نرم افزار پلاک خوان کسرا، یک نرم افزار کاربردی برای خوانش و ثبت پلاک و استخراج اطلاعات لازم برای کنترل تردد خودرو هاست. پردازش اطلاعات مربوط به پلاک خودرو ها توسط نرم افراز پلاک خوان برای مدیریت ترافیک و تصادفات جاده ای، کنترل عبور و مرور در سازمان ها، محاسبه عوارض و هزینه پارک و ممنوعیت دسترسی به مکان های خاص حائژ اهمیت است.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 04 April 2023

امروزه علاوه بر نهادهای امنیتی، از سیستم پلاک خوان هوشمند برای برقراری امنیت و مدیریت عبور و مرور در بسیاری از سازمان ها استفاده می شود. همانطور که از نام سیستم پلاک خوان کسرا مشخص است، وظیفه آن خوانش و ثبت دقیق پلاک خودروهاست. سیستم پلاک خوان از یک یا چند دوربین برای تصویربرداری از پلاک خودرو و یک نرم افزار تشکیل شده است. برای قرائت پلاک و ثبت اطلاعات آن، تصاویر دریافتی از دوربین توسط  نرم افزار پلاک خوان پردازش می شود. نرم افزار پلاک خوان چگونه تصاویر را به داده های باینری تبدیل می کند؟ ثبت دقیق پلاک خودروها چه کاربردی دارد؟ نرم افزار پلاک خوان چه ویژگی های دارد؟ این ها سوالاتی هستند که در ادامه با مطالعه  پاسخ آن ها با سیستم پلاک خوان هوشمند بیشتر آشنا خواهید شد.

نرم افزار پلاک خوان چگونه کار می کند؟

نرم افزار پلاک خوان کسرا تصاویر دریافتی از دوربین را به کمک فناوری OCR به نویسه تبدیل می کند. این نرم افزار تصاویر را به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری دقیق به طور کامل پردازش می کند. پس از پردازش کامل تصویر پلاک، نرم افزار پلاک خوان قادر است اطلاعات مربوط به خودرو مانند شماره پلاک، ساعت ورود و خروج، داشتن با نداشتن مجوز، مدت توقف در محل، میزان سرعت، مشخصات دارنده پلاک و... را ثبت کند. اطلاعات حاصل از پردازش تصویر پلاک توسط نرم افزار کاربردهای متنوعی برای برقراری امنیت و کنترل تردد دارند. پلاک خوان های هوشمند انواع مختلفی دارند که بر اساس کاربرد به چند دسته پلاک خوان جاده ای، پلاک خوان پارکینگی، پلاک خوان ترافیکی و پلاک خوان سازمانی تقسیم می شوند.

معرفی نرم افزار پلاک خوان هوشمند، مزایا و کاربردها

کاربردها و مزایا سیستم پلاک خوان هوشمند

هدف نرم افزار پلاک خوان کسرا، خوانش دقیق پلاک خودروهای عبوری و پردازش و ثبت اطلاعات آن هاست. این نرم افزار با پردازش دقیق پلاک خودرو اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهد. از جمله این اطلاعات می توان به زمان دقیق ورود و خروج، بررسی مجاز یا غیر مجاز بودن تردد، مدت زمان توقف در پارکینگ، سرعت عبور خودرو و... اشاره کرد. ثبت این اطلاعات توسط نرم افزار پلاک خوان به کنترل دقیق عبور و مرور درجاده ها، پارکینگ ها و... کمک می کند. از جمله مهم ترین کاربردها و مزایای نرم افزار پلاک خوان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کنترل خودکار تردد با صرفه جویی در زمان و انرژی  

به کمک این سیستم می توان اطلاعات مربوط به تردد خودرو ها را به صورت شبانه روزی و با دقت و سرعت بالا در نرم افزار مدیریت و کنترل تردد خودرو ذخیره کرد. تعریف پلاک های مجاز و غیرمجاز برای نرم افزار پلاک خوان وجود دارد لذا با اتصال نرم افزار پلاک خوان به گیت کنترل تردد می توان به راحتی دسترسی پلاک های غیر مجاز را محدود کرد. در واقع پس از تعریف پلاک های مجاز برای نرم افزار پلاک خوان، نرم افزار به کمک گیت کنترل تردد تنها به این پلاک ها اجازه ورود و خروج می دهند. سایر پلاک های غیر مجاز توسط نرم افزار شناسایی و در صورت نیاز هشدارهای لازمه صادر می شود. این قابلیت، محدود کردن دسترسی به مناطق ممنوعه را به طور هوشمند و بدون نیاز به نیروی انسانی را امکان پذیر نموده است.  

ثبت دقیق گزارشات آماری مربوط به ورود و خروج خودروها

در بسیاری از سازمان ها برای برقراری امنیت، اطلاعات مربوط به ورود و خروج خودروها در سامانه هوشمند کنترل تردد ذخیره می شود. سیستم پلاک خوان کسرا ضمن قرائت دقیق پلاک ها قابلیت ذخیره اطلاعات مربوط به پلاک را دارد. ثبت سوابق عبور و مرور خودروها، برای نظارت دقیق بر رفت و آمد پرسنل و پلاک های مهمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محاسبه هزینه پارکینگ و جمع آوری خودکارعوارضی

به کمک سیستم پلاک خوان هوشمند کسرا علاوه بر ثبت پلاک خودرو، می توان زمان ورود و خروج و مدت زمان توقف در پارکینگ را ثبت کرد. ثبت دقیق مدت توقف در پارکینگ برای محاسبه سریع هزینه پارک و کنترل تردد در پارکینگ ها بدون دخالت نیروی انسانی کاربرد دارد. هم چنین از نرم افزار پلاک خوان می توان برای دریافت خودکارعوارضی درعوارضی ها بدون نیاز به توقف خودرو ها استفاده کرد.

معرفی نرم افزار پلاک خوان هوشمند، مزایا و کاربردها

کنترل ترافیک و مدیریت تصادفات

یکی از کاربردهای رایج نرم افزار پلاک خوان شرکت مهندسی کسرا، کنترل ترافیک و نظارت بر رفت و آمدهای جاده ای است. از این سامانه می توان برای شناسایی رانندگان متخلف در پایگاه های پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده کرد. هم چنین سامانه پلاک خوان برای مدیریت تصادفات و شناسایی خودروهای درگیر در تصادف مورد استفاده قرار می گیرد.

یک نرم افزار پلاک خوان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

نرم افزارهای پلاک خوان طراحی شده توسط شرکت های مختلف، قابلیت های گوناگونی دارند. برای انتخاب سیستم پلاک خوان که قابلیت هماهنگی با سیستم کنترل تردد ارباب رجوع  باید نیازها و انتظارات سازمان را در نظر گرفت. برای انتخاب یک نرم افزار پلاک خوان با حداکثر کارایی به موارد زیر توجه کنید.

سازگاری با دوربین های مختلف

سازگاری نرم افزار پلاک خوان کسرا با انواع دوربین های آنالوگ و تحت شبکه کارایی آن را افزایش می دهد. نرم افزارهای پلاک خوان سازگار با دوربین های مختلف می توانند به طور همزمان تصاویر دریافتی از چند دوربین را پردازش کنند.

امکان پردازش چند تصویر به طور همزمان  

قابلیت خوانش و پردازش سریع پلاک یکی از مهم ترین شاخصه های تعریف کارایی نرم افزار پلاک خوان کسرا است. سیستم های پلاک خوان که از فناوری های پیشرفته مانند تکنیک یادگیری عمیق استفاده می کنند توانایی بالایی برای پردازش دقیق و سریع تصاویر دارند.  

امکان بایگانی پلاک ها و ارائه گزارشات آماری

ذخیره اطلاعات و ارائه گزارشات کامل از تردد خودرو ها در بازه های زمانی مختلف برای برقراری امنیت در سازمان ها حیاتی است. سیستم پلاک خوان هوشمند کسرا باید قابلیت ذخیره سوابق عبور و مرور خودروها را در بازه های زمانی تعریف شده داشته باشد.

معرفی نرم افزار پلاک خوان هوشمند، مزایا و کاربردها

امکان تعریف محدودیت عبور و مرور

امکان تعریف پلاک های مجاز و غیر مجاز می تواند نقش اساسی در حفظ امنیت سازمان ها داشته باشد. با تعریف پلاک های مجاز و غیر مجاز می توان به صورت خودکار دسترسی به مناطق ممنوعه را محدود کرد و هزینه های مربوط به استخدام نیروی انسانی را کاهش داد.  

سخن پایانی

نرم افزار پلاک خوان کسرا، یک نرم افزار کاربردی برای خوانش و ثبت پلاک و استخراج اطلاعات لازم برای کنترل تردد خودرو هاست. پردازش اطلاعات مربوط به پلاک خودرو ها توسط نرم افراز پلاک خوان برای مدیریت ترافیک و تصادفات جاده ای، کنترل عبور و مرور در سازمان ها، محاسبه عوارض و هزینه پارک و ممنوعیت دسترسی به مکان های خاص حائژ اهمیت است. نرم افزار پلاک خوان کسرا یکی از جامع ترین نرم افزارهای پلاک خوان موجود است که دارای قابلیت های متنوعی برای خوانش دقیق پلاک و کنترل تردد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به وب سایت شرکت مهندسی کسرا به آدرس www.kasraco.net مراجعه کنید. همچنین میتوانید با با شماره تلفن‌های 02141452000 داخلی 3 یا 09196769974 تماس حاصل فرمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار