ژل رویال که ماده ای ژلاتینی است، عموما به رنگ زرد لیمویی یا کرم است. رویال ژل غذای اصلی زنبور ملکه است و همچنین غذاییست که برای آماده کردن نوزادان زنبور تولید می شود تا شرایط کافی برای تبدیل شدن به زنبور کارگر یا زنبور ملکه را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 19 September 2023

ژل رویال یکی از محصولاتی به شمار می رود که از زنبورهای عسل به دست می آید. این محصول از شاخص فرآورده های شاخص زنبور ها به شمار می رود که دارای خواص و فواید درمانی بی شماری است. این امر سبب شده افراد از این ماده در راستای مقاصد درمانی مختلفی بهره ببرند. ژل رویال که ماده ای ژلاتینی است، عموما به رنگ زرد لیمویی یا کرم است. رویال ژل غذای اصلی زنبور ملکه است و همچنین غذاییست که برای آماده کردن نوزادان زنبور تولید می شود تا شرایط کافی برای تبدیل شدن به زنبور کارگر یا زنبور ملکه را داشته باشند. تفاوت ملکه و کارگر در دو روز است که زنبور ملکه بیشتر از رویال ژل تغذیه می کند.

ژل رویال دارای خواص بسیاری برای زنبور و انسان است. محققان توانسته اند ثابت کنند که عمده تفاوت های موجود بین زنبور ملکه و دیگر زنبور ها ناشی از تغذیه مداوم ملکه از ژل رویال است. از دیگر مواردی که بسیار مورد توجه عموم افراد قرار گرفته است، بهبود علائم ناباروری و مسائلی که مربوط به موارد جنسی می شود هستند.

راهنمای جامع خرید ژل رویال طبیعی

ژل رویال چیست ؟

رویال ژلی ماده ای کرم رنگ است که توسط زنبور های جوان کارگر که سنی در میان 3 الی 11 روز دارند تولید می شود. ژل رویال مخصوص نوزادان تازه متولد شده تا سه روزگی آن ها و همچنین غذای اصلی زنبور ملکه است. ویژگی های متعددی در زنبور ملکه وجود دارد این زنبور را از سایرین متمایز می سازد. استفاده مداوم از ژل رویال تنها دلیلی است که باعث می شود زنبور ملکه جثه ای بسیار بزرگ تر از زنبور کارگر داشته باشد و همچنین قدرت باروری و تخم گذاری فقط در زنبور ملکه وجود دارد.

خواص ژل رویال

خواص درمانی ژل رویال بسیار گسترده است. این فراورده حاوی انواع کاملی از پروتئین ها، انواع متنوعی از قندهای طبیعی، اسیدهای چرب غیر اشباع، تعدادی از آنزیم ها و منبع غنی از پانتوتنیک اسید، نوکلوئیک اسید و ویتامین B6 است. در حقیقت رویال ژلی یکی از منابع طبیعی غنی ویتامین B کمپلکس است. تجزيه شيميايي ژله رويال نشان مي­دهد كه اين ماده داراي آب، پروتئين، چربي و مواد احياكننده، خاكستر و مقداری مواد نامشخص مي­باشد. در ادامه می توانیم موارد شاخصی که موجب شده افراد هر چه بیشتر به این ماده تمایل پیدا کنند را برای شما نام می بریم :

  • ضد فشار خون و متعادل کننده آن
  • جوان سازی پوست و از بین بردن خشکی دور چشم
  • جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه موی سر
  • کمک به بهبود ناباروری و تقویت قوای جنسی
  • بهبود بیماری هایی نظیر دیابت، ام اس، بیماری های عفونی و بیماری های گوارشی
  • بهبود روند عملکرد قلب
  • بالا بردن سیستم دفاعی بدن در مقابل سموم
  • بهبود عوارض یائسگی و پیش از قاعدگی در زنان
  • ضد رماتیسم و ضد سرطان

برای اطلاعات بیشتر در مورد خواص ژل رویال میتوانید به سایت shahbaloothoney.com مراجعه کنید. در این سایت به 20 خاصیت معجزه گر شاه انگبین اشاره شده است.

راهنمای جامع خرید ژل رویال طبیعی

ترکیبات ژل رویال

ژل رویال سرشار از انواع مواد معدنی و مقوی است :

  • در ژل رویال ویتامین های خانواده B اعم از ( B1، B2، B6، B12 ) وجود دارند. همچنین سایر ویتامین های A، C، D و E نیز در این ژل به وفور یافت می شود.
  • رویال ژل به مقدار 50% از کل آن را پروتئین تشکیل داده است و به عنوان یک منبع کامل از پروتئین به شمار می رود.
  • ژلاتین دیگر ماده ای است که در ژل رویال یافت می شود و می تواند کمک شایانی در شفاف سازی و جوان سازی پوست کند.
  • شاه انگبین دارای مقدار بسیار زیادی مواد معدنی است. از جمله مواد معدنی که در این ماده وجود دارد سدیم، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن ،روی و پتاسیم هستند.

نحوه مصرف ژل رویال

باید توجه داشته باشید میزان ژل رویالی که مصرف می کنید بسته به سن و وزن شما تغییر خواهد کرد. اما طبق گفته کارشناسان به طور معمول بایستی به میزان 1 گرم برای هر فردی که به بلوغ رسیده است و به میزان حدودا نصف آن یعنی نیم گرم برای کودکان استفاده شود.

بهتر است از ژل رویال به صورت دوره ای استفاده شود. این دوره می تواند دو دوره 21 روزه باشد یا یک دوره که 40 روز به طول می انجامد. اگر به طور دوره ای و مداوم و روزانه از این محصول مصرف کنید می توانید به نتیجه مطلوب برسید.

روش مصرف ژل رویال

به روش های مختلفی می توان این ماده را مصرف کرد که این موارد را برای شما بازگو خواهیم کرد :

  • عادی : به صورت عادی به مانند دیگر غذاها خورده می شود.
  • به شکل کپسول : در این روش نیز به دلیل جلوگیری از برخورد ترشحات معده ژل رویال را درون کپسول هایی قرار می دهند و سپس از آن تغذیه می کنند.
  • به شکل پودر : در این حالت ژل رویال به شکل پودر عرضه می شود، در حالی که تمامی خواص و مواد معدنی که دارد در آن حفظ می شود.
  • همراه عسل : این روش به این گونه است که مقداری از ژل رویال را با عسل مخلوط می کنند و سپس روزانه مصرف می شود.

قیمت ژل رویال

این ماده نیز به مانند هر ماده دیگری که طبیعی است و خواص  بالایی دارد، قیمت نسبتا بالایی دارد. کیفیت ژل رویالی که عرضه می شود نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر گذار باشد. نوع زنبور و نوع تغذیه بسیار در کیفیت آن مهم است. هر چه زنبور به منبع بکرتری دسترسی داشته باشد و از گیاهان بهتری تغذیه کند به طبع ژل رویالی که تولید می کند از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. ژل رویال چینی و وارداتی بی کیفیت نیز وجود دارند که به مراتب قیمت پایین تری از دیگر انواع ژل رویال که در کشور به تولید می رسند دارد. اما هیچ گاه نمی توان کیفیت این دو را با یکدیگر مقایسه کرد.

مقایسه ژل رویال و عسل وحشی

به عسلی که توسط زنبور های وحشی تولید می شود عسل وحشی می گویند. این عسل از نظر خواص و فواید درمانی ای که دارد بسیار با عسل کندو فرق می کند. همچنین تولید محدود این محصول باعث شده تا قیمت آن به مراتب بالاتر از عسل کندو باشد. در نظر داشته باشید زنبورهای وحشی بخاطر چثه کوچکترشان، شان هایی با سوراخ های به نسبت کوچکتر از زنبور های معمولی می سازند و اگر عسل خود را با موم خریداری میکنید میتوانید با توجه به این مورد متوجه اصل بودن آن بشوید. قیمت بالای این محصول باعث تقلب های بسیاری در فروش این محصول شده است که شما میتوانید برای خرید عسل به سایت shahbaloothoney.com مجموعه عسل شاه بلوط مراجعه کنید و عسل اصل را با اطمینان از کیفیت خریداری نمایید.

انواع عسل وحشی

در ادامه انواع عسل های وحشی ای که در کشور به تولید می رسند را برای شما شرح می دهیم :

عسل وحشی جنگلی یا عسل درختی

زنبور های وحشی ای هستند که برای لانه سازی به سراغ درختان بلند می روند و در مناطقی این کار را انجام می دهند که از نظر درختان تنومند، پوشش گیاهی قدرتمندی را داشته باشند. این زنبور ها اصولا در کشور ایران در مناطق شمالی کشور مانند گیلان و مازنداران یافت می شوند.

عسل وحشی زاگرس یا عسل کوهی

عسل وحشی زاگرس که به وسیله زنبور های وحشی کوهی یا صخره ای به تولید می رسند، در لای صخره ها یا بین درز های دامنه های کوه لانه های خود را می سازند. از زنبور های وحشی کوهی برای تولید عسل وحشی صخره در مناطق کوهستانی در شرق کشور و شهر هایی که در مجاورت رشته کوه های زاگرس قرار دارند، استفاده می شود و در این مناطق عسل هایی با کیفیت بالا و مرغوب تولید میشود.

عسل وحشی جنوب

عسل وحشی جنوب به آن دسته از عسل ها گفته می شود که توسط زنبور های وحشی تولید می شود. دلیل نام گذاری آن ها نیز برای زنبوران وحشی ای است که تنها در مناطق جنوب کشور دیده می شوند. این نوع زنبوران وحشی علاقه شدیدی به لانه سازی روی درختان کنار دارند. در جنوب کشور این درختان به وفور یافت می شود که همین امر دلیلی بر وجود این زنبور ها در آن مناطق شده است.

راهنمای جامع خرید ژل رویال طبیعی

خرید عسل طبیعی و  ژل رویال از زنبوردار نمونه کشور

مهمترین نکته برای خرید عسل شناخت کافی از فروشنده و پیدا کردن یک زنبوردار مطمئن است. چراکه وقتی به فروشنده اطمینان کافی نداشته باشید، بعد از خرید هم فکرتان مشغول این است که آیا واقعا این عسلی که تهیه کرده‌ام، طبیعی است یا خیر. اگر برای خرید عسل وحشی و عسل طبیعی و ژل رویال اصل به دنبال یک زنبوردار مطمئن میگردید، مجموعه عسل شاه بلوط تولید کننده انواع عسل اقاقیا، عسل زرشک، عسل چهل گیاه، عسل بکر کوهی، عسل عناب زعفران بوده که دارای پروانه بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی و پروانه بهداشتی و بهره برداری کارگاه جهت بسته بندی بهداشتی محصولات خود است. برای دریافت نمایندگی از این برند میتوانید با شماره 09121811154 تماس بگیرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار