در آن سال پس از تهیه بلیت تهران در شهر سرابله، متصدی فروش یادآور شد نیم ساعت قبل از زمان تعین شده برای حرکت باید در محدوده تقاطع 9 دی سرابله که همان جاده ایلام _ زنجیره -شباب است، برای سوار شدن حاضر شوید و...
کد خبر: ۱۱۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 06 August 2023

تابناک ایلام ؛ مجتبی قیطاسی ::حوالی ساعت 21 پنج شنبه شب در مسیر پل سیمره - شباب به ایلام در حال عبور بودم که توقف یک اتوبوس ، چندین خودرو سواری و تعدادی افراد که در حال تحویل ساک و چمدان به متصدی بار اتوبوس در محدوده تقاطع 9 دی از طرف مسیر ایلام به حمیل؛ ذهن مرا به سال 94 کشاند که به صورت موقت در شهر سرابله ساکن بودم .

در آن سال پس از تهیه بلیت تهران در شهر سرابله، متصدی فروش یادآور شد نیم ساعت قبل از زمان تعین شده برای حرکت باید در محدوده تقاطع 9 دی سرابله  که همان جاده ایلام _ زنجیره -شباب است، برای سوار شدن حاضر شوید و...

با وجود اینکه از آن زمان مردم این شهر درخواست  ورود اتوبوس ها به شهر برای بارگیری مسافر از مسئولین وقت را داشتند و لذا جای تامل و تاسف داشت که با گذشت حدود 7 سال محل قرار، کماکان همان تقاطع 9 دی است . 

 با پی جوری نگارنده از افرادی که از قبل پیگیر موضوع بودند تعدادی مستند به دست این رسانه رسید، که نشان از آن داشت در کاغذ بازی های مرسوم بله ولی در عمل خیر ،هیچ اقدامی قابل توجه ای صورت نگرفته است .

بر اساس این مستندات حدود سال 95 تعدادی زیادی از شهروندان با امضاء طوماری از دفتر فنی استانداری وقت خواستار تردد اتوبوس های اعزامی از ایلام به تهران و بالعکس به داخل شهر سرابله شدند با این مضمون که پس از احداث کنار گذر راه کربلا که با فاصله زیادی از محدوده شهری می گذرد و عدم تردد اتوبوس ها در شهر سرابله و توقف آنها در محل خطرناک و حادثه خیر تقاطع 9 دی که فاقد پارکینگ و هرگونه امکانات اولیه برای توقف کوتاه مدت خودرو ها است و احتمال حادثه برای مسافران که افراد سالخورده ، زن ، کودک و بیماران هستند وجود دارد، تقاضا تردد اتوبوس ها در شهر را داشتند .

و بدنبال آن در همان سال انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر استان نیز طی نامه ای با پیوست درخواست شورای شهر سرابله به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ایلام با موضوع: خواستار تردد اتوبوس های برون شهری طرف قرارداد شرکت مسافری (میهن نور آریا ) در شهر سرابله به منظور رفاه حال مردم و جلوگیری از سرگردانی مسافرین و خانواده های آنان شدند .

 با ذکر این مورد که در آن زمان با توجه به پیگیریهای صورت گرفته قرارگاه وقت پلیس راه استان و مدیریت راهور شهرستان تردد اتوبوس های ایلام به تهران و بالعکس در شهر سرابله را بلامانع اعلام کرده بودند .

در ادامه پس از گذشت سه سال در سال 98 مدیرکل وقت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی نامه ای با پیوست نامه دفتر فنی استانداری با موضوع : رسیدگی در اسرع وقت و ارسال نتیجه اقدامات در خصوص مشکلات مربوط به اتوبوس های برون شهری در شهر سرابله به انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافر ایلام ارسال می نمایید ولی این نامه نیز همانند دیگر اقدامات گذشته راه به جای نبرد و بی نتیجه می ماند . 

۳ سال دیگر نیز می گذرد تا اینکه معاون دادستان ایلام در 2تیرماه 1401 طی نامه ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را موظف می سازد، ظرف 48ساعت، درخواست اهالی شهر سرابله بررسی و نتیجه به آن مرجع اعلام گردد. 

با گذشت حدود 7ماه از نامه دادستانی در تاریخ 23 آبان 1401 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام طی نامه ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با این موضوع : 

"پیرو مکاتبات متعدد قبلی شهر سرابله از توابع استان ایلام که فاقد پایانه مسافربری اتوبوسی میباشد و جهت سوار و پیاده کردن مسافر از محل میدان دادگستری این شهر بهره گیری میشود و از آنجائیکه مسافران این مسیر از ناوگان عبوری اتوبوسی به مبداء و مقصد شهر ایلام استفاده می نمایند لذا مسافرانی که از تهران قصد عزیمت به شهر سرابله را دارند از پایانه غرب شهر تهران استفاده می نمایند لیکن متصدیان شرکتهای حمل و نقل از درج عنوان شهر سرابله در بلیتهای صادره امتناع می نمایند علاوه بر آن رانندگان این مسیر به دلیل عدم درج شهر سرابله در بلیت صادره از ورود به داخل شهر ممانعت به عمل می آورند و مسافرین مورد نظر را در حاشیه شهر محل تقاطع غیر همسطح ۹ دی پیاده می نمایند که دسترسی به وسیله نقلیه مناسب جهت نقل و انتقال میسر نیست و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مسافران گردیده است که موجب نارضایتی مسئولین محلی شده لذا با نظر به تفاسیر مطرح شده خواهشمند است دستور فرمائید اقدامات ذیل صورت پذیرد: ۱- الزام متصدیان شرکتهای اتوبوسی به درج عنوان شهر سرابله در بلیتهای صادره به مقصد شهر ایلام برای مسافرینی که قصد عزیمت به شهر سرابله را دارند. نصب تابلو قابل رویت ۲ - الزام رانندگان ناوگان اتوبوسی به پیاده نمودن مسافران در میدان دادگستری شهر سرابله محل سوار شدن مسافر)"

شایان ذکر است در این مکاتبه عنوان شده است مسافران در مبدا میدان دادگستری شهر سرابله سوار اتوبوس می شود که واقعیت نداشته و در واقع همان تقاطع 9دی محل سوار و پیاده شدن مسافران بوده و باید ذکر کرد، زمانی که مشکل مسیر رفت در استان حل نشده چگونه مکاتبه برای مسیر برگشت با راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران صورت گرفته است.

و اما این آخرین مستند در دست این رسانه از پیگیری مسئولین مربوطه برای مطالبه اهالی شهر سرابله پس از 6سال و اندی می باشد و از آخرین پیگیری تا به امروز حدود 8ماه می‌گذرد و هیچ!! و مردم نیز همچنان ساک و چمدان به دست در تقاطع 9 دی ، چشم انتظار جهت گذر اتوبوس برای سفر به تهران هستند.

می طلبد دادستان مرکز استان ، دفتر فنی استانداری ایلام و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ، پس از7 سال پیگیری بی حاصل ، به عنوان مطلع، پاسخی در شان مردم شریف دیار چرداول ارائه نموده و علت کوتاهی خود را، به اطلاع عموم برسانند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار