در نمایشگاه تجهیزات پزشکی صورت پذیرفت:
رئیس سازمان غذا و دارو، در مراسم رونمایی از سه محصول ایرانی حوزه آزمایشگاهی بر حمایت از تولیدکنندگان با عمق تولید بالا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ 19 May 2024

به گزارش گروه استان‌های تابناک، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، از سه محصول دانش بنیان تشخیص آزمایشگاهی شامل کیت‌های تشخیصی ایمونوفلورسنت، دستگاه و کیت‌های تشخیصی لب‌کارد و کیت‌های تشخیصی کمی‌لومینسانس رونمایی شد.

سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، در مراسم رونمایی از سه محصول حوزه آزمایشگاهی، گفت: حمایت از تولیدکنندگان با عمق تولید بالا اولویت سازمان غذا و دارو است.

در ادامه بهروز حاجیان تهرانی مدیرعامل گروه دانش بنیان پیشتاز طب اظهار داشت: فناوری‌های کمی‌لومینسانس و روش تشخیص سریع و دقیق فلورسنت تا به حال در ایران تولید نشده بودند و دستگاه و کیت‌های تشخیصی پیش از این فقط از شرکت‌های خارجی به ایران وارد می‌شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر که مراکز آزمایشگاهی با مشکل تأمین پایدار کیت‌های وارداتی مواجه بوده‌اند و از طرفی، کشور با بحران ارزی روبرو است، تولید داخلی فناوری‌های پیشرفته آزمایشگاهی می‌تواند برای حل مشکل تأمین نیازهای سلامت کشور راهگشا باشد.

حاجیان تهرانی گفت: در بخش تأمین کیت‌های آزمایشگاهی پتانسیل صرفه‌جویی ارزی ۲۵۰ میلیون دلاری با اتکا به توان متخصصان این مجموعه دانش بنیان نیز وجود دارد.

در ادامه، سعیدرضا شاهمرادی مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، بر اتخاذ سیاست‌گذاری‌ها به ‌سمت حمایت از تولیدکنندگان داخلی با عمق تولید بالا تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار