مجموعه فرهنگی هنری مشکات یکی از مراکز تخصصی فعالیت در زمینه هنری است که با پشتوانه به هنر هنرمندان ایرانی موفق به خلق محصولاتی درخور شان و شخصیت هنر و تمدن چند هزار ساله ایرانی شده است. این مجموعه در سال ۹۸ هجری شمسی با تکیه بر توان هنرمندان تماماً ایرانی تاسیس گردید. زمینه‌های مختلف فعالیت مجموعه فرهنگی هنری مشکات را می‌توان در چندین عنوان دسته‌بندی نمود.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 13 November 2023

معرفی کوتاه مجموعه مشکات آرت

مجموعه فرهنگی هنری مشکات یکی از مراکز تخصصی فعالیت در زمینه هنری است که با پشتوانه به هنر هنرمندان ایرانی موفق به خلق محصولاتی درخور شان و شخصیت هنر و تمدن چند هزار ساله ایرانی شده است. این مجموعه در سال ۹۸ هجری شمسی با تکیه بر توان هنرمندان تماماً ایرانی تاسیس گردید. زمینه‌های مختلف فعالیت مجموعه فرهنگی هنری مشکات را می‌توان در چندین عنوان دسته‌بندی نمود.

یک هنر خاص به نام مُهر خاتم

1. مهر خاتم

اولین اقدام مهم این مجموعه ابداع سبک جدیدی از هنر ایرانی با بهره‌گیری از تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایرانی می‌باشد. با اندک تأملی در سیر تاریخی ایران میتوان دریافت که تمامی شاهان و تاج الملوک‌های ایرانی از یک هنر بسیار مخصوص به جهت متمایز کردن و تشخص نام خویش نسبت به سایرین استفاده می‌کردند. این هنر همان مهر خاتم ایرانی می‌باشد. مهر خاتم را می‌توان نخستین بار به کوروش بزرگ که موسس سلسله بزرگ هخامنشی می‌باشد نسبت داد. و با اندک ملاحظه‌ای به نقوش و هنر ایرانی به جا مانده از بقایای تخت جمشید می توان اطمینان یافت که نخستین بار این هنر دست ایرانی توسط کوروش به کار گرفته شد.

و اینک مجموعه فرهنگی هنری مشکات به جهت امتداد هنر چند هزار ساله ایرانی اقدام به تولید اختصاصی مهر خاتم فلزی در اجناس گوناگون که عبارت است از طلا نقره برنز و برنج کرده است. تا احیاگر این هنر خاص ایرانی شود. شما می توانید جهت خرید یا سفارش مهر خاتم به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایید. مطلبی که برای شما عزیزان لازم به ذکر و قابل توجه می‌باشد این است که مهر خاتم مشکات اقدام به به کارگیری ترکیبی از فلزهای ارزشمند به همراه سنگ‌های با ارزش مانند سنگ شریف عقیق سنگ فیروزه زمرد و یاقوت و سایر سنگ‌های قیمتی کرده است. وجود چنین سنگ‌هایی مزید بر علت می‌باشد بر این مطلب که محصولی که مشتریان و سروران این مجموعه خریداری می‌کنند بسیار نفیس و ارزشمند می‌باشد زیرا هر کدام از محصولات ترکیبی از فلزهای ارزشمند مانند طلا سنگ‌های بسیار شریفی مانند زمرد و یاقوت می‌باشد.

علاوه بر این به کارگیری هنر خاص میناکاری در جای جای مهر خاتم توسط مجموعه بزرگ مشکات، یک خرید به یاد ماندنی و یک اثر هنری ارزشمند را برای شما فراهم می آورد.

یک هنر خاص به نام مُهر خاتم

2. انگشتر شبکه (مهر خاتم انگشتری)

با شنیدن کلمه مهر خاتم بدون شک خاتم انگشتری یا مهر انگشتری شاهان و سلاطین ایرانی در تمدن‌های مختلف یادآور تمامی کسانی که به تاریخ ایران آشنایند خواهد شد. و لازم به ذکر است که در تمامی دوره‌های تاریخی ایران در تمامی تمدن‌ها نقشی از مهر خاتم انگشتری وجود دارد که غیر قابل انکار است. مانند امضا قتل جناب امیرکبیر که توسط ناصرالدین شاه قاجار صادر شد. که بر آن مرقوم اثر مهره خاتم ناصرالدین شاه وجود داشت. و همین مطلب نشان از رضایت وی بر کشته شدن امیرکبیر داشت. اینک مهر خاتم مشکات با بهره‌گیری از اشکال گوناگون و هنر خالص ایرانی اقدام به تولید انواع گوناگون مهر خاتم انگشتری در جنس نقره و طلا کرده است. که با بهره‌گیری از دستگاه‌ های روز دنیا و متدهای انگشتر سازی رایج در کشورهای مختلف این هنر ایرانی را به مرحله کمال رسانده است.

لازم به ذکر است که عیار نقره استفاده شده در انگشترهای مهر خاتم مشکات عیار ۹۵۰ می‌باشد. که حداکثر عیار مخراجی رایج در بازار است. و حکاکی بر روی این انگشتر با ارزش بر روی سنگ شریف می‌باشد. در ادامه به چند نقطه تمایز این مجموعه نسبت به سایرین اشاره می کنیم.

1. خدمات پس از فروش:

یکی از افتخارات این مجموعه بزرگ پشتیبانی بسیار قوی و خدمات پس از فروش درخور شأن این مجموعه بزرگ می‌باشد. از موارد خدمات پس از فروش پشتیبانی این مجموعه می‌توان به ارسال کالا در حداقل زمان ممکن توسط پست سفارشی ویژه اشاره کرد. همانطور که پس از ارسال محصولات نیز با پیگیری مکرر از رضایت شما عزیزان مطلع می شویم و با بررسی انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان اقدام به رفع مشکلات احتمالی می کنیم. در نتیجه آنچه برای مشتریان عزیز و بزرگوار این مجموعه لازم به ذکر است. این است که اطمینان کامل از خرید خود داشته و بدانند که در جای جای سفارش محصولات مشکات ما در کنار شما عزیزان ایستاده‌ایم. و رضایت شما بزرگواران اولین اولویت ماست.

2. شناسنامه اصالت:

آنچه از یک مجموعه بزرگ و اصیل متوقع می‌باشد. این است که تمامی محصولات اصیل خود را به شناسنامه اصالت مجهز کند. شناسنامه ای که بر روی آن بارکد گارانتی و اطلاعاتی درباره محصول و همچنین امضای حکاک و تاریخ تولید بر روی آن نوشته شده باشد. زیرا آنچه که یک هنر دست ساز را منحصر به فرد می‌کند شناسنامه تولید آن هنر می باشد.

یک هنر خاص به نام مُهر خاتم

3. طراحی نام و متن دلخواه:

یکی دیگر از مواردی که باعث افتخار این مجموعه است. طراحی تخصصی نام و متن دلخواه شما بزرگواران است. که توسط گروه قدیمی و با تجربه طراحی مهر خاتم مشکات انجام می شود. و و با استفاده از مجموعه ای از نرم افزار های تخصصی انجام می شود. لازم به ذکر است که طراحان این مجموعه خود جزوی از انجمن خوشنویسان بوده‌اند که طریقه انواع و اقسام رسم الخط خاص ایرانی را در تار و پود قلب خود حک کرده اند و برای شما عزیزان به کار می‌برند. مطلبی که مسلم است این است که با وجود چنین اساتید هنرمند و خطاطی نام شریف و مبارک شما عزیزان با رسم الخط دلنشین و هنرمند پسند به منظر شما عزیزان می‌ رسد. اصلاحیه مکرر تا رسیدن به طرح دلخواه مشتری یکی دیگر از وجه تمایزات این مجموعه است.

4. باکس و بسته‌بندی:

تنها مجموعه‌ای که تنوع مختلفی در زمینه بسته‌بندی خود دارد می تواند مجموعه فرهنگ هنری مشکات باشد. این مجموعه طبق درخواست مشتریان عزیز و طبق انتخاب آنها بسته‌بندی‌های شکیل خود را به آن بزرگواران اختصاص می دهد. و  در قالب‌های پستی مختلف بسته را به دست بان آن‌ها می‌ رساند.

5. حکاکی:

تا چندی پیش مجموعه بزرگ و هنری مشکات حکاکی نام‌های شما سروران عزیز را بر روی ورق استیل نیز صورت می‌داده است. اما آنچه در خور توجه است. شجاعت این مجموعه در حذف حکاکی بر روی ورق استیل بوده است. که با توجه به کیفیت بسیار ضعیف آن و علی رغم استفاده فعلی دیگر مهرسازان از این ورق استیل بی‌کیفیت اقدام به حذف این نوع حکاکی کرده است. هم اکنون تمامی حکاکی‌ های شما عزیزان بر روی سنگی شریف و اصیل انجام می شود.

ارزان بودن و اقتصادی بودن به کارگیری ورق استیل به نسبت سنگ شریف عقیق را منکر نمی‌شویم. شاید اگر عملکرد مجموعه بزرگ مشکات در تولید مهر خاتم و حکاکی نام شما بر آن بود که با هزینه کمتر محصولات فاقد شرایط کیفی را به دست شما عزیزان بسپارد قطعاً استفاده مکرر از ورق استیل که دقت حکاکی در آن یک صدم می‌باشد قابل فکر و تامل بود. اما تمامی مشتریان عزیز و سروران این مجموعه مستحضر هستند که رضایت و کیفیت در مجموعه بزرگ مشکات مطلبی غیر قابل اغماض است. و علی رغم هزینه بالای سنگ شریف عقیق باز هم این نکته را تحمل کرده محصولی اصیل در اختیار شما بزرگواران قرار می‌دهیم و به این مطلب افتخار می‌نماییم زیرا رضایت شما اولویت ماست.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار