دومین رویداد دعوت که توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حمایت شرکت داروسازی ثامن در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، با شناخت نفرات و طرح‌های برتر در حوزه سلامت و درمان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 21 December 2023

 

به گزارش آستان نیوز، در دومین رویداد دعوت که توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی و با حمایت شرکت داروسازی ثامن در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، از مجموع ۷۰ طرح دریافتی، ۱۲ طرح برای ارائه و معرفی انتخاب شد و در نهایت این رویداد روز گذشته با شناخت نفرات و طرح‌های برتر در حوزه سلامت و درمان به کار خود پایان داد.
با توجه به اهمیت موضوعات پزشکی و لزوم ارائه راهکار‌های فناورانه و توسعه ارتباط میان سرمایه‌گذاران و فناوران، این رویداد در ۵ محور شامل «دارو»، «تجهیزات و ملزومات پزشکی»، «اقتصاد دیجیتال در سلامت»، «فرزندآوری» و «دیابت» برگزار شد که در پایان این مراسم با تقدیر از ۱۲ طرح ارائه شده، به نفرات اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

ارتقاء اقتصاد دانش‌بنیان و خروج از اقتصاد نفتی
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در اختتامیه دومین رویداد دعوت گفت: برای این‌که با کمترین سود به بالاترین بهره‌وری دست یابیم، طرحی ارائه شده است که تمامی پارک‌های شرق کشور با هم تلفیق شوند و تحت عنوان زیست بوم نوآوری شرق کشور به فعالیت بپردازند.
دکتر مسعود میرزایی از آمادگی پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی و پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد برای عملیاتی کردن این طرح خبر داد و افزود: با اجرایی کردن این طرح و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از پروژه‌ها، می‌توانیم در حوزه سلامت به توفیقات ارزشمندی دست یابیم.
او هدف از اجرای این طرح را ارتقاء اقتصاد دانش‌بنیان و خروج از اقتصاد نفتی دانست و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم به اقتصادی نزدیک شویم که علم را به ثروت تبدیل کند.

ایجاد خوشه‌های سلامت یکی از نیاز‌های خراسان رضوی
رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با تقدیر از شرکت صنایع پیشرفته رضوی در برگزاری رویداد دعوت گفت: ما در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی سابقه چندانی نداریم، از همین رو ایجاد خوشه‌های سلامت یکی از نیاز‌های استان است.
دکتر مرتضی کرباسی با بیان این‌که آغوش انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به روی همگان باز است، خاطر نشان کرد: با همگرایی و هم‌افزایی پارک‌های علم و فناوری و پیوند و ائتلاف شرکت‌های نوپا و توانمند، شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زنجیره ما قرار می‌گیرند و حمایت می‌شوند.
او تاکید کرد: با تشکیل کمیسیون سلامت در اتاق بازرگانی، بستر مناسبی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی فراهم آمده است.

طرح‌های ارائه شده در این رویداد غرورآفرین و جذاب است
معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم، فناوری‌ها و طرح‌های ارائه شده در رویداد دعوت را غرورآفرین و جذاب توصیف کرد و افزود: امیدواریم این گونه رویداد‌ها به کثرت در سطح استان برگزار شود.
دکتر محسن تفقدی، تجهیزات پزشکی و دارو را دو وجه اصلی اقتصاد سلامت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه‌ها زمینه دانشی خوبی داریم، در حوزه تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی دانشگاه‌های مختلفی در سطح شهر مشهد فعال هستند و در حوزه دارو نیز داروسازی مشهد در رتبه نخست قرار دارد.
مسئول پارک علم و فناوری سلامت ادامه داد: خوشبختانه با شرکت‌های آستان قدس رضوی همچون داروسازی ثامن و صنایع پیشرفته رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و... ارتباطات خوبی برقرار شده و امیدواریم با هم افزایی و تعاملات هر چه بیشتر شاهد رشد و شکوفایی در حوزه فناوری سلامت باشیم.

شرکت داروسازی ثامن حامی طرح‌های پژوهشی
مدیر عامل شرکت داروسازی ثامن و از حامیان دومین رویداد دعوت نیز با اشاره به فعالیت ۳۰ ساله این شرکت اظهار کرد: داروسازی ثامن از مجموعه‌های موثر در شمال شرق کشور است که علاوه‌بر تولید دارو‌های مورد نیاز بیماران در استان بخشی، از نیاز کشور را نیز تامین می‌کند.
مجید طبسی با تاکید بر این‌که نگاه آستان قدس رضوی هیچ گاه صرفا اقتصادی نبوده است، گفت: شرکت داروسازی ثامن از دیرباز حامی طرح‌های پژوهشی بوده، در همین راستا صندوقی با هدف حمایت از طرح‌های تولید راه‌اندازی شده که در قالب وام و مشارکت‌هایی با بهره بسیار اندک از شرکت‌های نوپا حمایت می‌شود.
او ادامه داد: نقش اصلی ما راهنمایی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و افراد مستعد به سرمایه‌گذاران است تا محصولاتشان را تولید و به بازار هدف عرضه کنند.
طبسی تصریح کرد: شرکت داروسازی ثامن با در اختیار داشتن زنجیر‌ه تولید تا عرضه، آمادگی دارد از افرادی که در حوزه سلامت و درمان طرح و یا ایده‌ای دارند، همچون گذشته حمایت و پشتیبانی کند.

برچسب ها: آستان قدس رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار