در این مقاله قصد داریم از مزیت‌های سفر با قطار به شهر مشهد برای خانواده‌ها بگوییم. اگر مردد هستید که با چه وسیله نقلیه‌ای به مشهد سفر کنید، احتمالاً تا پایان این مقاله بتوانید به نتیجه قطعی برسید.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 05 March 2024

چرا سفر به مشهد با قطار گزینه‌ای عالی برای خانواده‌ها است؟

مشهد یکی از جذاب‌ترین شهرهای مذهبی ایران است. برای سفر به این شهر شما می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل مختلفی نظیر هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. از میان این وسایل قطار تبدیل به یکی از  محبوب‌ترین وسیله­های نقلیه به خصوص برای خانواده­ها شده است.

در مسیرهای ریلی منتهی به شهر مشهد شما می‌توانید انواعی از قطارهای مختلف از سه ستاره تا پنج ستاره و از اتوبوسی تا کوپه‌ای را پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم از مزیت‌های سفر با قطار به شهر مشهد برای خانواده‌ها بگوییم. اگر مردد هستید که با چه وسیله نقلیه‌ای به مشهد سفر کنید، احتمالاً تا پایان این مقاله بتوانید به نتیجه قطعی برسید.

حریم شخصی بیشتر

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط قطار داشتن حریم شخصی بیشتر است. شما می‌توانید در مسیرهای ریلی منتهی به شهر مشهد قطارهای کوپه چهارنفره و شش‌نفره را پیدا کنید. با رزرو یک کوپه دربست این امکان برای شما وجود دارد تا رسیدن به مقصد سفر خود  محیطی خصوصی را در کنار خانواده داشته باشید. می‌توانید لباستان را عوض کنید و به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازید. ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتاب خواندن
  • موسیقی گوش دادن
  • فیلم و سریال دیدن
  • بازی کردن
  • صحبت کردن با دوستان و خانواده‌تان
  • استراحت کردن
  • تماشای مناظر مسیر سفر

امکان صحبت با نزدیکان

یکی دیگر از مزایای قطار در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل دیگری نظیر اتوبوس و هواپیما داشتن فضای خصوصی  برای صحبت با دوستان و نزدیکانتان است. این فرصت به شما کمک می‌کند تا صمیمیتتان افزایش پیدا کند و بتوانید لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

امکانات بهتر

یکی دیگر از مزایای قطار برای خانواده‌ها امکانات بیشتر این وسیله نقلیه در مقایسه با وسایل دیگری نظیر اتوبوس یا خودروی شخصی است. قطارها بر اساس امکانات و خدماتی که ما به مسافرانشان ارائه می‌دهند به سه دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ۳ ستاره
  • ۴ ستاره
  • ۵ ستاره

هر چه تعداد ستاره‌های قطار بیشتر شود، امکانات و خدمات آن بالاتر می‌رود. اگر به سراغ قطارهای ۵ ستاره بروید، امکانات و خدمات لوکسی به شما ارائه می­شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به صندلی و تخت راحت‌تر، امکان تغییر دمای کوپه، امکان انتخاب وعده‌های غذایی بیشتر، سرو نوشیدنی و میان‌وعده، دکوراسیون بهتر در داخل کوپه، سیستم صوتی و تصویری با کیفیت، امکان صدا زدن مهمان‌دار از داخل کوپه اشاره کرد. تمامی این امکانات به شما کمک می‌کند تا بتوانید از سفرتان به شهر مشهد لذت بیشتری ببرید.

چرا سفر به مشهد با قطار گزینه‌ای عالی برای خانواده‌ها است؟

یکی دیگر از امکانات مهمی که برای خانواده‌های دارای بچه‌های کوچک مناسب است، وجود سرویس بهداشتی در هر واگن قطار است. از طرف دیگر با رزرو یک کوپه دربست این امکان را به کودکتان می‌دهید تا هرچقدر می‌خواهد  سروصدا کند؛ بدون آنکه مزاحم فرد دیگری شود.

رانندگی،ترافیک و تصادف ندارد

اگر اتوبوس یا خودروی شخصی را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل برای سفر به شهر مشهد انتخاب کنید، لازم است که کل مسیر را رانندگی کنید یا مدتی را در ترافیک بمانید یا نگران تصادفات جاده‌ای شوید. تمامی این نگرانی‌ها در سفر با قطار برطرف می‌شود.

راحتی بیشتر

اگر اتوبوس یا هواپیما و حتی خودروی شخصی را به‌عنوان وسیله نقلیه خود برای سفر به مشهد انتخاب کنید باید برای چندین ساعت بر روی صندلی بنشینید، بدون آنکه بتوانید از جای خود بلند شوید. اما با انتخاب قطار این امکان برای شما وجود دارد که هر زمان که دلتان خواست از صندلی خود بلند شوید، در راهروی قطار کمی پیاده‌روی کنید یا اگر خسته بودید تخت خود را آماده کنید و به‌راحتی بر روی تخت دراز بکشید تا به مقصد سفر برسید.

هزینه کمتر

بلیط قطار در مقایسه با وسایل نقلیه دیگری نظیر هواپیما قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. همچنین تنوع قیمتی در قطار بسیار بیشتر است. به طور مثال شما در مسیر سفر به شهر مشهد می‌توانید به سراغ خرید بلیط قطارهای زیر بروید:

  • قطارهای اتوبوسی
  • قطارهای کوپه‌ای چهارنفره
  • قطارهای کوپه‌ای شش نفره
  • قطارهایی با ۳ ستاره، ۴ یا ۵ ستاره

شما می‌توانید برای کم کردن هزینه‌های سفرتان به سراغ قطارهای اتوبوسی با نهایتاً سه ستاره بروید. اما اگر امکانات و خدمات قطار برایتان مهم است، می­توانید قطارهای کوپه­ای با تعداد ستاره‌های بیشتر را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سفر به مشهد

اگر می‌خواهید زمانی به شهر مشهد سفر کنید که آب‌وهوای معتدل در شهر وجود داشته باشد، به شما فصل بهار و تابستان را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر هم می‌خواهید از حال و هوای معنوی حرم امام رضا در کنار دیگر زائرین نهایت استفاده را ببرید، در زمان‌های زیر به مشهد سفر کنید:

  • ماه رمضان
  • تولد و شهادت امام رضا
  • ماه محرم

اگر از شلوغی بیزار هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در تعطیلات نوروز به مشهد نروید و زمان سفرتان را بعد از تعطیلات نوروز یا اوایل پاییز قرار دهید.

چرا سفر به مشهد با قطار گزینه‌ای عالی برای خانواده‌ها است؟

چگونه بلیط قطار ارزان پیدا کنیم

اگر قصد دارید در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید و به دنبال بلیط قطار ارزان می­گردید، بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:

  • قیمت بلیط قطارهای اتوبوسی از قطارهای کوپه‌ای کم‌تر می‌شود.
  • قیمت بلیط قطارهای کوپه‌ای شش نفره از کوپه‌ی چهارنفره نیز کم‌تر است.

 همان‌طور که در بخش‌های پیشین مقاله اشاره کردیم قطارها بر اساس امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌کنند، تعداد ستاره بیشتری می‌گیرند. هرچه تعداد ستاره‌های قطار کم‌تر شود، قیمت بلیط آن نیز کم‌تر می‌گردد. به طور مثال قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا اتوبوسی سه ستاره، بسیار کمتر از قطارهای دیگر این شرکت ریلی است.

راحت‌ترین راه برای خرید بلیط قطار

برای پیدا کردن قطارهای شهر مشهد شما می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. مراجعه حضوری به آژانس‌های فروش بلیط قطار یا مراجعه به وب‌سایت شرکت­های ریلی مختلف نظیر سایت رجا قطار از جمله گزینه‌های پیش روی شما است. اما اگر می‌خواهید بلیط قطار شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه و یک‌جا ببینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت مراجعه کنید.

در وب‌سایت و اپلیکیشن این بازار این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید گزینه‌های مختلفی نظیر نوع سالن قطار، تعداد ستاره‌های قطار و شرکت ریلی را انتخاب کنید تا موتور جستجوی هوشمند آن بر اساس اطلاعات واردشده توسط شما از میان چند ده وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط قطار، بلیط موردنظر شما را در یک صفحه لیست ‌کند. با مشاهده این لیست می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، متناسب با بودجه و علاقه‌ای که دارید، بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید با خانواده به شهر مشهد سفر کنید و به دنبال ارزان‌ترین و راحت‌ترین وسیله نقلیه می‌گردید، قطار مناسب شما است. اگر کودک ‌همراه خود دارید، امکانات و خدمات قطار این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت به شهر مشهد سفر کنید و نگرانی را از بابت این‌که کودک شما نیاز به دست‌شویی دارد، نمی‌تواند بر روی صندلی بنشیند، حوصله‌اش سر رفته است و می‌خواهد با او بازی کنید یا ممکن است کمی سروصدا کند و حتی به خوابیدن نیاز داشته باشد، نداشته باشید.

در سفر به شهر مشهد شما می‌توانید به سراغ قطارهای لوکس با خدمات و امکانات باکیفیت بروید یا قطارهای ارزان‌قیمت و اقتصادی را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و به‌راحتی بتوانید لیستی از بلیط قطارهای شرکت‌های ریلی مختلف را در یک صفحه ببینید، به شما بازار آنلاین خدمات سفر را معرفی می‌کنیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار