یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: برق مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان تا پایان ۱۳ اسفندماه وصل می‌شود. اگر بارندگی نباشد، فردا راه‌های ارتباطی به روستا‌ها برقرار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 04 March 2024

به گزارش روابط عمومی "تهران ۲۰"، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از ابتدای حادثه که قریب به ۱۸۵۰ روستا و ۱۱ شهرستان درگیر سیل شده بودند، تمامی دستگاه‌ها، نیرو‌های داوطلب و جمعیت هلال احمر کشور نسبت به ارائه خدمات به سیل‌زدگان به صورت زمینی و هوایی حضور فعال و مستمری داشتند.

وی افزود: در روز اول به جهت گرفتگی راه‌ها و حجم سیل، امکان خدمات زمینی میسر نبود، خوشبختانه از روز گذشته دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به جهت امدادرسانی به روستا‌هایی که امکان تردد به صورت زمینی نبود، حضور به عمل آوردند؛ همچنین با هماهنگی و برنامه‌ریزی هلال احمر، حدود ۱۰۰ دستگاه خودروی امدادی به صورت زمینی انجام گرفته است.

برق روستا‌ها چه زمانی وصل می‌شود؟

سیلمانی بیان داشت: شنبه (۱۲ اسفندماه) جلسه‌ای با حضور مسئولین و وزیر کشور برگزار شد و تمامی اقدامات، تمهیدات و گزارش‌های مربوطه بررسی و اهتمام وزیدند که برق روستا تا امشب وصل شود. انشاالله به احتمال ۹۰ درصد اگر بارندگی نباشد، فردا راه‌های ارتباطی برقرار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین قریب ۱۵۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در منطقه وجود دارد. با توجه به گستردگی حجم آبگرفتگی، چهار استان همجوار خراسان رضوی خراسان جنوبی و شمالی کرمان برای کمک به امدادرسانی آمدند. با توجه به جغرافیای وسیع جهت رفع این موضوع هر منطقه منطقه‌بندی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در اکثر مناطق سیل تخلیه شده است، اما سازمان هواشناسی برای پایان هفته بارش را پیش بینی کرده است که برای این موضوع نیز تمهیدات لازم اندیشیده‌ایم. به طوریکه حجمی از بسته‌های غذایی، امکانات اقلام زیستی و... به نزدیک‌ترین منطقه پیش‌بینی آب گرفتگی و بارندگی ارسال شده است. حدود ۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۰ روزه در منطقه ارسال و بخش عمده این اقلام نیز توزیع شده است.

کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

سیلمانی در پایان افزود: جمعیت هلال احمر در کنار سایر دستگاه‌ها، گروه‌های جهادی با تمام توان و قوای خود پای کار، اما انتظار داریم که در کمک رسانی و خدمات رسانی اهتمام بیشتری توسط مردم عزیز و خیرین ایجاد شود. هموطنان خیر کشورمان می‌توانند برای ارسال کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان از طریق کد دستوری#۱*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را اهدا کنند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار