کد خبر: ۱۱۳۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 10 October 2023

بهتر است با کود ادونس بیشتر آشنا شویم. اکثر باغبانان و کشاورزان از گلدهی و وضعیت گل ها و گیاهان خود ناراضی هستند از این رو به فکر خرید انواع کود ها برای گلدهی بیشتر و وضعیت بهتر گیاه می افتند.

کود ادونس با فرمولاسیون خاصی که دارد برای تمامی گیاهان و درختان مناسب است. اگر گل و درختان شما نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند به شما پیشنهاد می کنیم این کود را از دست ندهید. کودد ادونس یک مجموعه از اسیدهای آمینه وتی بتی، سورفکتانت غیر یونی، مواد مغذی ماکرو میکرو به صورت متعادل و در سطح کلات از ترکیبات این سه دوره اصلی گرویلا ادونس است. 

کود ادونس Advanced کود های سه قسمتی مرغوب و با کیفیت، کود ادونس میکرو گرو بلوم می باشد. در ادامه به طریقه مصرف کود ادونس می پردازیم. 

کود ادونس با فرمولاسیون خاصی که دارد برای تمامی گیاهان و درختان مناسب است. اگر گل و درختان شما نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند به شما پیشنهاد می کنیم این کود را از دست ندهید. کودد ادونس یک مجموعه از اسیدهای آمینه وتی بتی، سورفکتانت غیر یونی، مواد مغذی ماکرو میکرو به صورت متعادل و در سطح کلات از ترکیبات این سه دوره اصلی گرویلا ادونس است. 

بسیاری از باغبانان از مخلوط کردن کود ها و روش های مصرف کود ها اطلاعی ندارند و با مخلوط کردن اشتباه، مواد مغذی به گیاه نرسیده و در نتیجه حتی وضعیت گیاه بدتر می شود. طریقه مصرف کود ادونس بسیار آسان است، نیاز نیست نگران مخلوط کردن و نحوه استفاده از این کود باشید.

دیگر کود ها سه قسمتی به پی اچ خاک و بستر رشد گیاه اسیب می رسانند. بر خلاف دیگر کود های سه قسمتی، فناوری پیشرفته PH PERFECT بکار رفته در کودهای سه دوره اصلی گوریلا ادونس باعث تنظیم PH خودکار بستر کشت شده و همیشه پی اچ را در سطح مطلوب تنظیم خواهد کرد.

مصرف ست گوریلا ادونس (سه دوره اصلی) به شما این اطمینان را می دهد که با نگه داشتن سطح PH در حد مطلوب (8 PH) تمام عناصر مغذی خرد و کلان و ثانویه با توجه به دوره ای که گیاه در آن قرار دارد به طور موثر در اختیار ریشه قرار گیرد.

طریقه مصرف کود ادونس

ویژگی های کود سه مرحله ای و طریقه مصرف کود ادونس:

کود میکرو:

کود میکرو دارای انواع مواد غذایی میکرو یا ریز مغذی هاست. با استفاده از ‏این محصول می توانید گیاهانی سالم و قدرتمند داشته باشید و همه نیازهای گیاه را برطرف کنید. ‏NPK‏ ‏معادل 0-0-2 است.‏ مواد غذایی مورد نیاز گیاه با این کود تامین شده و نیاز به مصرف دیگر کود ها ندارد.

کود گرو:

قطعا در صورت استفاده به تنهایی هر یک از این کود ها به نتیجه مطلوب نمی رسید پس بهتر است هر سه این کود ها را به نسبت های مساوی استفاده نمایید.

کود ادونس گرو حاوی مواد مغذی با غلظت های بالاست که برای دوره ‏رشد رویشی ضروری هستند. با مصرف ترکیبی این کود با بلوم و میکرو، می توانید عناصر اصلی مورد نیاز ‏گیاه و متابولیت های مختلف را در دسترس گیاه قرار دهید. با استفاده از این محصول و کود میکرو، ‏ساختار و متابولیسم گیاه در سطح عالی قرار می گیرند. ‏NPK‏ معادل 4-0-1 است.‏

کود بلوم:

کود ادونس بلوم مخصوص دوره گلدهی است. در این محصول تمامی مواد ‏غذایی که گیاه برای جوانه زنی، گلدهی و حتی میوه دهی نیاز دارد، قرار داده اند. قطعا شما هم تاکنون شاهد گلدهی بی کیفیت محصولات خود بوده اید، با استفاده از کود بلوم شاهد کیفیت بالا و طعم فوق العاده میوه های خود باشید. مهمترین عناصر این ‏محصول فسفر و پتاسیم است. ‏NPK‏ معادل 4-3-1 است.‏

طریقه مصرف کود ادونس (سه دوره اصلی):

نکات مهم که باید بدانید:

  • جهت تفکیک راحت تر و کمک به تشخیص شما در هنگام استفاده از کود سه دوره اصلی ادونس هر دوره از این کود با یک رنگ طراحی شده است.
  • ترتیب اضافه و مخلوط کردن این کود سه قسمتی مهم است. ابتدا PH Perfect Grow را به مخزن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس PH Perfect Micro را اضافه کنید و پس از آن PH Perfect Bloom را اضافه و مخلوط کنید.
  • از این کود سه دوره ای می توان هم در بستر کشت ژئوپونیک و هم بستر کشت هیدروپونیک استفاده کرد. در بستر هیدروپونیک به عنوان یک کود کامل و موثر نتایج فوق العاده ای مشاهده شده است.
  • از ترکیب هر سه کود به طورهمزمان با هم و  مخلوط در آب پرهیز کنید.
  • مصرف کود گوریلا ادونس در فاز (چرخه) شکوفایی: از هفته اول تا هفته هفتم به ازاء هر لیتر آب 4 میلی لیتر از هر سه کود به نسبت مساوی با آب ترکیب و استفاده می شود.

 در طریقه مصرف کود ادونس، می‌بایست دقت نمایید که ترتیب استفاده از این 3 کود برای رشد گیاه بسیار مهم است. شما می‌بایست به ترتیب از کود‌های میکرو، گرو و بلوم استفاده نمایید. در ابتدا بطری کود‌ها را به خوبی تکان دهید و با آب مخلوط کنید. این سه کود را می‌توانید در هر 2 فاز رشد و گلدهی گیاهان استفاده نمایید. برای استفاده از کود تنها لازم است طبق برنامه بالا در هر مرحله طبق میزان مشخص شده در جدول از هر سه کود استفاده نمایید.

همچنین در فاز گلدهی گیاهان، شما می‌بایست در 7 هفته از فاز گلدهی از میزان ثابت 4 میلی لیتر از هر 3 کود ست گوریلا استفاده کرده و در آب به ترتیب مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. لازم به ذکر است که بعد از کوددهی در هفته هفتم می‌بایست بستر کشت گیاه را کاملا شستشو دهید.

طریقه مصرف کود ادونس

انواع کود ادونس:

کود ادونس که توسط شرکت امریکایی تولیده شده است، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. با ازمایشاتی که بر روی این کود قرار گرفته است، مشاهده شده که هیچ گونه ضرری برای محیط زیست و بستر خاک ایجاد نمی کند. شما می توانید بر حسب نیاز خود و درختانتان انواع کود های ادونس را خریداری کرده و طریقه مصرف کود ادونس را بررسی نمایید.

کود های ادونس مختص رشد گیاه:

کود های گرو فرمولاسیونی دارند که برای دوره های رشد گیاه مناسب بوده. طریقه مصرف کود ادونس:

  • کود ادونس کانیشر گرو ‏AB‏:‏

کود رشد ادونس ‏Connoisseur Grow AB‏ مختص دوره رشد رویشی است. تکنولوژی حفظ ‏pH‏ در آن بکار ‏رفته و ترکیبات آن شامل اسید هیومیک، فولویک، ‏Wetting‏ و 20 نوع اسیدآمینه به فرم ‏L‏ است. طبق جدول ‏کوددهی ادونس، برای هفته اول 1 میلی لیتر، هفته دوم به میزان 2 میلی لیتر و در هفته سوم و چهارم باید ‏معادل 4 میلی لیتر در یک لیتر آب استفاده کنید. ‏

  • کود ادونس ‏Sensi Grow Coco A&B‏:‏

کود اورجینال ادونس با قابلیت ثابت نگه داشتن ‏pH، در اختیار قرار دادن عناصر ضروری، افزایش رشد گیاه، طعم ‏و بو و تعداد گل های گیاهان است. این کود مختص محیط کشت کوکوپیت است. طبق جدول کوددهی ادونس، ‏باید هفته اول 1 میلی لیتر، هفته دوم 2 میلی لیتر و هفته سوم و چهارم 4 میلی لیتر از کود را با یک لیتر آب ‏ترکیب نمایید.‏

کود های مختص دوره گلدهی:

کود ادونس بلوم متخص دوره گلدهی می باشد که فرمولاسیونی مشابه کود های گرو دارند. در یان قسمت به طریقه مصرف کود ادونس نیز می پردازیم.

  • کود ادونس ‏Big Bud Coco‏:‏

کود بیگ باد کوکو ادونس حاوی 20 نوع آمینواسید، نسبت دقیق از عناصر پتاسیم و فسفر و همچنین سیتریک ‏اسید است. ضمنا آسکوربیک اسید هم برای افزایش فتوسنتز مؤثر است که در کنار سایر ترکیبات به افزایش ‏سایز، طعم و بوی گل ها کمک می کند. کود بیگ باد کوکو مختص محیط کشت کوکوپیت است. طبق جدول ‏کوددهی ادونس، باید 2 میلی لیتر از کود را با یک لیتر آب در هفته های دوم تا چهارم گلدهی ترکیب نمایید و ‏استفاده کنید.‏

  • کود ادونس ‏Big Bud‏:‏

کود بیگ باد ادونس برای افزایش سایز، حجم و تراکم گل و میوه های گیاهان است. آمینواسیدهای ضروری و ‏سیتریک اسید برای مکانیسم های ضروری است. با کلیه محیط های کشت هم سازگاری دارد. طبق جدول ‏کوددهی ادونس، 2 میلی لیتر از کود را در هفته های 2 تا 4 گلدهی با یک لیتر آب ترکیب نمایید.‏

  • کود ادونس ‏Bud Candy‏:‏

کود باد کندی ادونس انواع کربوهیدرات پیچیده و ساده مثل آرابینوز، گلوکز، زایلوز و مالتوز را از بهترین منابع ‏طبیعی داراست. ضمنا به رشد ریشه ها هم کمک می کند. انواع آمینواسیدهای ضروری، ترکیبات روغنی و ‏ویتامین های ‏A‏ و ‏B‏ هم در آن به کار رفته اند تا کیفیت محصولات بی نظیر گردد. طبق جدول کوددهی ادونس، ‏‏2 میلی لیتر از کود با یک لیتر آب در طی هفته های 1 تا 6 گلدهی استفاده کنید.‏

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار