در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای خرید این ماده بپردازیم و عوامل مؤثر بر قیمت جهانی آن را بررسی کنیم. در صورتی که به دنبال خرید گرافیت پر سولفور هستید، کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 12 November 2023

کک کلسینه که با نام گرافیت پر سولفور شناخته می‌شود، یکی از انواع کک‌ نفتی است که توسط فرآیند‌های خاص و تحت دمای بالا در کوره دوار تولید می‌شود. کک کلسینه، درون یک کوره بزرگ برای حذف رطوبت، چگالی و افزایش استحکام فیزیکی قرار می‌گیرد. مواد ایجاد شده بعد از طی فرایندهای مختلف با نام گرافیت پر سولفور عرضه می‌شود که به عنوان یک ماده کاربردی در صنایع امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای خرید این ماده بپردازیم و عوامل مؤثر بر قیمت جهانی آن را بررسی کنیم. در صورتی که به دنبال خرید گرافیت پر سولفور هستید، کافی است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با کک کلسینه شده

کک نفتی یکی از انواع محصولات پرکاربرد صنایع امروزی است که با تکلیس نفت خام در درجه حرارت بالا نظیر 1300 درجه سانتی‌گراد و با استفاده از ترکیب مواد دیگر تولید می‌شود. ماده اصلی شکل دهنده کک کلسینه شده از کربن است. از لحاظ ساختار و شکل ظاهری این ماده دارای رنگ خاکستری تیره است که به شکل متخلخل تولید می‌شود. با بررسی ساختار گرافیت پر سولفور، می‌توان دریافت که علاوه بر کربن، در این ماده نیکل و وانادیم نیز وجود دارد.

خرید گرافیت پر سولفور به دلیل کاربردی که دارد، مورد توجه بسیاری از صنایع اقتصادی امروزی قرار گرفته است. صنایع فعال اقتصادی در صورتی که می‌خواهند کک گرافیتی را خریداری کنند، باید به یک سری از نکات کلیدی توجه داشته باشند. چرا که کیفیت مواد اولیه خام و نوع فرآوری آن باعث می‌شود تا کیفیت نهایی گرافیت پرسولفور تولید شده قابل توجه باشد.

فرآیندهای کلسینه شدن کک نفتی

صنایع مختلف نظیر فولاد، برای بهبود تولیدات خود نیاز به ماده کلسینه شده دارند. برای تبدیل کک نفتی به گرافیت پر سولفور، فرآیند‌های مختلفی انجام می‌شود که در هر مرحله به کارگیری تجهیزات نوی، تولیدات را بهبود می‌بخشد. کک خام با قرارگیری در کوره‌های دوار که دارای دمای بسیار بالایی هستند به نقطه جوش می‌رسد. دمای معمول در نظر گرفته شده برای این کوره‌ها، چیزی حدود 1300 درجه سانتی‌گراد است. دمای بالا باعث از بین رفتن رطوبت کک خام شده تا هیدروکربن موجود در این ماده به شکل طبیعی خارج شود.

ساختار کریستالی کک در این مرحله تا حدود زیادی اصلاح شده و به شکل دانه‌های درشت در می‌آید. در عرض چند ساعت، کک خام به کک کلسینه شده تبدیل شده تا توسط سیلو‌های ذخیره سازی به کانتینرهای حمل و نقل منتقل شود. به صورت کلی کلسینه کردن کک نفتی شامل سه مرحله اصلی است:

خشک کردن

تبخیر کردن

متراکم کردن

هر یک از موارد بیان شده تابع زمان و دما است که باید در یک فضای کاملا استاندارد انجام شود. متغیرهای زیادی در تبدیل کک خام به کک نفتی مؤثر هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نرخ گرمایش، نرخ افزودن هوا و... اشاره کرد.

صنایع امروزی با توجه به نیاز تولیدات خود، همواره به دنبال خرید کک گرافیتی با کیفیت هستند تا بتوانند با مدیریت هزینه‌های خود، تولیدات را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. کیفیت نهایی گرافیت پر سولفور تولید شده، ارتباط بسیار زیادی با کیفیت کک خام و شیوه تبدیل آن دارد. لذا خریداران در هنگام خرید این ماده، ضمن بررسی فرآیند تولید باید به کیفیت مواد انتخاب شده توجه داشته باشند.

راهنمای خرید گرافیت پر سولفور و کک کلسینه و قیمت بازار جهانی

ویژگی‌های گرافیت پرسولفور

حال که با ساختار اولیه کک نفتی آشنا شدید، بهتر است در مورد ویژگی‌های کلیدی این ماده بیشتر بدانید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کک کلسینه شده هدایت الکتریکی مناسب آن است. هادی بودن کک نفتی باعث شده تا بسیاری از صنایع فعال در زمینه الکترونیک از این ماده به شکل گسترده استفاده کنند. از گرافیت پر سولفور در ساخت آندهای کربنی، آجرهای نسوز، خطوط لوله‌های مختلف و... استفاده می‌شود. گستردگی کاربردهای این ماده باعث شده است تا خرید کک کلسینه شده از اهمیت زیادی برای صنایع امروزی برخوردار باشد.

به کارگیری صحیح کک گرافیتی در باتری‌های لیتیومی، باعث افزایش کارایی و طول عمر محصول می‌شود. از دیگر کاربردهای کک گرافیتی می‌توان به استفاده در صنایع آلومینیوم سازی، صنایع فولاد سازی، آندسازی و... اشاره کرد.

راهنمای خرید کک کلسینه شده

با توجه به این که آنالیز GPC، به شکل گسترده بر روی ماده خام کک نفتی صورت می‌گیرد تا بهترین مواد تولید شود، خریداران در هنگام خرید گرافیت پر سولفور باید به نوع آن توجه داشته باشند. در کشور ایران با توجه به شرایط محیطی، کک کلسینه شده با کیفیت از طریق کشور چین وارد می‌شود. این محصول دارای دسته‌بندی متنوعی است که بر اساس نیاز صنایع امروزی قابل خریداری است. خریداران بر حسب بودجه و نیاز خود می‌توانند انواع کیفیت‌های مختلف کک کلسینه شده را خریداری کنند.

مدل‌های دیگری از گرافیت روسی و ترکمن وجود دارد که به نسبت مدل‌های چینی از سطح کیفی پایین‌تری برخوردار هستند. خلوص این ماده به عنوان یک ویژگی‌ تعیین کننده در هنگام خرید محسوب می‌شود. هر چه خلوص گرافیت پر سولفور بیشتر باشد، ویژگی‌های کاربردی آن در دسترس‌تر خواهد بود.

در بازار، خلوص کک‌ کلسینه شده شامل درصد‌های 60، 75، 90 و 95 درصد است. میزان کربن و گوگرد به کار رفته در دانه‌های این ماده می‌تواند به شکل مستقیم در هنگام خرید اثرگذار باشد. خریداران در هنگام انتخاب نهایی کک گرافیتی، باید به کیفیت محصول انتخاب شده توجه داشته باشند تا در نهایت بتوانند یک انتخاب موثر انجام دهند.

خریداران کک کلسینه می‌دانند که اندازه دانه‌ها به عنوان یک مسئله با اهمیت شناخته می‌شود. به شکل معمول، اندازه‌ دانه‌های این ماده از 1 تا 5 میلی‌متر در بازار وجود دارد. هر کدام از موارد بیان شده در مورد ساختار کک گرافیتی به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر روی خرید نهایی گرافیت پر سولفور اثرگذار هستند.

تجارتگرام؛ مرجع قیمت خرید و فروش کک کلسینه

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بازار جهانی کک نفتی

یکی از موارد مهم در قیمت گذاری گرافیت پر سولفور، بحث عرضه و تقاضا است. در بازه‌های زمانی مختلف، میزان عرضه و تقاضا می‌تواند بر روی قیمت نهایی این ماده اثرگذار باشد. قیمت جهانی نیز به نوبه خود تعیین کننده قیمت خرید و فروش کک کلسینه است. در بازار داخلی، این ماده به شدت تحت تاثیر تغییرات بازارهای جهانی قرار دارد.

یکی از شیوه‌های اصولی برای بررسی خرید و فروش کک گرافیتی، بررسی قیمت جهانی آن است. در این بین مجموعه‌های مختلفی هستند که قیمت‌های عرضه و تقاضا را به شکل روزانه قرار می‌دهند. علاوه بر موارد بیان شده، وضعیت بازار ارز در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که هزینه نهایی تولید گرافیت پر سولفور دستخوش تغییرات شده است.

قیمت جهانی نفت نیز می‌تواند به شکل غیرمستقیم بر روی قیمت نهایی کک کلسینه اثرگذار باشد. بنابراین صنایع فعال امروزی جهت خرید این ماده، باید به موارد گفته شده توجه داشته باشند تا در نهایت بتوانند با قیمت مناسب این ماده کاربردی را خریداری کنند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بازار جهانی کک نفتی

تجارتگرام؛ مرجع قیمت خرید و فروش کک کلسینه

با توجه به تغییرات قیمت گرافیت پر سولفور، صنایع امروزی جهت رصد قیمت‌های روز برای خرید و فروش آسان، می‌توانند از یک مرجع معتبر نظیر تجارتگرام استفاده کنند. مجموعه تجارتگرام با استفاده از شیوه‌های عملی سعی کرده است تا با ایجاد یک بستر مناسب، خرید و فروش محصولات صنعتی را برای خریداران و فروشندگان آسان کند. کسب و کارهای امروزی متناسب با رسالت خود می‌توانند جهت مدیریت هزینه‌ها، با مراجعه به وب سایت تجارتگرام، از آخرین قیمت محصولات و مواد صنعتی نظیر گرافیت پر سولفور مطلع شوند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار