فصل‌های مختلف این شهر میزبان شما برای استراحت و تفریح چند روزه است.

متل قو یکی از شهرهای شمالی‌ست که نه تنها به دلیل قرار گرفتن در نوار ساحلی یا جنگل‌های هیرکانی که به‌خاطر امکانات رفاهی و اقامتی‌اش بسیار معروف شده است. البته نزدیکی آن به تهران و دسترسی مناسب نیز در این مساله تاثیرگذارند.

با اجاره ویلا در این شهر جاذبه‌های زیادی چشم انتظار شما هستند که یکی از دیدنی‌ترین‌های آن رودخانه سرداب متل قو است. رودخانه بزرگی که در غرب مازندران قرار دارد و از تخت سلیمان و علم‌کوه زیبا سرچشمه می‌گیرد و در نهایت نیز به خزر می‌ریزد. گشت‌وگذار در اطراف این رودخانه، ماهیگیری با انواع ماهی‌های قزل‌آلا یا حتی خرید ماهی‌های تازه و کباب کردن آن‌ها یکی از تفریحاتی‌ست که می‌توانید با سفر به متل قو تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به متل قو، زمانی‌ست که هوا معتدل باشد تا رطوبت هوا شما را اذیت نکند. پس زمان سفر خود را به بهار و پاییز موکول کنید تا به‌دور از گرما و رطوبت در یکی از زیباترین شهرهای شمالی بگردید.

سفر به شهر همیشه بارانی با طبیعت بکر و سر سبز

اقامتگاه کاشان

رشت، شهر باران در تمام کوچه و خیابان‌هایش میزبان خوبی برای تجربه چند روزه در دل طبیعت است. بازار رشت با بوی سبزی تازه و ماهی، میدان پر تب و تاب شهرداری، جنگل‌هایی که اطراف شهر را محاصره کرده‌اند، مردم خونگرم و مهربانی که در شهر باران پذیرای شما هستند و زیبایی‌های ناتمامی که با سفر به رشت زیبا از آن سیر نخواهید شد همگی برای بهانه خوبی برای رفتن به رشت هستند. با اجاره ویلا رشت و اقامت چند روزه در این شهر می‌توانید، به دیدن جاذبه‌های این شهر بروید.

شهری که پرجمعیت‌ترین در بین شهرهای شمالی‌ست و در کنار طبیعت زیبایش، وقایع تاریخی بلند و بالایی را در دل خود جای داده است.

تصویر رشت همان شهر آبرنگی باران خورده از خیابان‌های دیدنی در کنار طبیعت سرسبز شهر است که به دلیل نزدیک بودن به دریای خزر بهترین زمان برای سفر به آنجا، بهار و پاییز و اواخر زمستان است. زمانی که هوای خنک و به دور از رطوبت است و می‌توانید برای گشت‌وگذار در دل طبیعت یا رفتن به جاذبه‌های شهری روی آن حساب کنید.

البته در کنار طبیعتگردی و شهرگردی در رشت نباید خوردن غذاهای این شهر را از دست بدهید. تنوع غذایی که برای هر ذائقه‌ای برگ برنده‌ای دارد. تنوع غذاهای رشتی آنقدر زیاد است که در این بخش صاحب نام شده است.

تجربه ای از تفریح یک روزه در باغ فین کاشان

کاشان شهری با وجود جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیر در کنار جاذبه‌های تاریخی، طبیعت کویری و زیبایی دارد، برای سفر یک روزه هم مقصد مناسبی‌ست. جایی که می‌توانید حتی آخر هفته‌ها نیز برای آنجا برنامه‌ریزی کرده و با رزرو اقامتگاه کاشان به گشت‌وگذار شهری یا کویرهای اطراف آن بروید.

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کاشان، باغ فین است که به سبک باغ‌های ایرانی ساخته شده و نه تنها به‌خاطر سبک معماری‌اش که به دلیل وقایع تاریخی معروف است.

باغی که گرچه در دوران صفویه ساخته شد اما اتفاقات عصر ناصرالدین شاه و ماجرای قتل امیرکبیر در حمام فین دلیل شهرت آن شده است. باغ فین در دل شهر کویری کاشان به سبک باغ‌های ایرانی و با حوض‌های و جوی‌های دائمی‌ست که با گذشت چند صده هنوز هم فواره‌های آب آن می‌جوشد و حوض‌هایش پرآب هستند. جایی که چندین عمارت را به همراه کاشی‌کاری‌ها و نقاشی‌های ارزشمند در دل خود جای داده و می‌توانید برای تفریح یک روزه روی آن حساب کنید.

در کنار گشت‌وگذار یک روزه در باغ فین، می‌توانید از جاذبه‌های دیگری مثل مسجد و مدرسه آقابزرگ، خانه‌های تاریخی‌ مثل خانه طباطبایی و خانه بروجردی، بازار قدیمی کاشان و تیمچه امین الدوله، موزه عروسک و اسباب‌بازی، تپه‌های سیلک و کویر مرنجاب نیز دیدن کنید.

کاشان کویری روزهای گرم و شب‌های خنکی دارد که تحمل هوای آن در روزهای گرم تابستانی چندان ساده نیست. پس بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید بهار و پاییز هستند که با وجود آب‌وهوای معتدل روزها خبری از آفتاب سوزان نیست ولی شب‌ها باید لباس گرم همراه خودتان داشته باشید.

طبیعت زیبا از شمال ایران تا کویر و شهرهای مرکزی مقاصد جذابی برای تغییر روتین زندگی و تجربه حس‌وحالی متفاوت در طبیعت هستند. شهرهایی که می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای سفر یک یا چند روزه انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار