کد خبر: ۱۱۳۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 14 October 2023

لیست ۱۰تایی برترین جاذبه‌های گردشگری برای سفر به عمان

اگر می‌خواهید تجربه سفر به بهشت گردشگری دنیا یعنی عمان را به خاطرات شیرین جهان‌گردی خود اضافه کنید، با ما در این مطلب با معرفی لیست 10 تایی برترین جاذبه‌های گردشگری عمان همراه باشید.

آشنایی کامل با بهترین نقاط تفریحی عمان به شما کمک می‌کند تا در زمان محدود سفرتان در تور عمان از بهترین و زیباترین نقاط، بازدید کنید و جایی را از قلم نیندازید. در این کشور تفریحات و جاذبه‌های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به ۱۰ مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1.   طبیعت زیبا

اگر بخواهیم طبیعت زیبای عمان را به چند مورد محدود کنیم، در حق این کشور ظلم کرده‌ایم. از آنجایی که نمی‌توانیم تنها به طبیعت این کشور در این مطلب بپردازیم به ذکر چند مورد بسنده خواهیم کرد:

بیماه سینخوله

اگر می‌خواهید یکی از شفاف‌ترین و زلال‌ترین دریاچه‌های جهان را از نزدیک ببینید باید به بیماه سینخوله سفر کنید. مطمئن باشید آبتنی در آب‌های خنک و زلال این دریاچه را هرگز فراموش نمی‌کنید.

غار الهوتا

غارهای زیادی در دنیا وجود دارند که گردشگران برای تماشای آن‌ها از نقاط مختلف جهان به این مناطق سفر می‌کنند. یکی از این غارهای زیبا، غار الهوتا بوده که رتبه دوم را در جهان به خود اختصاص داده است. مسیرهایی که گردشگران در این غار می‌پیمایند با استفاده از لامپ‌های زیبایی روشن شده است. در تور عمان در هر ساعت از شبانه‌ روز که به آن مراجعه کنید، می‌توانید از غار بازدید نمایید.

کویر شرقیه

همه ما کشورهای عربی را با کویرهای آن می‌شناسیم. اگر می‌خواهید زیباترین کویر سرخ دنیا را در دل جزایر عمان ببینید، ما به شما کویر شرقیه عمان را پیشنهاد می‌کنیم. تفریحات متنوعی در این کویر به گردشگران ارائه می‌شود. شما می‌توانید در خیمه‌های کویر شرقیه عمان غذاهای بومی را بچشید و از طبیعت زیبای آن دیدن فرمایید.

لیست ۱۰تایی برترین جاذبه‌های گردشگری برای سفر به عمان

2.   غذاهای خوشمزه

غذاهای عربی با شیوه پخت منحصربه‌فرد و ادویه‌های خاص خود برای همیشه در یاد و خاطر شما باقی می‌مانند. لذیذترین غذاهای عمان را  در شهر مسقط پیدا می‌کنید. برخی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای عمانی عبارت‌اند از:

  •       مجبوس: که در آن برنج، گوشت یا مرغ، سبزیجات و ادویه‌جات مختلف وجود دارد.
  •       شوا: که همان گوشت بریان عمانی است و در روزهای خاصی مانند عید پخته می‌شود.
  •       هریس: که مخلوطی از گندم و گوشت همراه با یک سس مخصوص است.
  •       حلوا: دیگر نیازی به تعریف از حلواهای عربی نیست. چرا که از طعم و مزه بی‌نظیر آن آگاه هستید. 
  •       کباب یا مشکات: که با گوشت گاو، مرغ یا گوسفند پخته می‌شود.
  •       نان: حتی نان‌های محلی و سنتی عمان نیز از خوشمزه‌ترین و بی‌نظیرترین غذاهایی هستند که آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

3.   مردم مهمان‌نواز

مهمان‌نوازی عرب‌ها زبانزد خاص و عام است. نمونه‌ای از این مهمان‌نوازی را در جنوب ایران نیز که عرب‌ها در آن سکونت دارند، مشاهده می‌کنید. مردم عمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر فقط یک‌بار به عمان سفر کنید، مردم مهمان‌نواز آن، خاطره‌ای خوب برای شما رقم می‌زنند.

4.   امنیت بالا

همه ما می‌دانیم که قوانین عربی بسیار سخت‌گیرانه هستند، به همین دلیل میزان جرم و جنایت در این کشورها بسیار پایین است. امنیت بالای عمان، سفر را برای خانم‌های تنها نیز آسان کرده است. شما می‌توانید با تور عمان در این کشور به راحتی گردش کرده و از نقاط دیدنی آن بازدید کنید، بدون آنکه سلامت و امنیت شما به خطر بیفتد. 

5.   تاریخ و فرهنگ غنی

عمان از قدیمی‌ترین کشورهای عربی است که فرهنگی متمدن دارد. در این کشور خبری از تعصبات کورکورانه نیست و دولت، سفر را برای گردشگران خارجی راحت کرده است. اگر شما هم سفری به عمان داشته باشید، تاریخ و فرهنگ غنی آن را مشاهده خواهید کرد.

6.   هزینه زندگی پایین

با وجود اینکه هزینه‌های زندگی در عمان بالاتر از ایران است، اما بسیاری از گردشگران تور عمان را به دلیل هزینه پایین آن انتخاب می‌کنند. امکانات و تفریحاتی که در سفر به این کشور تجربه می‌کنید، ارزش بهایی که پرداخت کرده‌اید را دارد.

7.   موقعیت جغرافیایی مناسب

عمان از کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است که با ایران مرز آبی دارد. سفر به این کشور برای ایرانیان بسیار راحت است. در عمان نه تنها سواحل زیبایی وجود دارد، بلکه کویر و منطقه کوهستانی را نیز خواهید دید. موقعیت جغرافیایی مناسب این کشور، دلیل اصلی موفقیت صنعت توریسم در آن است.

8.   امکانات گردشگری متنوع

در این کشور مدرن، تفریحات و امکانات گردشگری متنوعی وجود دارد. شما می‌توانید از موزه ملی عمان یا تالار اپرای سلطنتی مسقط دیدن کنید. در کنار آن تفریحات هیجان‌انگیز آبی را نیز انجام داده و به دل کویر سفر کنید. در کمتر کشوری این امکانات برای گردشگران فراهم شده است.

9.   گردشگری پایدار

در طول دو دهه اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی صنعت توریسم در کشور عربی عمان انجام شده است. یکی از دلایل سفر افراد مختلف به این کشور، گردشگری پایدار آن است. سالانه میلیون‌ها دلار از طریق گردشگری به چرخه اقتصادی عمان وارد می‌شود.

10. تنوع آب‌وهوایی

شما می‌توانید در یک ساعت از ساحل به کویر رفته پس از آن نیز یک کوهنوردی خاص و منحصربه‌فرد را تجربه کنید. گرمای تابستان و سرمای زمستان این کشور تماشایی است. نگران گرمای هوا در عمان نباشید، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مدرن و مجهز این مشکل را برای شما حل کرده‌اند.

سفر به عمان با وجود جاذبه‌های گردشگری خارق العاده‌ای که دارد، برای تجربه یک مسافرت خارجی خانوادگی می‌تواند پیشنهاد ایده آلی باشد. اگر تمایل دارید تا با تور عمان سفری خاطره‌انگیز در یک کشور عرب زبان را تجربه کنید، می‌توانید از خدمات آژانس هواپیمایی سام سیر استفاده کنید. ما در این مجموعه بهترین خاطره‌ها را برای شما رقم می‌زنیم. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار