در دومین اجلاس نخبگان منابر شیعه مطرح شد؛
دومین اجلاس نخبگان منابر شیعه این بار در شهر مقدس قم با حضور ۶۰۰ نفر از فرهیختگان و محققان از ۷۰ ملیت مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 03 February 2024

اجلاس نخبگان منابر شیعه

به گزارش گروه استان‌های تابناک، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در ابتدای این همایش توضیحاتی درباره چگونگی جهانی شدن همایش شیرخوارگان حسینی و استفاده از نماد‌های مختلف برای پیشبرد این اهداف عنوان کرد و گفت: انتخاب یک روز مشخص، حضور مادران به عنوان نماد تربیتی، حضور شیرخواران، لباس سبز علوی و... از جمله مهم‌ترین نماد‌هایی ست که برای این حرکت در نظر گرفته شد و سبب جهانی شدن هر چه بیشتر این حرکت شد.

داود منافی پور در ادامه افزود: باید دنبال بروز و ظهور نماد‌های کربلا باشیم و شیعه بعد از چهل و اندی سال از گذشت انقلاب اسلامی باید به دنبال نماد باشد. چرا که شیعه نیاز به قدرت دارد و قدرتش تنها از جغرافیای کربلاست.

منافی پور یادآور شد: ما در حرکت شیرخوارگان حسینی با نمادسازی توانستیم تا حدودی حرفمان را در دنیا بزنیم و پرچم مظلومیت حضرت علی اصغر علیه السلام را در دنیا به اهتزار درآوریم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تاکید کرد: ما امیدواریم که با با روشنگری نخبگان منابر شیعه و سپس پرچمداران و مسلمانان و آحاد جامعه بشری و حتی مسیحیت پرچم حق را در عالم منتشر کنیم.

منافی پور با تاکید بر اینکه تنها شیعه می‌تواند غده سرطانی صهیونیزم را برچیده کند خاطر نشان کرد: شما سفیران ظهور باید در هر کجا که هستید و رفتید این سوال را مطرح کنید که به کدامین گناه طفل شیرخوار کربلا را کشتند؟!
وی سپس به بحث پیراهن امام حسین علیه السلام پرداخت و سیر و اسفار این پیراهن را بیان کرده و در ادامه روایات مستدلی مبنی بر اینکه قم و اهل قم زمینه سازان اصلی ظهور منجی موعود هستند بیان کرد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) مبدأ زمینه‌سازی ظهور را از حضرت موسی بن جعفر و گسیل فرزندان ایشان به ایران دانست و افزود: امام باقر علیه السلام در روایتی فرمودند؛ گویی مردمی را می‌بینم که در مشرق زمین قیام کرده اند و حقّ را مطالبه می‌کنند، اما به آنان داده نمی‌شود و باز مطالبه می‌کنند، ولی باز هم به آنان نمی‌دهند و، چون وضع را این گونه دیدند، شمشیر‌های خود را از نیام می‌کشند و در این زمان، آن چه را طلب کرده اند به آنان می‌دهند، اما آن را نمی‌پذیرند تا این که برخیزند و آن را به صاحب (و امام زمان) شما دهند. کشتگان آنان شهیدند. بدانید که اگر من آن زمان را درک کنم، جانم را برای صاحب این امر نگه می‌دارم.

این مراسم با شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مرثیه خوانی حاج نریمان پناهی، حاج علی عشرتی و حاج مهدی عزیزیان پایان یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار