کد خبر: ۱۱۵۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 30 January 2024

هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی

هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی، به عوامل متعددی بستگی دارد. کلبه‌های چوبی، یک خانه کوچک با امکانات محدودتر است. نگهداری صحیح از کلبه چوبی (https://www.alibaba.ir/accommodation/all-cottage )زبه شما کمک می‌کند تا محل زندگی بسیار زیبا و تمیزی را داشته باشید. نگهداری از این خانه‌های چوبی مستلزم رعایت نکات ریز و مهمی است که باید مد نظر داشت. یکی از عواملی که باعث آسیب رساندن به کلبه چوبی می‌شود، آب با فشار زیاد است. برای نگهداری و تمیز کردن کلبه چوبی باید از روش‌ها و مواد پاک کننده مخصوصی استفاده شود.

نکات نگهداری از کلبه چوبی

نکات نگهداری از کلبه چوبی، حائز اهمیت است. چوب یکی از ابزارهای آسیب‌پذیر محسوب می‌شود. با توجه به حساس بودن چوب نسبت به سیمان، گچ، آهن و … باید در نگهداری از آن دقت زیادی داشته باشید.

  • رنگ: باید روی چوب‌های کلبه را با استفاده از رنگ‌های مخصوص بپوشانید. برای این منظور ابتدا نوع چوب به کار رفته را بررسی کنید و رنگ متناسب با چوب را بخرید. این امر در هرینه‌های نگهداری از کلبه چوبی دخیل است.

هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی

  • شستشو: یکی از کارهای مهمی که باید برای کلبه‌های چوبی انجام دهید، شستشو صحیح و بدون آسیب رساندن به بافت چوب است. چوب‌هایی که برای کلبه‌ها استفاده می‌شوند، از نوع نرم هستند و آسیب‌پذیری بیشتری دارند. با استفاده از یک برس و محلول تمیز کننده چوب، کلبه را تمیز کنید.
  • حشرات: حشرات اعم از موریانه علاقه بسیار زیادی به چوب دارند. باید با مراقبت بیشتر درگیر این حشرات نشوید. سوراخ‌ها را بپوشانید اینگونه لانه‌ای برای حشرات وجود ندارد.
  • سمباده: سمباده کشیدن از واجبات هر کلبه چوبی است. باید قبل و بعد از رنگ کاری سمباده زنی را انجام دهید. بافت چوب یکدست و راه ورود حشرات بسته می‌شود.
  • اتصالات: اتصالات چوب‌ها باید با استفاده از ماده صمغی درزگیری شود. این ماده با گذشت زمان فرسوده خواهد شد و شکافی در چوب ایجاد می.کند. این شکاف‌ها با تمدید ماده صمغی بسته می‌شود.

در چه مواردی کلبه چوبی نیاز به تعمیر دارد؟

کلبه‌های چوبی طرفداران خاص خود را دارند. در ایران کلبه‌های کمی از جنس چوب ساخته شده‌اند؛ اما مکان دنج و زیبایی برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود. بازسازی کلبه چوبی از مراحل نگهداری آن به شمار می‌رود که این موضوع ارتباط مستقیمی با هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی دارد. در ادامه مواردی بازسازی کلبه چوبی را بررسی می‌کنیم:

  • تجهیزات: یکی از موارد مهمی که باید در بازسازی و تعمیر کلبه چوبی در نظر بگیرید میزان و نوع تجهیزات است. یک نقشه کلی برای تعمیر کلبه نیاز دارید. در این نقشه مکان‌های مورد تعمیر و تجهیزاتی که باید تهیه کنید را مد نظر داشته باشید و آن‌ها را بخرید. این یکی از موارد هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی است.
  • پایه‌ها: پایه‌ها و فونداسیون کلبه چوبی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در ابتدا تعمیر شود. رطوبت و هوا تماس مستقیم با فونداسیون کلبه دارد و در نتیجه فرسایش زیادی دارد و نیازمند تعمیر است. اگر آسیب زیاد باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید؛ اما اگر تعمیر جزئی نیاز داشته باشد می توانید با تجهیزات مشکل را برطرف کنید.
  • سقف: پوشش سقف برای امنیت کلبه باید به طور اصولی و اساسی تعمیر شود. پوشش‌های متنوعی که روانه بازار شده‌اند علاوه بر ظاهر زیبای کلبه می‌تواند سقف ایمن و مطمئن را برای شما به ارمغان آورد.

هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی

اقامت رویایی در کلبه چوبی

اقامت در کلبه چوبی یکی از مکان‌های بکر و خاطره‌انگیز در سفر است. کلبه‌هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند، در فضایی سرسبز چشم نوازی می‌کنند. کلبه‌های چوبی با رنگ گرم خود آرامشی ناب، لحظه‌های به یاد ماندنی و خاطره‌انگیزی را برای شما تداعی خواهد کرد.

چوب یکی از متریال‌هایی است که با همه نوع آب و هوایی سازگاری دارد و محدود به نوع خاصی نیست.  کلبه‌های چوبی بیشتر در شمال کشور ساخته می‌شوند و با سفر به استان‌های شمالی از اقامت رویایی در این کلبه‌های چوبی نهایت لذت را ببرید. انسان به فضایی در طبیعت برای تجدید آرامش و روحیه نیاز دارد. روح و جسم انسان‌ها با طبیعت گره خورده است و نمی‌توان از زیبایی این منظره چشم پوشی کرد. این اقامتگاه‌ها با هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی همراه است. اقامت در دل جنگل و کلبه چوبی را با هیچ مکان دیگری مقایسه نکنید.

کلام پایانی

هزینه‌های نگهداری از کلبه چوبی، با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت است. چوب یکی از متریال‌های با طول کمتر محسوب می‌شود. امروزه خرید و نگهداری از کلبه‌های چوبی اهمیت زیادی پیدا کرده است. اگر با توجه به اقلیم مورد نظر شما نوع چوب کلبه انتخاب شود، طول عمر بیشتری خواهد داشت و زمانی که برای بازسازی اقدام می‌کنید طولانی تر است. کلبه‌های چوبی، جایی دنج برای روزهای سرد زمستانی است. روزهایی که صدای نم باران گوش‌نوازی می‌کند، کلبه جایی مناسب برای اقامت خواهد بود. از کلبه‌های چوبی باید به بهترین نحو نگهداری شود تا در طولانی مدت از آن استفاده کرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار