در این متن شما می توانید با اهمیت کاشی در دکوراسیون داخلی و مشخصات برند کاشی تبریز آشنا شوید ، پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۹۵۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 19 April 2021

هنر زیبای کاشی کاری، یکی از هنرهای ایرانیان است که با تغییر شکل کوره، رنگ آمیزی و لعاب کاری در صنعت سفالگری ایجاد شد. این هنر به خصوص در تبریز دارای پیشینه تاریخی بسیاری است که در این مقاله مجال پرداختن به تاریخچه آن نیست اما خوب است بدانید که تبریز، به خاطر داشتن خاک کائولین سفید، یکی از منحصر به فردترین مناطق ایران برای استخراج این نوع خاک و ساختن بدنه هایی با خاک سفید است. کاشی تبریز، امروزه دیگر مانند گذشته به صورت سنتی ساخته نمی شود و به یک صنعت عظیم مبدل گشته است اما حالت سنتی آن نیز به صورت محدود در کارگاه های کوچک تولید می شود. در این متن شما می توانید با اهمیت کاشی در دکوراسیون داخلی و مشخصات برند کاشی تبریز آشنا شوید.

چرا کاشی در معماری داخلی مهم است؟

معرفی برند کاشی تبریز

کارخانه صنایع کاشی تبریز در سال 1362 در زمینی به وسعت 15 هکتار تاسیس شد. این کارخانه در سال 1377 با تغییر مدیریت، توانست به سطح کیفی بسیار بالا و طراحی منحصر به فردی دست یابد. بعد از این تغییرات بود که کاشی تبریز، یکی از مهمترین صنایع در میان سایر صنایع مطرح در استان آذربایجان شرقی شناخته شد. همکاری مشترک این شرکت با کرابن اسپانیا منجر به تولید سرامیک هایی با قابلیت ارسال به نقاط دیگر جهان شد. شرکت کاشی تبریز امروزه دارای ظرفیت تولید 10 میلیون مترمربع کاشی در سال است. در ادامه این مطلب شما می توانید با افتخارات این برند آشنا شوید.

چند نمونه از افتخارات برند کاشی تبریز

کاشی تبریز از سال 1378 تاکنون، موفق به کسب جوایز و افتخارات زیادی شده است که در این قسمت از مقاله تنها به چند نمونه از این افتخارات اشاره می کنیم:

  • دریافت تندیس طلایی بین‌المللی ساختمان در سال 2002
  • انتخاب به عنوان واحد نمونه صنعت و معدن کشور در سال ۱۳۸۰
  • کارآفرین نمونۀ کشور و توسعۀ منابع انسانی در سال ۱۳۹۳
  • اخذ گواهینامۀ حمایت از حقوق مصرف‌کنندۀ سال ۱۳۹۵
  • دریافت جایزۀ برترین رهبر کسب و کار در صنعت تولید کاشی و سرامیک و شعف مشتری در منطقۀ خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا در سال ۱۳۹۵

معرفی محصولات کاشی تبریز

شرکت کاشی تبریز دارای محصولات متنوعی است. شما می توانید برای طراحی داخلی ساختمان از انواع کاشی در طرح ها و رنگ های متفاوتی استفاده کنید. نام برخی از محصولات این شرکت به قرار زیر است:

  • مدل رزالین
  • یونیک خاکستری
  • ریو بژ
  • ریو استخوانی
  • پراگ
  • راماندا
  • نایس
  • مونتکارلو
  • میداس

چرا کاشی در معماری داخلی مهم است؟

نقش کاشی در طراحی داخلی

با کمک کاشی و سرامیک مرغوب، می توان زیبایی فوق العاده ای را به محیط بخشید. از آنجایی که دامنه تولیدات کاشی و سرامیک بسیار وسیع است، توانایی کسب رضایت تمامی سلایق با هر مقدار بودجه ای را دارد. به کمک کاشی می توان سبک های سنتی یا کلاسیک خاص در فضا ایجاد کرد. طراحی های ظریف و رنگ های منحصر به فرد در کاشی های مدرن، خود به قدری زیبا هستند که گاه برای پوشش کف سال تنها به یک گلیم یا فرشی کوچک نیاز است.

کاربرد کاشی و سرامیک در ساختمان

از کاشی و سرامیک می توان برای کف تمامی اتاق ها، کف و دیوارهای سرویس بهداشتی، آشپزخانه یا راهرو و لابی ساختمان ها استفاده کرد؛ اما مسلما برای هر یک از این کاربری ها نیاز به سرامیک یا کاشی مناسبی است. یک طراح داخلی حرفه ای به خوبی می داند که از چه نوع سرامیکی برای کف اتاق خواب یا آشپزخانه استفاده کند. حتی ترکیب چند نوع کاشی با یکدیگر می تواند در سال پذیرایی یا آشپزخانه شما زیبایی بی نظیری بیافریند.

قیمت کاشی تبریز به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کاشی و سرامیک، در درجه اول به کیفیت آن بستگی دارد. همان‌طور که می دانید، کیفیت کاشی و سرامیک می تواند از دارای درجات مختلفی باشد اما اگر کاشی تبریز را انتخاب کرده اید، شما با یک برند درجه یک طرفید. البته نوع درجه دو نیز در میان محصولات این شرکت وجود دارد.

دومین معیار تعیین قیمت متراژ است. هرچقدر متراژ درخواستی مشتری بیشتر باشد، مسلما قیمت نیز بیشتر خواهد شد. سومین معیار قیمت کاشی و سرامیک محل انبار است. اگر انبار در شهر مورد نظر باشد قیمت حمل و نقل آن بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که انبار کاشی مورد نظرتان در شهر دیگری واقع شده باشد. در هنگام خرید کاشی، به کیفیت، نوع بسته بندی، نوع لعاب (شفاف یا مات) نوع برش (درز چفت)، ابعاد، رنگ، تولیدکننده و هماهنگی آن با سایر عناصر دکوراتیو محیط توجه نمایید.

جمع بندی

کاشی تبریز یکی از معتبرترین شرکت های تولیدکننده کاشی و سرامیک در ایران است که انواع کاشی و سرامیک در طرح های و رنگ های متنوعی را به بازار ارائه می کند. اگر قصد بازسازی منزل یا محل کارتان را دارید و برای خرید کاشی برند کاشی تبریز را انتخاب کرده اید، شما می توانید با مراجعه به سایت کاشی لند، از قیمت ها و طرح های مختلف این برند آگاه شده و از طریق همین سایت نیز اقدام به خرید آنلاین کاشی و سرامیک نمایید. در سایت کاشی لند، kashiland.com تمامی محصولات کاشی تبریز و سایر برندهای معتبر را می توانید مشاهده کنید. همچنین در این سایت شما می توانید با جدیدترین اخبار و مقالات مرتبط با کاشی و سرامیک ایران و جهان نیز مطلع شوید.

محصولات معرفی شده در این سایت تنها شامل کاشی و سرامیک نشده بلکه انواع شیرآلات، آینه و اکسسوری، مواد شیمیایی ساختمان، چینی بهداشتی و سایر محصولات مرتبط را نیز شامل می شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار