تولید موتورسیکلت ‌ها به روش یکسانی انجام نمی‌ شود. هر مدل دارای قطعات و تجهیزات متفاوتی است که باید با باتری مناسب مطابقت پیدا کند. با درک ویژگی ‌های هر باتری و نوع موتورسیکلت، می‌ توانید باتری مناسبی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتی با باتری مناسب، نادرستی در نگهداری و استفاده می ‌تواند به آن آسیب برساند و خرابی را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 05 March 2024

موتورسیکلت ‌ها، مانند اتومبیل ‌ها، به منبع انرژی برای روشن شدن نیاز دارند، که این انرژی از طریق باتری فراهم می ‌شود. خرید باتری موتور سیکلت نیاز به دقت و توجه دارد، زیرا باید با مدل و نیازهای موتورسیکلت شما همخوانی داشته باشد. به همین منظور در ادامه یک راهنمای خرید عالی برای باتری موتور سیکلت را معرفی کرده و 5 مدل از باتری های موتور موجود در بازار را معرفی می کنیم.پس در این مقاله از شمس باتری با ما همراه باشید.

5 مدل از باتری های مناسب موتورسیکلت های بازار

انواع باتری موتور سیکلت

نخست بهتر است قبل از آشنایی با باتری های پرفروش موتور سیکلت بررسی کنیم که چه نوع باتری هایی در بازار وجود دارند.

باتری های اسیدی

این نوع باتری ها قدیمی ترین نوع باتری های موتور سیکلت هستند و از صفحات سربی و اسید سولفوریک ساخته شده اند.

  • مزایا: قیمت مناسب، قدرت استارت بالا
  • معایب: نیاز به نگهداری بیشتر، عمر کوتاه تر، خطر نشت اسید

باتری های سیلد اسید (MF)

این نوع باتری ها به باتری های خشک نیز معروف هستند و از صفحات سربی و اسید ژله ای تشکیل شده اند.

  • مزایا: نیاز به نگهداری کمتر، عمر طولانی تر، عدم خطر نشت اسید
  • معایب: قیمت بالاتر

باتری های لیتیومی

این نوع باتری ها جدیدترین نوع باتری های موتور سیکلت هستند و از سلول های لیتیوم یونی ساخته شده اند.

  • مزایا: وزن سبک، قدرت استارت بالا، عمر بسیار طولانی، عدم نیاز به نگهداری
  • معایب: قیمت بسیار بالا

5 مدل از باتری های مناسب موتور سیکلت در بازار

حال که با انواع باتری های موجود در بازار آشنا شدیم بهتر است تا 5 مدل از مارک های معتبر باتری موتور سیکلت را بررسی کرده و درباره هر کدام اطلاعات کامل را کسب کنیم.

5 مدل از باتری های مناسب موتورسیکلت های بازار

1. باتری آریا مدل YTZ5S-GEL

باتری موتورسیکلت مدل آریا با ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۵ آمپر، به ‌عنوان یکی از باتری‌ هایی با کاربری گسترده در موتورسیکلت‌ های بی کلاج، ویو، طرح ویو، ماشین ‌ها و موتورهای شارژی، همچنین دزدگیرهای اماکن و دوربین‌ های مداربسته استفاده می‌ شود.

استفاده از باتری مناسب با توانایی تامین شدت جریان لازم برای سیستم برق و انجین موتور، اساسی ‌ترین راهبرد در نگهداری و استفاده از موتورسیکلت محسوب می‌ شود. این باتری باید قادر به شارژ بهینه و نگه‌ داری انرژی در زمان عدم استفاده باشد و نیازهای سخت‌افزاری مانند ردیاب و دزدگیر را تأمین کند. شرکت پرتو باتری شرق، یکی از پیشتازان در تولید باتری‌ های خودرو، موتورسیکلت و دیگر وسایل، با سال ‌ها تجربه و دانش در این زمینه است و موفق به کسب استانداردهای برتر شده است.

2. باتری یوکوهاما مدل YTX12-BS

از دیگر انواع باطری موتور سیکلت باتری یوکوهاما مدل YTX12-BS است. این باتری با شدت جریان 12 آمپراژ و ولتاژ 12 ولت، برای موتورهایی از قبیل کاوازاکی 250، Z 250، بنلی 300، هیوسانگ آکویلا، سوزوکی GS1000 و دیگر موتورها و چهارچرخ‌ ها که با اندازه باتری این مدل مطابقت دارند، مناسب است.

باتری برند یوکوهاما با آمپراز کمتر 5 و 7 مناسب موتورهایی همچون باتری موتور پاکشتی، بنلی ۱۵۰ و هوندا 125 نیز می باشد.

پس از تزریق باتری، پنج دقیقه صبر کنید و سپس آن را پلمپ کنید. این باتری با عمر مفید بالا و ساخت کشور مالزی، ابعادی به ارتفاع 12.5 سانتی‌ متر، عرض 8.5 سانتی‌متر و طول 14.5 سانتی‌متر دارد.

3. باتری موتورسیکلت ماسوکو مدل 12N6.5A

از انواع دیگر باتری برای موتور سیکلت استارتی باتری موتورسیکلت ماسوکو مدل 12N6.5A است. باتری خشک با شدت جریان 7 آمپراژ، ماسوکو، یک باتری مناسب با ویژگی ‌های استارت بی ‌نظیر و عمر طولانی است که برای موتورهایی با محفظه‌ باتری به ابعاد 14x10x7، از جمله باتری موتور ایروکس ،هندا 125، 150، 200، پالس، آپاچی، ویو، طرح ویو، و تریل، مناسب است. این باتری‌ ها دارای الکترولیت ژل هستند که نیاز کمتری به نگهداری دارند و از مقاومت بالایی در برابر ارتعاشات برخوردارند.

فناوری مورد استفاده در تولید این باتری ‌ها باعث شده تا در دماهای پایین نیز عملکرد مناسبی داشته باشند و جریان مصرفی برای استارت موتورسیکلت و تأمین انرژی برای سخت ‌افزارهایی مانند بوق و دزدگیر را بدون مشکل داشته باشند.

4. باتری اف 10 مدل 12N6.5A

یکی از باتری های مناسب برای موتور سیکلت را می توان باتری اف 10 مدل 12N6.5A نیز در نظر گرفت. این باتری با شدت جریان 7 آمپراژ و ولتاژ 12 ولت، مناسب برای باطری موتور کلیک ،هندا و طرح هندا، ویو و طرح ویو، شکاری، آپاچی 160، انواع دزگیر اماکن و آسانسور است. این باتری از ویژگی‌ هایی همچون عمر بسیار بالا، قدرت استارت فوق ‌العاده، استفاده از جداکننده AGM و جوش با دستگاه ‌های تمام ‌اتوماتیک برخوردار است.

باتری ‌های AGM کمتر مستعد سولفاته شدن هستند و می ‌توانند بدون نیاز به شارژ منظم، در مدت زمان طولانی‌تری نگهداری شوند. با این حال، برخی موارد می‌تواند منجر به ابطال گارانتی شود، از جمله شکستگی، تغییر شکل، آسیب‌دیدگی و ذوب شدن قطب ‌ها، صدمات ناشی از اتصالات غیر استاندارد و هرگونه دستکاری در باتری، صدمات ناشی از تنظیم نبودن سیستم برق موتور و اضافه شارژ باتری، اضافه کردن انواع الکترولیت مانند آب اسید، و نصب باتری غیر استاندارد و خروج الکترولیت از آن.

5. باتری موتورسیکلت شارک مدل ۱۲N9-4B MF

باتری موتورسیکلت شارک مدل ۱۲N9-4B MF با ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۹ آمپر، مناسب برای موتورهای آپاچی ۱۵۰، ۱۶۰ و ۲۰۰ سی‌سی و پالس NS 200 است. این باتری با طول عمر بالا و ابعاد ۱۳٫۵*۷٫۵*۱۳٫۵ سانتی ‌متر، مناسب برای موتورسیکلت‌ های استارتی است. از تکنولوژی اتمی خشک و تولید کننده این باتری، ساخت کره جنوبی است و مونتاژ شده در ایران است. این باتری با کیفیت و قابلیت مناسب خود، به عنوان یکی از انتخاب ‌های مطلوب برای موتورسیکلت ‌های مختلف در بازار ایران شناخته شده است.

خرید باتری موتور سیکلت با قیمت مناسب از شمس باتری

تولید موتورسیکلت ‌ها به روش یکسانی انجام نمی‌ شود. هر مدل دارای قطعات و تجهیزات متفاوتی است که باید با باتری مناسب مطابقت پیدا کند. با درک ویژگی ‌های هر باتری و نوع موتورسیکلت، می‌ توانید باتری مناسبی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتی با استفاده از باتری مناسب، نادرستی در نگهداری و استفاده می ‌تواند به آن آسیب برساند و خرابی را به همراه داشته باشد. حتما باتری های انتخابی خود را از فروشندگان معتبر و وب سایت های فروش باتری آنلاین که در میان کاربران عالی معرفی شده اند خریداری کنید. در این صورت می توانید بهترین استفاده از باتری را داشته باشید.شمس باتری یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر با 30 سال سابقه که در حوزه فروش باتری خودرو فعالیت دارد و توانسته رضایت مشتریان کسب کند. شما می تواند با مراجعه به وب سایت شمس باتری ،باتری مناسب موتور سیکلت خود را با قیمت مناسب تهیه کنید و از خدمات نصب در محل ما استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار