کد خبر: ۹۱۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 17 November 2020

شیشه رنگی از گذشته تا به امروز نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن دارد و زیبایی در فضا را ایجاد کرده است. از این رو از انواع شیشه های رنگی در معماری مدرن و کلاسیک برای جلوه و جذابیت بیشتر در فضا استفاده می شود. امروزه با توجه به گستردگی و تنوع در انواع شیشه های رنگی از آن ها در بخش های داخلی و بیرونی ساختمان نیز استفاده می کنند. شیشه های رنگی از قدیم تا به امروز با هدف ایجاد گرما و صمیمیت به فضا استفاده شده است و با کمک آن توانسته اند آرامش و زیبایی را به محیط به ارمغان بیاورند. با انتخاب صحیح شیشه های رنگی در دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک می توانید با هزینه مناسب فضایی دلنشین و زیبایی برای سپری کردن اوقات خوش داشته باشید. در ادامه می خواهیم بیشتر در مورد شیشه های رنگی و کاربرد آن در هنر معماری مدرن و کلاسیک بپردازیم همراه ما باشید.

شیشه رنگی

کاربرد شیشه رنگی در هنر معماری مدرن و کلاسیک

در هنر معماری امروزی و مدرن شیشه رنگی نقش برجسته و پررنگی در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می کند. معمولا در معماری مدرن از انواع شیشه های رنگی در ورودی ساختمان، پاگرد راه پله ها، پنجره و سرویس بهداشتی حمام و دستشویی و غیره استفاده می شود. در معماری کلاسیک و قدیمی نیز از شیشه های رنگی برای ورودی ساختمان معمولا استفاده می کردند و دلیل اصلی آن ها از انتخاب شیشه های رنگی این بود که فرد با ورود به مکان احساس آرامش داشته باشد. در ادامه می خواهیم به موارد مختلف کاربرد شیشه های رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک اشاره ای کوتاه و مختصر داشته باشیم.

انتخاب شیشه رنگی، زیبایی ورودی ساختمان

درب ورودی مهمترین بخش از هر خانه یا ساختمانی است که باید به بهترین نحوه طراحی شود تا نظر افراد را به خود جلب نماید. بسیاری از طراحان داخلی و خارجی انواع شیشه های رنگی به عنوان درب ورودی ساختمان انتخاب می کنند. آن ها با انتخاب رنگ های متنوع شیشه در طراحی دکوراسیون کلاسیک و سنتی می خواستند که با افراد بگویند خستگی و تنش های روزمره خود قبل از ورود به ساختمان پشت در بگذارند و با آرامش تمام وارد خانه شوند. چنانچه علاقه به معماری تلفیقی دارید می توانید با کمک شیشه های رنگی به همراه سایر عناصر کلاسیک فضا را برای معماری تلفیقی آماده کنید. شیشه های رنگی حس آرامش و نشاط را به افراد هدیه می کند.

پنجره شیشه رنگی، بهترین انتخاب برای فضای نشیمن

بعضی از ساختمان ها پنجره هایی مستقیم به سمت نور جنوب دارند و این موضوع موجب می شود که در ساعت های ابتدایی روز میزان بیشتری از تابش نور خورشید را به داخل خانه داشته باشند. گاهی نور زیاد در خانه بسیار آزاردهنده است و برای رفع آن نیاز به راهکارهای مناسبی است که باید در نظر داشته باشیم. از این رو کارشناسان و متخصصان در زمینه تولید شیشه رنگی و طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهاد می کنند برای برطرف کردن مشکلات تابش مستقیم نور خورشید از شیشه های رنگی به عنوان پنجره در این ساختمان ها استفاده کنند. پنجره های رنگی می توانند نور خورشید را به زیبایی در فضای داخلی ساختمان انتشار دهند. از این رو انتخاب پنجره شیشه های رنگی علاوه بر برطرف کردن مشکلات نور مستقیم خورشید می تواند نور خورشید را در محیط به زیبایی انتشار دهد.

استفاده از شیشه رنگی در عناصر دکوری زیبا

در چند سال اخیر توجه به عناصر دکوری و استفاده از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک بیشتر از قبل شده است. بسیاری از طراحان داخلی از انواع دکوری های زیبا که با شیشه رنگی تهیه شده اند را در طراحی و چیدمان خود استفاده می کنند. شیشه های رنگی به دلیل زیبایی و انعکاس مناسب نور بهترین انتخاب برای هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. از این رو بهتر است برای انتخاب و خرید عناصر دکوری به این موضوع توجه بیشتری شود.

شیشه های رنگی لاکوبل از بروزترین و زیباترین انواع شیشه در حال حاضر است که در طراحی بخش های مختلف ساختماتن از جمله آشپزخانه، اتاق پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام، فضای بین کابینت، میز تلویزیون یا ناهارخوری و غیره استفاده می شود. این شیشه ها جزو مدرن ترین شیشه های رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می روند.

دایرکتیو

جمع بندی

بسیاری از معماران و طراحان داخلی دکوراسیون مدرن و کلاسیک از شیشه های رنگی متنوع و باکیفیت در بخش های مختلف ساختمان برای زیبایی و جذابیت بیشتر استفاده می کنند. از فاکتورهای مهم انتخاب و خرید انواع شیشه های رنگی می توان به کیفیت و نوع مواد اولیه در طراحی و ساخت شیشه، رنگ، برند و شرکت تولید کننده آن اشاره کرد. طراحان داخلی دکوراسیون کلاسیک و مردن با توجه به این موارد بهترین نمونه شیشه رنگی را انتخاب و برای ساختمان خریداری می کنند. چنانچه بخواهید در زمینه خرید یا فروش انواع شیشه رنگی موفق باشید پیشنهاد می کنیم با مشاورین و کارشناسان دایرکتیو در تماس باشید. همکاران ما در این مجموعه آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما می باشند. جهت برقراری ارتباط با کارشناسان دایرکتیو به آدرس سایت Directio.ir مراجعه نمایید.

 

برچسب ها: شیشه رنگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار