این مرکز خرید معروف در شهر استانبول کشور ترکیه قرار گرفته است که بهترین مکان برای خرید پوشاک زنانه،مردانه و بچگانه میباشد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که مرکز خرید آک مرکز علاوه بر پوشاک تنوع زیادی از وسایل و اشیا دیگری را در خود جای داده است.
کد خبر: ۸۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 08 January 2020

همانطور که میدانید،کشور ترکیه و پایتخت آن، شهر استانبول از نظر جغرافیایی دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد و میتوان علت آن را قرار گرفتن این کشور،در محل اشتراک 3 قاره آسیا اروپا و آفریقا دانست.  کشور ترکیه، در واقع به عنوان محل تقاطع این سه قاره با یکدیگرتبدیل شده و از مزایا و مشهوریت خاصی برخوردار میباشد. حتما تا کنون در متون تاریخی و اخبار جغرافیایی مربوط به دنیای باستان،در مورد جاده ی ابریشم و کشور هایی که در اطراف آن قرار داشتند چیز های بسیاری شنیده اید. دلیل اهمیت بالای جاده ابریشم در حقیقت آن بوده است که ،این جاده از دیرباز به عنوان محل تعامل تاجران کشورهای مختلف با یکدیگر بوده است . کشور ترکیه و شهر استانبول نیز با قرارگیری در مسیر این جاده ،در آن سال ها، به یک مرکز تبادل کالا تبدیل شده بود. به همین دلیل است که امروزه نیز شاهد این هستیم که کشور ترکیه دارای روابط تجاری گسترده می باشد و بازار ها و مراکز خرید آن زبانزد عام و خاص است . بیشتر کسانی که به تور ترکیه میروند با هدف گردشگری و خرید از بازارچه های سنتی و مدرن این کشور ،تصمیم به سفر می گیرند.

جالب است بدانید که ایرانی ها از جمله کسانی هستند که ترکیه  و تور ترکیه را برای گردشگری و خرید انتخاب میکنند و از این سفر لذت میبرند.همه ی مردم دنیا با مرغوبیت اجناس بازار های ترکیه آشنایی دارند و میدانند که پوشاک و البسه هایی که از پارچه ترک تهیه میشوند ،کیفیت و زیبایی منحصر به فردی دارند. از این جهت می باشد که ترکیه در سال های اخیر ،اولویت بسیاری از افراد برای خرید شخصی و یا حتی رونق تجارت انان ، تبدیل شده است .

 

آشنایی با مراکز خرید در تور ترکیه

1.شاید تا به حال اسم مرکز خرید آک مرکز به گوشتان خورده باشد.

به گزارش سفر باتو ، این مرکز خرید معروف در شهر استانبول کشور ترکیه قرار گرفته است که بهترین مکان برای خرید پوشاک زنانه،مردانه و بچگانه میباشد. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که مرکز خرید آک مرکز علاوه بر پوشاک تنوع زیادی از وسایل و اشیا دیگری را در خود جای داده است. به طوریکه ،در همان ابتدا که وارد این مکان شوید ،تنوع بالای اسباب بازی ها و اسباب بازی و انواع عینک و وسایل الکترونیکی ،توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

2.یکی از بهترین بازار های دیگر کشور ترکیه که توریستان بسیاری را مجذوب خود کرده است،بازار سقف داری به نام کاپالی چارشی میباشد.

این بازار جز گسترده ترین بازار های کشور ترکیه به حساب می آید که حدود چهار هزار بوتیک و مغازه کوچک و بزرگ را در خود جای داده است. بازار کاپالی چارشی با کوچه های سنتی و زیبای خود همانند کوچه زرگر ها و فراشان و فرش فروشان ،می تواند یادآور گذشته تاریخی و فرهنگ شرقی و سنتی خود باشد. بسیاری از کارشناسان جهانگردی و گردشگری در سال های اخیر به اهمیت بالای این بازار قدیمی و سنتی در رونق تجارت و گردشگری در ترکیه اشاره کرده اند. یکی از نشانه ها مشترکات فرهنگ مردم ترکیه و ایران و کشور های خاور میانه قلیان میباشد که شما میتوانید مرغوب ترین آنان را در بازار های سنتی ترکیه ،همچون بازار کاپالی چارشی پیدا کنید. حتی در کشور های اروپایی نیز قلیان با نام شی شیشه ای شناخته است که طرفداران بسیاری دارد و کسانی که به تور ترکیه میروند،قلیان را به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود، خریداری می کنند. برای خرید هنرهای دستی و سنتی این کشور زیبا همچون قالیچه ،ظروف برنجی ،اشیا عتیقه و آثار چوبی و منبت کاری میتوانید به قسمت غربی بازار کاپالی چارشی مراجعه کنید. در قسمتی دیگر از این بازار بزرگ و سرپوشیده شما میتوانید به دنبال ادویه های محبوب و نایاب باشید که در هیچ کجای دنیا نتوان همتای آن را یافت . در قسمت جنوبی بازار کاپالی چارشی بوی ادویه های مختلف مشام هر رهگذری را تلطیف خواهد کرد.

 

نکته ی نهایی

یکی دیگر از جالبترین و عجیب ترین مراکز خرید کشور ترکیه مدرسه ی محمد افندی و مدرسه ی جعفر آقا میباشد. این عمارت های زیبا و عجیب در قرن شانزدهم الی هجدهم تاسیس شده اند  و هم اکنون جز مراکز مهم خرید صنایع دستی و هنری نایاب و ساخته شده توسط دستان هنرمندان ترکیه میباشد . از معروفترین و جذابترین مراکز خرید در ترکیه میتوان به خیابان استقلال ،خیابان جمهوریت و خیابان روملی اشاره کرد. نام خیابان استقلال را بسیاری از گردشگران شنیده اند ،زیرا این خیابان از مشهورترین و بزرگترین خیابان های کشور ترکیه میباشد که در امتداد قسمت شمالی آن به میدان تکسیم میرسیم. شما میتوانید مدرن ترین و جدید ترین مدل های پوشاک و پارچه را در این خیابان ها پیدا کنید. در آخر باید گفت که اگر شما قصد خرید از بازارها و مراکز تجاری کشور ترکیه را دارید و فکر میکنید که این کشور میتواند خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن شما به جای گذارد میتوانید به طور دقیق تمام مراکز خرید آن را بشناسید و برای گشت و گذار در آنها وقت بگذارید. همچنین تور دبی با قیمتهای رقابتی را از دست ندهید.

توجه داشته باشید که مراکز خرید ترکیه تنها محدود به نکاتی که ذکر کرده ایم نمی شوند و مراکز بسیار دیگری مانند آتاکوی گالریا،کاروسل،پاساژ اطلس ، مرکز خرید کاپیتول در بخش آسیایی استانبول ، خیابان بغداد و خیابان بهاریه نیاز برای خرید وجود دارند که حائز اهمیت بسیاری می باشد و سالانه میزبان بسیاری از گردشگران و توریستان از جای جای دنیا هستند. 

برچسب ها: سفر باتو ، تور ترکیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار