ما امروز می خواهیم به بررسی مهم ترین تجهیزاتی که باید در هر خانه وجود داشته باشد، صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۸۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 01 August 2021

مهم ترین لوازم و تجهیزات پزشکی ای را در منزل باید داشته باشیم؟

قبل از اینکه به معرفی و بررسی تجهیزات پزشکی مناسب برای منازل بپرداریم. بهتره یه آشنایی کلی با تحهیزات پزشکی داشته باشیم. به صورت کلی، تمامی وسایلی که برای حفظ سلامتی انسان واجب هستند و با سلامت انسان در ارتباطند، را تجهیزات پزشکی می نامند. این وسایل در خانه با هدف شناسایی درد، کاهش آن و پیشگیری از ابتلا به بیماری توسط شرکت های مختلف ساخته شده است.

تجهیزات پزشکی در خانه چه کاربردی دارد؟

این نوع تجهیزات برای مراقبت از بیمارانی که در خانه هستند و توسط افراد غیرپرستار و ناوارد مراقبت می شوند، استفاده می شود. البته لزومی ندارد که حال مریض بد باشد تا از این تحهیزات پزشکی استفاده شود. برای هر کسی با هر سطح بیماری که دارد، بهتر است تجهیزات پزشکی اولیه را در منزل خود داشته باشد تا بتواند به صورت مداوم وضعیت جسمانی خود را مورد بررسی قرار دهد. برای مثال کسانی که از دیابت، فشار خون و چاقی رنج می برند، به زندگی عادی خود ادامه می دهند ولی آن ها باید مواردی مانند قند خون و فشار خون خود را به صورت مداوم چک کنند.

بعضی از این دستگاه ها با یکبار هزینه تا چندین سال برای شما قابل استفاده هستند، مثلا کپسول اکسیژن، واکر، عصا، فشار سنج و ... تماما از همین نوع از تجهیزات پزشکی هستند. در کنار آن ها نیز، هستند تجهیزاتی که به صورت یکبار مصرف هستند و پس از استفاده از آن ها باید آن ها را دور انداخت نظیر دستکش های یکبار مصرف، نوار و سوزن برای تست قند خون، پوکه سرنگ و آمپول و...

وسایل پزشکی مناسب در خانه چه چیزهایی هستند؟

جعبه کمک های اولیه

یکی از مهمترین وسایلی که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد، جعبه کمک های اولیه است. اگر شما مریضی نیز در خانه ندارید، بهتر است باز اقدام به خرید و داشتن جعبه کمک های اولیه برای خود بکنید. شما با این کار می توانید جان خود و عزیزانتان را در مواقع اورژانسی حفظ کنید.

مهمترین لوازم تجهیزات پزشکی در منزل

ماسک سه لایه

یکی از مهمترین تجهیزاتی که باید در کنار جعبه کمک های اولیه به صورت ویژه داشته باشیم، ماسک سه لایه است. با توجه به بیماری کرونا و مشکلاتی که به وجود می آید باید در خانه ماسک سه لایه به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد تا درصورتی که یکی از اعضای خانواده مشکوک به کرونا یا بیماری های فصلی بود، بتوان با زدن ماسک از انتقال بیماری به افراد دیگر جلوگیری کرد.

ماسک سه لایه جراحی و یا فیس ماسک، یک پوشش چند لایه و یک بار مصرف است. با خرید و استفاده از این محصول و فیکس کردن آن بر روی صورت خود، می‌توانید از ورود انواع آلودگی‌ها به منافذ صورت جلوگیری کنید. این دسته از محصولات بهداشتی و سلامت به دلیل خواص و دارا بودن ویژگی‌های قابل توجه، در بیشتر موارد در فعالیت‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم‌چنین از این ماسک‌ها به طور گسترده در دندانپزشکی، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی استفاده می‌شود. چرا که در چنین مواقعی، ماسک‌های کاغذی و یا پارچه‌ای، نمی‌توانند مانع از عبور آلودگی‌های عفونی شوند.

فشار سنج (دستگاه اندازه گیری فشار خون)

یکی از بیماری هایی که با توجه به نوع تغذیه و اتفاقات دیگر بسیار در بین مردم شابع شده است؛ فشار خون است. حال ممکن است شما از فشار خون بالا یا پایین رنج ببرید. برای اینکه نیاز نباشد به صورت روزانه به پزشک مراجعه کنید و فشار خون شما مورد چک و بررسی قرار بگیرد. بهتر است اقدام به خرید دستگاه فشار سنج کنید و در خانه فشار خون خود را مورد بررسی قرار دهید.

مهمترین لوازم تجهیزات پزشکی در منزل

دستگاه اندازی گیری قند خون

یکی از مهمترین تجهیزاتی که باید در منزل باشد، دستگاه اندازه گیری قند خون یا همان گلوکومتر است. این دستگاه به وسیله گرفتن خون از سر انگشتان به صورت خیلی کم، اقدام به اندازه گیری قند خون می کند.

معمولا قند خون را به صورت ناشتا و پس از 10 ساعت ناشتایی مورد بررسی قرار می دهند و در مرحله بعدی 2 ساعت بعد غذا (که عمدتا صبحانه است) مجددا قند خون را با دستگاه گلوکومتر مورد بررسی قرار می دهند. حتما لیستی از قندهایی که می گیرید داشته باشید تا به پزشک معالج خود نمایش دهید.

دماسنج

این وسیله یک وسیله ابتدایی است اما اهمیت آن با شیوع کرونا بسیار بالاتر رفت. دماسنج به شما کمک می کند دمای بدن خود را اندازه گیری کنید و در صورتی که دمای بدن شما بالاتر از حد نرمال بود، اقدامات لازم پزشکی را برای خود یا اعضا خانوادتان انجام دهید. در نظر داشته باشید دمای عادی برای بدن حدود 37 درجه سانتی گراد است که می تواند تا یکی دو درجه بالا پایین تر نیز باشد.

نبولایزر

این وسیله کمک می کند تا داروهای بیمار از حالت مایع به غبار ریز تبدیل شود. این کار کمک می کند تا داروها بهتر به ریه فرد بیمار برسد. از این دستگاه برای بیمارهای دارای مشکلات تنفسی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی و فیبروز کیستیک استفاده می شود.

مهمترین لوازم تجهیزات پزشکی در منزل

ترازو

شاید با شنیدن نام ترازو فک کنید این وسیله فقط برای افرادی که مشکل اضافه وزن دارد مناسب است؛ اما اشتباه می کنید. ترازو باید در خانه هر کسی باشد تا به صورت دوره ای وزن خود را چک کند و در صورت تغییرات شدید راه حلی برای آن پیدا کند.

اگر شما نسبت به وزن خود بی تفاوت باشید ممکن است پس از مدتی با انواع بیماری هایی مانند چربی خون، دیابت، فشار خون و ... درگیر شوید.

تجهیزاتی که نام برده شد ابتدایی ترین تجهیزاتی است که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد تا برای هر اتفاق کوچکی نیاز نباشد به پزشک مراجعه کنید و بتوانید در خانه بررسی های لازم را خودتان انجام دهید، که این محصولات را میتوانید از طریق salamatcala.com مشاهده و تهیه کنید.

در صورت داشتن هر گونه سوال، نظر و تجربه در استفاده از این وسایل، آن را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار