استانبول شهری است سراسر زیبایی که فرهنگ و تاریخ غنی آن شما را سردرگم خواهد نمود . همچنین استانبول را میتوان شهر تضاد ها نامید . ترکیب فرهنگ و تاریخ ارزشمند در کنار زندگی مدرن در این شهر شما را شگفت زده خواهد نمود .
کد خبر: ۸۱۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 08 January 2020

استانبول شهری است سراسر زیبایی که فرهنگ و تاریخ غنی آن شما را سر درگم خواهد نمود . همچنین استانبول را میتوان شهر تضاد ها نامید .  ترکیب فرهنگ و تاریخ ارزشمند در کنار زندگی مدرن در این شهر شما را شگفت زده خواهد نمود . با هر سن و سلیقه ای که باشید در استانبول هیجان و سرگرمی لذت بخشی برایتان فراهم است . و به همین خاطر به خصوص در سالهای اخیر بازدید از این شهر مورد توجه گردشگران بیشمار از سراسر دنیاست . تاریخچه این شهر به دوران نوسنگی باز میگردد و آثار متعدد تاریخی در آن گواه این مطلب است . میراث تاریخی گرانقدری مانند مساجد، قصر سلطنتی و کلیساهای بزرگ و بازار باستانی  در آن همه و همه این شهر را در زمره پرطرفدارترین شهر های دنیا قرار داده است . در ادمه ملب قصد آن داریم تا شما را با برخی دیدنیهای شهر آشنا نماییم.

 

برج گالاتا

در تور استانبول برج تاریخی گالاتا (Galata Tower) با شصت و هفت متر ارتفاع  بر افق استانبول حمکرانی می‌کند. این برج سنگی یادگاری از قرون وسطا است که به برج مسیح شهرت دارد . زمانی که در ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین ساختمان در شهر استانبول محسوب می شد و هنوز هم یکی از بناهای باشکوه در استانبول است . این برج در طول دوران مختلف دچار دگرگونی و تغییرات شده است، در قدیم به عنوان برج رصد نقطه آتش سوزی استفاده می‌شد. و امروزه در بالای آن کافه، رستوران و باشگاه شبانه است قرار دارد ، و مناظر خیره کننده‌ای استانبول از این جا قابل مشاهده است .

 

 موزه باستان شناسی استانبول

 

این موزه در تور استانبول بسیار ارزشمند نگهدار آثار تاریخی بسیار گرانقدری است که بیش از یک میلیون اشیاء از تمدن های سراسر جهان در آن حفظ و حراست می شود .

این موزه در واقع شامل سه قسمت مختلف است: موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک.

به گزارش سفر باتو ، موزه باستان شناسی در سال ۱۸۹۱ تاسیس گردید که در زمین قصر توپکاپی واقع شده است. قدمت موزه تایلد کیوسک به ۱۴۷۲ می‌رسد. این موزه شامل هزاران آثار گرانبها، از جمله تابوت اسکندر کبیر است.

 

 کلیسای چورا

کلیسای چورا هنر زیبای بیزانسرا در دل خود دارد . (Chora Church ) 

در این کلیسا شاهد موزاییک‌های با شکوه و نقاشی‌های دیواری زندگی عیسی و مادرش مریم خواهید بود که به عنوان یکی از زیبا ترین آثار باقی مانده از معماری بیزانس شناخته شده است . کلیسا چورا در ابتدا صومعه بود و  چند قرن بعد به یک مسجد تبدیل گردید و در نهایت ازسال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است.

 

 کلیسای آب انبار

این کلیسای با شکوه در (Basilica Cistern ) قرن ششم و به دستور امپراطور روم ژوستینین اول ساخته شد . حین بازدید از این موزه در مورد فن آوری معماری بسیار پیشرفته رومیان باستان درساخت این مکان شگفت‌زده خواهید شد. این کلیسا در قرن سوم ساخته شده که به عنوان قصر غرق شده شناخته می‌شود. مخزن آن می‌تواند بیش از دو و نیم میلیون فوت از آب را در خود نگه دارد.

 

کاخ دلمه‌باغچه

 

کاخ دلما باغچه یک عمارت مجلل، و بسیار با شکوه و زیبا  است  که برخی آن را با کاخ ورسای مقایسه می کنند . این کاخ در قرن نوزدهم میلادی و با استفاده از چهارده تن ورق طلا ساخته شده است، این بنای تاریخی مسحور کننده ترین کاخ ترکیه است که معماری سنتی عثمانی را با سبک‌های اروپایی و باروک و روکوکو را درمی‌آمیزد . همچنین این کاخ از سال‌ ۱۸۵۶ تا ۱۹۲۴ خانه‌ی شش سلطان عثمانی بوده است. اشیاء بسیار گرانقیمتی نظیر فرشها و  ظروف و کریستالهای زیادی در این کاخ خود نمایی می کنند و همچنین بزرگترین چلچراغ کریستال غیرمتعارف در جهان که هدیه ای از طرف ملکه ویکتوریا است نیز در این کاخ قرار دارد. 

 

 مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در تپه سوم استانبول قرار دارد که به دستور سلطان سلیمان اول و در سال 1550 بنا گردیده است . این بنای باشکوه تاریخی ترکیبی از بهترین معماری اسلامی و بیزانسی است. این مسجد در طول دوران های مختلف دچار  آسیب شده است، از جمله در طول جنگ جهانی اول از باغ این عمارت به عنوان یک انبار سلاح استفاده  شده و همان موقع آسیب های جدی به آن وارد گردید اما پس از آن در اواسط قرن بیستم دوباره مرمت و بازسازی گردید .

 

بازار بزرگ استانبول

این بازار زیبا و سراسر رنگ یکی از پر طرفدارترین مکانهای دیدنی برای گردشگران است . مسافرانی که عاشق خرید هستند نباید بازدید از بازار بزرگ را از دست دهند. این بازار پنج هزار حجره کوچک و بزرگ دارد که همگی در بازار سرپوشیده گرد هم جمع شده اند . این بازار همچنین با چند میلیون بازدیدکننده در روز در صدر بازارهای دیدنی جهان قرار دارد. بازار اقلامی مانند جواهرات، فرش، ادویه جات، ترشی جات، عتیقه جات و سرامیک که با دست نقاشی شده را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار