کد خبر: ۱۱۲۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 21 September 2023

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می شود؟ (علائم 8 هفته اول)

اولین علائم بارداری و روز آن

بارداری شروع قدم گذاشتن ما به دنیا مادرانه می باشد و می تواند یک اتفاق کاملا شیرین و متفاوت برای هر کسی به شمار بیاید که بدیهی است زندگی هر کسی را دگرگون می کند. اما دوران بارداری باید با مراقبت های خاص خود طی شود و کوچک ترین علائم آن جدی گرفته شود. به همین علت است که برای هر کسی این سوال به وجود می آید که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود ؟ این سوالیست که ما در این مطلب به آن پاسخ می دهیم پس با ما در این صفحه همراه باشید. 

در این صفحه هم به این سوال که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود پاسخ می دهیم و هم علائم بارداری را به طور هفته به هفته برسی خواهیم کرد. 

آیا علائم نشانه بارداری قطعی است ؟

ابتدا باید گفت که حتی تست های بارداری که در داروخانه ها به فروش می رسند به طور قطعی بارداری شما را مشخص نمی کنند و تنها آزمایش تخصصی بارداری است که به طور قطعی مشخص می کند که بر اساس سطح هورمون های شما آیا باردار هستید با خیر. با این وجود اگر علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر شود و با علائم شما مطابقت داشته باشد نشان دهنده این است که باید اقدام به انجام آزمایش های بارداری نمایید و به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. 

البته پیشنهاد ما این است که سوالات تخصصی خود را از یک متخصص زنان زایمان بپرسید. برای پیدا کردن یک دکتر فوق تخصص زنان در قم نیز بر روی همین کلمه کلیک کنید.

همچنین برای پیدا کردن پزشک مورد نظر خود در قم یا در هر شهر و محله دیگری کافیست در صفحه لینک قرار داده شده کلمه قم را روی شهر و محله مورد نظر خود قرار دهید تا به لیست پزشکان فوق تخصص زنان در هر شهر و محله ای دسترسی داشته باشید.

علائم اولیه بارداری کی ظاهر میشود؟

ابتدا شایان ذکر است که هر کسی بر اساس شرایط بارداری یا جسم خود می تواند علائم بارداری را در زمان های مختلفی مشاهده کند پس کاملا متکی به این زمان نباشید. اما به طور معمولا بانوان اولین علائم بارداری را از 2 هفتگی - 3 هفتگی- تا 7 الی 8 هفتگی مشاهده می کنند. همچنین برخی نیز ممکن است به طور کامل علائم مخصوص به بارداری را مشاهده نکنند تا اینکه دوران قاعدگی آن ها به طور واضحی عقب بیوفتد.

تحقیقات در مورد اولین علائم بارداری و زمان آن چنین نشان می دهد :

  • 59 درصد از بانوان اولین علائم بارداری را بعد از 5 الی 6 هفته مشاهده می کنند. 
  • ما بقی بانوان می توانند علائم بارداری را بعد از 7 هفته و تا اخر هفته 8 ام مشاهده می کنند.

در ادامه سعی می کنید که وضعیت بدن را در هر هفته بر اساس وضعیت قرار گیری تخم در رحم مشخص کنیم تا به شما در تشخیص اینکه علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود بهتر عمل نمایید.

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می شود؟ (علائم 8 هفته اول)

علائم بارداری (هفته اول تا هشتم)

ابتدا شایان ذکر است که وقتی این سوال را مطرح می کنیم که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می شود یا علائم هفتگی بارداری به چه صورت است مبدا محاسبه این روز ها و هفته ها به چه صورت می باشد که در این خصوص می توان دو معیار در نظر گرفت : 

  • تاریخ نزدیکی شما و همسرتان 
  • تاریخ آخرین روز قاعدگی شما

معمولا پزشکان زنان زایمان تاریخ وضع حمل را از تاریخ آخرین روز قاعدگی شما حساب می کنند و به همین علت نیز معیار این مطلب نیز مورد دوم می باشد که شما می توانید با تاریخ مقاربت خود آن را تطبیق دهید. 

چرا مورد دوم تاریخ درست می باشد ؟ شاید ندانید اما عادت ماهانه بعد از مقاربت و بارداری ممکن است اتفاق بیوفتد (تا 2 هفته) و سپس بعد از دو هفته قاعدگی شما به تعویق می افتد و به همین علت بارداری و مبدا محاسبه زمان آن از آخرین روز آخرین عادت ماهانه شما آغاز می شود.

با توجه به این موارد و با در نظر گرفتن اینکه علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود علائم روند علائم خود را به صورت هفتگی مشاهده نمایید : 

  • هفته اول : در هفته اول بعد از آخرین روز عادت ماهانه شما علائمی مشاهده نمی کنید. با این وجود شاید لک بینی یا خستگی که معمولا با علائم بعد از عادت ماهانه اشتباه گرفته می شود قابل مشاهده است. 
  • هفته دوم : از اواسط هفته دوم لقاح صورت گرفته است و شما می توانید با دقت زیاد اولین علائم بارداری بعد از چند روز را مشاهده کنید که شامل سفتی سینه و بالا رفتن دمای بدن می شود.
  • هفته سوم : در این هفته تخم به دیواره رحم شما چسبیده و عملا روند رشد خود را آغاز کرده است. در این دوران گرفتگی زیر شکم و لکه بینی ها کوچک طبیعی می باشد. باید توجه داشته باشید که اگر در این دوران خون ریزی شدید داشته باشید حتما باید با یک پزشک مشورت کنید چون علاوه بر سقط امکان حاملگی در خارج از رحم نیز وچود دارد.
  • هفته چهارم : در این مدت می توانید اولین علائم جدی بارداری را مشاهده کنید و تست بارداری شما در که از داروخانه تهیه می کنید در این دوران می تواند مثبت شود. البته باید در نظر داشته باشید که علاوه بر مثبت بودت تست بارداری مواردی همچون سفت شدن سینه ها و حتی درد در این ناحیه به اوج خود می رسد در ایران دوران حساسیت به بوها ، خستگی زیاد ، نفخ و یبوست نیز کاملا طبیعی می باشد. 
  • هفته پنجم : در این مدت هورمون های شما شروع به برهم ریختن می کند و تغییر شدید در خلقیات شما شروع می شود. در این مدت شما ناگهان از غم به شادی می رسید و از عصبانیت به آرامش می رسید. همچنین علائمی که در هفته های گذشته مانند درد سینه هارا در این هفته نیز ممکن است مشاهده نمایید.
  • هفته ششم : یکی از بدترین علائم بارداری که بعد از چند روز یعنی نزدیک به 45 روز بعد نشان داده می شود تهوع صبحگاهی شدید می باشد. در این دوران شما در صبح دچار تهوع شدید می شوید و حس بویایی شما و حساسیت آن بسیار بالا می رود و در این زمان است که ویار های بارداری شروع می شود. در پاسخ به این سوال که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می شود باید گفت که ویار یعنی مهم ترین نشانه بارداری در این زمان نمایش داده می شود.

همچنین خوب است بدانید که تهوع حاصل از بارداری ممکن است تا ماه 5 یا 6 نیز ادامه داشته باشد.

  • هفته هفتم : در هفته هفتم هورمون بارداری یعنی hCG در بدن زیاد می شود و همین هورمون است که ازمایش بارداری شما را مثبت می کند. این هورمون باعث تکرر ادرار می شود می شود و طبیعی است که در هفته هفتم بارها و بارها به دستشویی مراجعه نمایید. 
  • هفته هشتم : تا پایان این هفته دیگر علائم مهم بارداری را داشته اید و احتمالا در این دوران کاملا به بارداری خود پی برده اید. در این دوران کم کم سر درد های خفیف و گاهی شدید را نیز ممکن است تجربه کنید با این حال که علائم قبلی خود را نیز داشته و خستگی ، گرم بودن بدن ، تنگی نفس که به مرور ایجاد می شود و سفتی سینه ها همچنین رخ می دهد.

همچنین در این دوران تغییرات هورمونی بدون شک در هضم شما نیز مشکلاتی به وجود می آورد که باعث نفخ و یبوست می شود. در چنین شرایطی از خوردن هر قرصی پر هیز کنید با پزشک خود برای گرفتن راهنمایی های لازم مشورت نمایید. 

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر می شود؟ (علائم 8 هفته اول)

11 نشانه بارداری

تا اینجای مطلب سعی کرده ایم تا به این سوال که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود پاسخ دهیم و به تفکیک هفته آن ها را بیان کنیم. اما به طور کلی خوب است که با تمامی علائم بارداری آشنا شوید : 

  1. به تعویق افتادن عادت ماهانه 
  2. تهوع بدون بالا آوردن مواد غذایی 
  3. تغییر در اندازه سینه ، تورم و درد در آن
  4. خستگی مفرط 
  5. تکرر ادرار و احساس آن
  6. هوس های غذایی
  7. حساسیت به بوهای مختلف 
  8. کمر درد
  9. نفخ و منقبض شدن شکم
  10. تنگی نفس 
  11. مشکل در دفع مدفوع 

با وجود این علائم که بدون شک هر کسی را اذیت می کند شکی نیست که مادر شدن می تواند زیبا ترین تجربه هر بانویی باشد. پس اگر این علائم را دارید : تبریک می گوییم چرا که شما به دنیای مادرانگی قدم گذاشته اید. 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار