کد خبر: ۱۱۲۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 27 August 2023

قیمت روفرشی کشدار ایرانی ۱۲ متری چقدر است؟

اگر به خانه اکثر ایرانی ها دقت کنید، حتما اثری از روفرشی را مشاهده می کنید. ایرانی ها اهمیت زیادی به پاکیزگی و محافظت از فرش های گران قیمت خود می دهند. بنابراین بسیار دیده میشود که برای محافظت از فرش خود در برابر آلودگی، روفرشی پهن کرده باشند.

این موضوع در خانه های بچه دار، بیشتر دیده می شود؛ چرا که کودکان درک کاملی درباره آلوده نکردن فرش ندارند و در طول سرگرمی های کودکانه خود، بی نظمی هایی را هم ایجاد می کنند.

همین علاقه خانم ها و آقایان ایرانی به روفرشی سبب شده است که انواع روفرشی ها با طرح، رنگ و جنس های زیبا وارد بازار شوند. برخی از این روفرشی ها حتی وارداتی هستند؛ اما خوشبختانه تولیدی های اصیل ایرانی، مدل های جدید و شیک را روانه بازار می کنند.

اما چالش مهم افراد، قیمت روفرشی 12 متری است. قطعا این که روفرشی مورد نظر خود را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای خرید کنند، جزو دغدغه های آن ها محسوب می شود. بنابراین اگر شما هم به دنبال عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید برای روفرشی کشدار 12 متری ایرانی هستید، در ادامه این مطلب از یزد نساج همراه ما باشید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت روفرشی چیست؟

در همین ابتدای متن، لازم است که سوال شما را درباره قیمت روفرشی را پاسخ بدهیم. اگر در بازار توجه داشته باشید، برای هر محصولی، تعداد زیادی از مراکز فروش وجود دارد که اتفاقا هر کدام از فروشگاه ها، قیمت خاصی را برای خرید روفرشی کشدار ارائه می دهند.

اما از کجا باید بفهمیم که کدام قیمت مناسب تر است؟ اصلا با وجود کاربرد یکسان روفرشی، چرا باید تفاوت قیمت زیادی برای آن ها وجود داشته باشد؟

در پاسخ باید بگوییم که عوامل مختلفی در تغییر قیمت روفرشی تاثیر گذار هستند؛ از همین رو هر کدام از روفرشی ها با توجه به ویژگی ها و شرایط خاص خود قیمت گذاری می شوند. البته این را هم باید بدانید که به طور کلی روفرشی های کشدار، قیمت بیشتری نسبت به روفرشی های مدل عادی دارند؛ چرا که وجود کش های دوخته شده و پارچه اضافی در اطراف روفرشی و همچنین کیفیت خود کش ها، سبب افزایش قیمت آن ها می شود.

قیمت روفرشی کشدار ایرانی ۱۲ متری چقدر است؟

اما برخی از این موارد در زمینه تغییر قیمت روفرشی، به شرح زیر است:

1.جنس روفرشی

قطعا عامل مهم برای تعیین قیمت روفرشی 12 متری، جنس آن است. در گذشته انواع روفرشی بیشتر با جنس های مشابه به هم تولید می شدند. به طوری که در چند خانه، شاید موارد مشابه با یکدیگر هم دیده می شد. اما امروزه با توجه به تنوع جنس ها، قیمت ها هم تغییر می کند. برخی از  جنس های رایج استفاده شده برای روفرشی 12 متری کشدار ایرانی، شامل موارد زیر است:

  • روفرشی ابریشمی: یکی از مدلهای روفرشی که قیمت بالایی هم دارد روفرشی از نوع ابریشمی است. این روفرشی بافت بسیار نازکی دارد و همین موضوع هم سبب سبک تر شدن آن می شود. همچنین سبک وزن بودن آهن سبب می شود که حتی برای مسافرت ها هم از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که به دلیل داشتن بافت نازک، امکان لیز خوردن آن روی فرش و جمع شدن روفرشی وجود دارد.

  • روفرشی مخمل ابریشم: اگر بخواهیم جنس های باکیفیت روفرشی را معرفی کنیم، باید مخمل ابریشم را معرفی کنیم. وجود نخ های مخمل در این روفرشی، سبب ایجاد بافت نرم و بسیار لطیف می شود. بنابراین حتی می توانید به عنوان جایگرین فرش هم از آن ها استفاده کنید. همچنین با خرید این مدل روفرشی از یزدنساج، دیگر نگران جمع شدن یا لیز خوردن هم نمی شوید؛ زیرا وزن روفرشی مخمل ابریشم زیاد است و حرکت نمی کند.

  • روفرشی مخمل: روفرشی های مخمل، از دو نخ مخمل و نخ عادی تشکیل شده اند که قیمت روفرشی را مقرون به صرفه تر می کنند. این مدل جزو انواع جنس روفرشی است که طرفداران زیادی را هم دارد.

  • روفرشی دوشانل: روفرشی های دو شانل، تقریبا مشابه با روفرشی های مخمل هستند؛ اما با این تفاوت که در مدل دو شانل، دیگر خبری از نخ های عادی نیست. بنابراین میزان چسبندگی به فرش و سنگینی آن ها بیشتر از مدل های دیگر است. البته طبیعتا قیمت آن هم نسبت به مدل مخمل و مخمل ابریشم بیشتر می شود.

  • روفرشی مخمل زرکدار: روفرشی های مخمل زرکدار، ترکیبی از نخ های زرکدار و مخمل است که جلوه جذابی را ایجاد می کند. این روفرشی ها هم ضخامت و وزن متوسطی دارند و قیمت آن ها هم کمتر از مخمل ابریشم است. البته شما می توانید این جنس روفرشی را هم در فروشگاه یزد نساج با قیمت مناسب خرید کنید.

2. طرح و مدل

یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت گذاری روفرشی، نوع طرح و مدل روفرشی است. امروزه اکثر خانم ها و آقایان به دنبال روفرشی هایی با طرح فرش هستند. بنابراین هرچه طرح و نقش روفرشی 12 متری کشدار زیباتر و جدیدتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

3. ابعاد روفرشی

اکثر افراد از روفرشی های 12 متری برای پذیرایی خانه یا اتاق خواب خود استفاده می کنند؛ اما با توجه به بزرگ بودن این ساز نسبت به دیگر اندازه ها، قیمت روفرشی 12 متری بیشتر از دیگر اندازه ها است. البته شما می توانید برای کمتر شدن قیمت روفرشی و بر اساس اندازه فرش خود، از سایزهای کوچکتر هم استفاده کنید.

4. نحوه شستشو

برخی از روفرشی ها با یک باز شسشتو در ماشین لباسشویی، رنگ خود را از دست می دهند یا حتی رنگ آن ها پخش می شود. این روفرشی ها اصولا کیفیت مناسبی ندارند؛ از همین رو قیمت آن ها هم کمتر است. اما هرچه روفرشی کیفیت بهتری داشته باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند.

5. انتخاب فروشگاه برای خرید

این روزها که از خرید روفرشی کشدار استقبال بیشتری می شود، مراکز فروش روفرشی بیشتر از قبل شده است. به طوری که حتی به صورت اینترنتی هم افراد می توانند برای انتخاب مدل مورد نظر خود اقدام کنند.

اما باید بدانید که تمامی فروشگاه ها، قیمت واقعی محصولات را ارائه نمی کنند. مثلا برخی از افراد برای سود بیشتر خود، روفرشی بی کیفیت را با قیمت بالا در معرض فروش قرار می دهند. همین موارد سبب می شود که برای خرید حضوری و مخصوصا اینترنتی، وسواس بیشتری به خرج دهید.

یشنهاد می کنیم که برای اطمینان از کیفیت و اصیل بودن روفرشی کشدار، به سراغ تولیدی های روفرشی کشدار در ایران بروید. خوشبختانه در تمام کشور ایران و به خصوص در شهر یزد، به صورت تخصصی برای تولید روفرشی فعالیت می کنند.

فروشگاه هایی همچون نیرباف، رادفرش و یزد نساج جزو تولیدی های انواع روفرشی هستند؛ اما اگر می خواهید در کنار خرید باکیفیت و مقرون به صرفه روفرشی کشدار، از قیمت مناسب کاور تشک و پرده پانچی هماهنگ با روفرشی هم بهره مند شوید، یزد نساج را برای خرید انتخاب کنید.

این فروشگاه جزو فروشگاههای معتبر تولیدی های یزدی است که به شما در خرید مطمئن محصولات کمک می کند.

قیمت روفرشی کشدار ایرانی ۱۲ متری چقدر است؟

جان کلام

پیدا کردن قیمت مناسب برای خرید روفرشی، حتما یکی از  دغدغه های مهم برای شما است؛ از همین رو برای آن که بتوانید قیمت مناسب برای هر مدل از روفرشی کشدار 12 متری را تشخیص دهید، لازم است که موارد ذکر شده را بررسی کنید. همچنین می توانید تغییر قیمت روفرشی در فروشگاه های معتبر ارائه کننده روفرشی کشدار 12 متری را بررسی کنید و در نهایت، به نتیجه درستی برای خرید برسید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار