مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از کاهش‌ سرفاصله حرکت قطارها در نیمه غربی خط ۶ از ۲۰ به ۱۷ دقیقه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 19 June 2021

«علی عبدالله‌پور» در این باره افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان، از روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ سرفاصله حرکت قطارها در نیمه غربی خط ۶ از ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری، از ۲۰ به ۱۷ دقیقه کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه خط ۶ متروی تهران دارای ۳۱ ایستگاه است که در حال حاضر ۱۲ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است، گفت: ایستگاه های شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، یادگار امام (ره)، مرزداران، شهرک آزمایش و دانشگاه تربیت مدرس در نیمه غربی این خط به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: سرفاصله حرکت قطارها در نیمه شرقی این خط ۱۵ دقیقه است و ایستگاه های دولت آباد، کیان شهر، بعثت، امیرکبیر، میدان شهدا و امام حسین (ع) در این بخش فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل و بهره برداری کامل از ایستگاه‌های خط ۶ و یکپارچه شدن سرویس دهی در این خط، دغدغه های حمل و نقلی شهروندان کاسته شود.

عبدالله پور با اشاره به اینکه مترو تهران و حومه ظرفیت این را دارد که در خطوط درون شهری با سرفاصله ۲ دقیقه خدمات رسانی کند، خاطرنشان‌ کرد: در حال حاضر حدود هزار واگن کمبود داریم که اگر این تعداد واگن تامین شود می توانیم سر فاصله‌ حرکت قطارها را در خطوط ۶ و ۷ همانند خطوط دیگر کاهش دهیم.

 خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار