برگزاری جلسه آنلاین به عنوان یک راهکار مؤثر و سریع از زمان کرونا تاکنون محبوبیت بالایی را در سراسر جهان به دست آورده است. اما این امر چگونه باعث بهبود بهره‌وری کسب‌و‌کار می‌شود؟
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 20 September 2023

جلسه آنلاین راهکاری برای افزایش بهره وری شغلی

برگزاری جلسه آنلاین به عنوان یک راهکار مؤثر و سریع از زمان کرونا تاکنون محبوبیت بالایی را در سراسر جهان به دست آورده است. از آن زمان تاکنون سازمان‌های مختلف در سراسر جهان از سامانه برگزاری جلسات آنلاین برای برگزاری جلسات شغلی، آموزشی، دانشگاهی و... استفاده می‌کنند.

چراکه حضور در جلسه آنلاین این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان مشخص، بدون محدودیت جغرافیایی از راه دور با یکدیگر ارتباط گرفته و همچنان نهایت بهره‌وری را از جلسه داشته باشند. کیفیت سامانه برگزاری جلسات آنلاین، یکی از فاکتورهای اساسی در برگزاری جلسه مجازی و افزایش بهره‌وری مشاغل است. الوکام به عنوان یک سامانه بومی و محصول دانش بینان برگزاری جلسات آنلاین امکانی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند از این طریق ارتباط صوتی و تصویری گروهی را در فضای آنلاین ایجاد کنند.

الوکام بر اساس استانداردهای بین‌المللی توسط یک تیم قدرتمند از نخبه‌های ایرانی ایجاد شده است. این سامانه بستری را ایجاد می‌کند تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن جلسات کاری و وبینارهای خود را برگزار کرده و از تجربه کاربری آن لذت ببرید.

جلسه آنلاین و موارد استفاده از آن

سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف با هدف افزایش بهره‌وری شغلی و ایجاد ارتباط سریع و راحت با کارکنان از جلسه آنلاین استفاده می‌کنند. در واقع سازمان‌ها می‌توانند از طریق برگزاری جلسه آنلاین اهدافی مانند ملاقات‌های تیمی کارکنان، برگزاری وبینارها، آموزش آنلاین کارکنان، برگزاری جلسه مصاحبه شغلی و مدیریت کسب و کار خود را دنبال کنند.

همچنین استفاده از این جلسات به سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف این امکان را می‌دهد تا در شرایط دورکاری بتوانند از راه دور با کارکنان ارتباط گرفته و اهداف سازمان را به خوبی دنبال کنند. علاوه بر دورکاری برگزاری جلسه آنلاین در شرایط خاص همچون مسافرت‌های کاری، ارتباط با سایر شعب سازمان و... یک راهکار حیاتی و مهم است.

اهمیت جلسه آنلاین در افزایش بهره‌وری مشاغل

جلسه آنلاین راهکاری برای افزایش بهره وری شغلی

امروزه با پیشرفت تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برقراری ارتباطات اینترنتی، برگزاری جلسه آنلاین نیز جایگاه ویژه‌ای در میان سازمان‌ها و کسب و کارها پیدا کرده است. این بدان معناست که دیر یا زود تمام مشاغل با اهمیت این موضوع آشنا شده و به زودی به سراغ آن می‌روند. اما اهمیت این نوع جلسات چیست؟

بالا بردن کیفیت ارتباطات کارکنان مشاغل و سازمان‌ها

ایجاد ارتباطات باکیفیت و شفاف در میان کارکنان مشاغل، یک عامل مهم و اساسی در بالا بردن بهره‌وری کسب و کار است. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ، در هر صورت این موضوع می‌تواند رسیدن به اهداف سازمانی شما را هموارتر کند.

ایجاد و بهبود روابط درون شرکتی

برگزاری و شرکت در جلسات آنلاین به کارکنان سازمان فرصتی را می‌دهد تا با یکدیگر آشنا شوند. در نهایت بهبود روابط میان کارکنان درون شرکتی برای رسیدن به اهداف سازمانی نیز مفید واقع خواهد شد.

کاهش هزینه‌ها

جلسات آنلاین این امکان را فراهم می‌کنند تا کارکنان سازمان بدون نیاز به حضور فیزیکی با یکدیگر ارتباط گرفته و در جلسه مشارکت فعال داشته باشند. ازاین‌رو می‌توان بدون توجه به محدودیت‌های جغرافیایی بهترین و شایسته‌ترین افراد را در سازمان به کار گرفت.

صرفه‌جویی در زمان

حضور در جلسات آنلاین علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت نیز کمک کند. چراکه از این طریق دیگر نیازی به جابه‌جایی در نقاط مختلف شهر یا حتی سفر به شهرهای دیگر نبوده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

ساده شدن همکاری درون سازمانی

برگزاری یک جلسه مجازی مفید و کارآمد، تنها با استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری امکان‌پذیر است. به عنوان مثال ابزارهای مخصوص همکاری، به اشتراک گذاشتن صفحه و ویرایش همزمان اسناد می‌تواند تجربه کاربری را بهبود داده و همکاری درون سازمانی را ساده‌تر کند.

افزایش رضایت و راحتی کارکنان

جلسه آنلاین راهکاری برای افزایش بهره وری شغلی

بر اساس آمار و ارقام و بررسی‌های موجود، می‌توان گفت رضایت کارکنان بعد برگزاری جلسات آنلاین برای اجرای مصاحبه شغلی، جلسات تیمی، وبینار و... افزایش پیدا می‌کند. چراکه جلسات آنلاین نسبت به جلسات حضوری انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و افراد در این جلسات می‌توانند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

افزایش سودمندی

برگزاری جلسات مجازی فرصتی را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به ارسال ایمیل‌ها و پیام‌های طولانی طی یک جلسه آنلاین با تیم خود ارتباط برقرار کنید. همچنین این موضوع از سردرگمی و سوءتفاهم‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این با استفاده از امکانات موجود در نرم افزارهای برگزاری جلسات آنلاین، می‌توانید در لحظه بازخورد و نظرات تیم خود را جویا شده و تعامل بهتری با یکدیگر ایجاد کنید. همه این فاکتورها در نهایت باعث افزایش سودمندی و بهره‌وری شغلی شما خواهد شد.

تهیه گزارش دقیق از جلسه

تهیه گزارش دقیق از جلسات حضوری همواره به عنوان یک چالش شناخته می‌شود. چراکه در این جلسات یک شخصی باید صحبت‌های انجام شده را تایپ کند. در مواقعی سرعت صحبت‌ها سبب می‌شود تا برخی جزئیات از قلم افتاده و به درستی ثبت نشوند.

اما در مقابل در جلسات آنلاین این نیاز به خوبی پاسخ داده شده است. چراکه یکی از مزایای اصلی برگزاری جلسات آنلاین امکان تهیه ویدئو از جلسه و بازپخش آن است. وجود چنین قابلیتی کمک می‌کند تا بدون از قلم افتادن موضوعات بررسی شده در جلسه تمام جزئیات ضبط شده و در اختیار اعضا قرار بگیرد. در نتیجه در صورتی که افراد بخشی از جلسه را به خوبی درک نکرده باشند می‌توانند با مشاهده مجدد آن ابهامات موجود را برطرف کنند.

سامانه برگزاری جلسات آنلاین و کاربردهای آن

همانطور که اشاره شد افزایش بهره‌وری جلسات آنلاین تنها در صورت استفاده از تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری کارآمد امکان‌پذیر می‌شود. چراکه یک سامانه برگزاری جلسات آنلاین، به صورت تخصصی با هدف برگزاری جلسه آنلاین طراحی شده و تجربه کاربری بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

با توجه به اهداف سازمانی، کاربران می‌توانند برای اهداف متنوعی همچون برگزاری کلاس مجازی، وبینار، جلسات کاری و... از امکانات یک سامانه برگزاری جلسات آنلاین استفاده کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار