تفرجگاه‌های کرج و نزدیک آن، مقاصدی مناسب برای تفریح، لذت از طبیعت و گشت‌وگذار در مکان‌های بکر برای ساکنان تهران، کرج و دیگر شهرهای اطراف آن‌ها هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 14 January 2024

کرج برای تفریح کجا بریم؟

در شهر کرج و مناطق اطراف آن مناطق دیدنی و تفریحی متنوعی قرار دارند که علاقه‌مندان به سفرها و پیک‌نیک‌های یک روزه را به سوی خود جلب می‌کنند. گرچه امروزه کرج نیز به شهری پرجمعیت و پرترافیک تبدیل شده است، جاذبه‌هایی دیدنی در گوشه‌وکنار آن در انتظار گردشگران و طبیعت‌دوستان هستند.

جاهای دیدنی کرج شامل پارک‌ها، ییلاق‌ها و مجتمع‌های تجاری و تفریحی بزرگ می‌شوند که امکانات مناسبی برای تفریح گردشگران دارند. اطراف این شهر مناطق کوهستانی خوش‌آب‌وهوایی قرار گرفته‌اند که روستاهایی زیبا در خود جا داده‌اند. در کرج امکان لذت از طبیعت بکر این مناطق را با طی مسافتی کوتاه خواهید داشت. برای پاسخ به پرسش «اطراف کرج کجا بریم» و شناخت جاذبه‌های گردشگری این شهر با ما همراه شوید.

پارک چمران

پارک چمران کرج بوستانی بزرگ به مساحت تقریبی ۴۰ هکتار است که بخش‌های تفریحی متنوعی در آن به چشم می‌خورند. این بوستان در نزدیکی پل فردیس و ابتدای بلوار چمران قرار دارد.

در پارک چمران بخش‌های مختلف تفریحی تعبیه شده است که سلیقه بازه گسترده‌ای از گردشگران را پوشش می‌دهند. پارک بانوان، پارک جنگلی، شهربازی، باغ گل‌ها، پارک ترافیک و مسیرهای دوچرخه‌سواری و جاده سلامت، از بخش‌های مختلف پارک چمران هستند.

به‌دلیل گستردگی فضای سبز پارک چمران و وجود درختان انبوه در این بوستان، آب‌وهوای این پارک در مقایسه با دیگر مناطق شهر کرج خنک‌تر و مطبوع‌تر است. برای لذت از این آب و هوا و امکانات گسترده پارک چمران، می‌توانید پیک‌نیکی یک روزه در این بوستان را برنامه‌ریزی کنید.

پارک جنگلی جهان نما

پارک جنگلی جهان نما در مسیر بزرگره تهران-کرج قرار دارد؛ قرارگیری این پارک جنگلی در اتوبان تهران-کرج، دسترسی به آن را برای ساکنان پایتخت نیز آسان می‌کند.

از زمان ساخت پارک جنگلی جهان نما بیش از ۵۰ سال می‌گذرد. در این پارک گونه‌های متنوع گیاهی و درختان بلند و تناوری وجود دارند که اطراف آن‌ها برای اتراق در طبیعت مناسب است. در پارک جهان نما بخش‌های مختلفی مانند باغ موزه دفاع مقدس، گلخانه و کافه نیز فعالیت می‌کنند. پیست دوچرخه‌سواری، جاده سلامت و زمین بازی کودکان نیز از دیگر بخش‌های تفریحی این پارک هستند.

باغ فاتح

باغ فاتح یکی از تفرجگاه‌های قدیمی کرج است که در منطقه جهانشهر قرار دارد. در گذشته این منطقه به‌دلیل سرسبزی و وجود باغ‌های فراوان، «باغشهر» نام داشت. در حال حاضر نیز باغ فاتح از پارک‌های محبوب کرج به شمار می‌رود که امکانات تفریحی متنوعی نیز دارد.

کرج برای تفریح کجا بریم؟

از بخش‌های پرطرفدار باغ فاتح می‌توان به پارک تنیس این مجموعه اشاره کرد. علاقه‌مندان به ورزش تنیس می‌توانند از سالن‌های این پارک و امکانات دیگر آن مانند رستوران و فروشگاه ورزشی استفاده کنند. در باغ فاتح امکانات دیگری مانند پیست سلامت، زمین‌های والیبال و بسکتبال، کافی شاپ، بوفه مواد غذایی و کلبه کتاب نیز وجود دارد.

پارک ایران کوچک

پارک ایران کوچک، بوستانی نوساز در جوار باغ فاتح کرج است. در واقع این پارک زیبا را در بخش‌هایی از باغ فاتح ساخته‌اند؛ اما ورودی جداگانه دارد.

از پارک ایران کوچک با نام «پارک اقوام» نیز یاد می‌کنند. در این پارک نمونه‌هایی از سکونتگاه‌های اقوام مختلف ایرانی به‌همراه ماکت‌هایی کوچک و بزرگ از جاهای دیدنی معروف ایران مانند «ارگ بم»، «روستای ابیانه»، «مسجد فهرج» و «روستای سنگی کندوان» ساخته شده است.

در بخش دیگری از پارک ایران کوچک نیز سردیس‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار در تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین نصب شده‌اند.

روستای برغان

روستای برغان از ییلاق‌های خوش‌آب‌وهوا و کوهستانی در نزدیکی کرج است که از منطقه باغستان کرج و جاده آتشگاه در مسیر جاده چالوس، امکان دسترسی به آن وجود دارد. سراسر این روستا را درختان چنار کهنسال پوشانده‌اند و به همین دلیل از روستای برغان با نام «مهد چنارهای هزار ساله» یاد می‌کنند.

روستای برغان طبیعتی تماشایی دارد که در فصل پاییز هزاررنگ می‌شود. بازدید از این روستا در همه فصل‌های سال برای گردشگران جذاب خواهد بود.

در روستای برغان کافه رستوران‌ها و باغ رستوران‌های سنتی رونق بسیار دارند. این روستا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی نیز دارد که از میان آ‌ن‌ها می‌توان «حسینیه اعظم برغان»، «پل صفویه»، « چنار کهنسال مسجد برغان»، «مسجد جامع برغان» و «تپه کش کلا» را نام برد.

روستای آتشگاه

روستای آتشگاه منطقه‌ای کوهستانی و ییلاقی در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی کرج است. اطراف این روستا را چراگاه‌ها و دامنه‌های کوهستانی پوشانده‌اند که پاتوق علاقه‌مندان به موتورسواری و آفرود هستند.

در روستای آتشگاه جاذبه‌ها و امکانات مناسبی برای گردشگران وجود دارد. «تل مهدیخانی»،«امامزاده پیرپیران» و «بام آتشگاه» از جاهای دیدنی معروف این روستا هستند. در روستای آتشگاه باغ رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های متعددی نیز وجود دارند که گردشگران در آن‌ها اتراق می‌کنند.

آبشار هفت چشمه

اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های طبیعی هستید، آبشار هفت چشمه از یکی از گزینه‌های طبیعت‌گردی زیبا در نزدیکی کرج و در مسیر جاده چالوس است. این آبشار در فاصله کوتاهی از روستای ارنگه قرار دارد و از مجموعه چند آبشار تشکیل می‌شود. ارتفاع این آبشارها درمجموع به حدود ۹۰ متر می‌رسد.

کرج برای تفریح کجا بریم؟

آبشار هفت چشمه از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و داخل دره‌ای سرسبز جاری می‌شود. این آبشار از نخستین روزهای بهار تا اواخر تابستان بیشترین آب را دارد. برای بازدید از آبشار هفت چشمه باید آمادگی بدنی نسبی داشته باشید.

دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه سد امیرکبیر در مسیر رودخانه کرج در جاده چالوس قرار دارد. این دریاچه در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرقی کرج واقع شده است. اطراف دریاچه سد امیرکبیر را کوه‌های بلند البرز پوشانده‌اند که مسیرهایی محبوب برای کوهنوردی در این استان به شمار می‌روند.

در نزدیکی دریاچه سد کرج، روستاهای خوش‌آب‌وهوا و سرسبزی نیز به چشم می‌خورند که مقاصدی مناسب برای پیک‌نیک روزانه و طبیعت گردی هستند. با بازدید از این دریاچه سد می‌توانید زمانی را نیز به گشت‌وگذار در دامنه‌های کوهستانی و روستاهای اطراف آن اختصاص دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار