از شامگاه گذشته و مقارن با شب ۱۳ رجب و میلاد مسعود حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، ۳۵۰۰ نوجوان امام رضایی در ۲۱ برنامه اعتکاف در ۱۱ استان با عنوان «بی نهایت عاشقی»، تمرین بندگی و عاشقی خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 27 January 2024

به گزارش گروه استان‌های تابناک به نقل از آستان‌نیوز، موسسه جوانان آستان قدس رضوی با مشارکت نوجوانان و جوانان دهه هشتادی، همزمان با ایام اعتکاف ماه رجب در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب مصادف با ۵، ۶ و ۷ بهمن، اعتکاف نوجوانان امام رضایی را در ۱۱ استان کشور برپا کرده است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این باره به آستان نیوز گفت: در این برنامه‌ها مجموعا ۲۱ مراسم اعتکاف و با حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دختران و پسران دانش آموز دهه هشتادی برگزار می‌شود. در این خصوص یکی از اقدامات محوری موسسه در ماه رجب امسال این بود که به عنوان یک مرجع معرفتی، الگویی برای برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر کشور ترسیم کند لذا با توجه به اینکه محتوای غنی و موثری در این خصوص کمتر شاهد بودیم از سوی دیگر نظر به اقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم معنوی، در موسسه جوانان آستان قدس به عنوان مرکز معرفت افزایی، اقدام به طراحی یک بسته محتوایی فرهنگی و معرفتی شد.

مختاری با اشاره به محتوای این بسته، یادآور شد: این بسته دربردارنده محتوای آموزشی و معرفت افزایی دینی از جمله کتاب «عشق خدا؛ چرا و چگونه» و شامل بسته متبرک با رنگ و بوی امام رضایی (ع) با محتوای گلاب و نمک متبرک حرم مطهر امام رضا (ع)، حرز امام رضا (ع)، المان محتوایی، پیکسل و جانماز است.

مختاری همچنین به برنامه‌های تدارک دیده شده در مراسم‌های اعتکاف هم این طور گفت: برنامه¬های این اعتکاف که به صورت اختصاصی برای نوجوانان و جوانان طراحی شده است، شامل گفتگو‌های معرفتی، مناجات خوانی، کتابخوانی و... خواهد بود که با حضور استادان و مربیان شاخص برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ادامه به رویکرد اجرایی این اعتکاف هم اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های موسسه جوانان، توانمند سازی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در گام دوم انقلاب است و در برپایی این مراسم‌های معنوی اعتکاف، مجریان و مخاطبان این برنامه‌ها نوجوانان و جوانان دهه هشتادی هستند.

وی تصریح کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت و جایگاه ویژه نسل جوان و ارتقاء معرفتی آن‌ها سبب شده است که موسسه جوانان آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر به مرکزی الهام بخش و الگوساز در حوزه معرفت افزایی در سطح کشور مبدل شود.

برچسب ها: آستان قدس رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار