اولین قدم برای کسب عملکرد موثر و کارآمد برج خنک کننده این است که قبل از سرمایه گذاری در فناوری تعیین کنید که آیا برای استفاده نهایی مورد نظر مناسب است یا خیر.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ 14 June 2023

طراحی تخصصی و تعمیر و نگهداری به موقع باعث افزایش طول عمر برج خنک کننده و افزایش راندمان می شود. برج های خنک کننده برای کاربردهای صنعتی، تولید برق و HVAC مناسب هستند. در این سه دسته کلی و کاربردهای زیادی که شامل می شوند. برج های خنک کننده عملکرد کلی یکسانی را انجام می دهند. آنها به طور موثر گرما را از یک فرآیند یا ساختمان حذف و دفع می کنند.

نکات مهم کسب عملکرد بالای کولینگ‌تاور

در این مقاله چهار نکته برای کمک به اطمینان از عملکرد خنک کننده عالی در هر برنامه ارائه می شود. بهبود تجهیزات خنک کننده به اطمینان از خنک کننده تبخیری قابل اعتماد کمک می کند. این نکات می‌تواند به کاربران کمک کنند تا برج ‌های خنک‌ کننده خود را با دقت حفظ و نگهداری کرده، به صورتی که برج های خنک کننده تا حد امکان مؤثر و کارآمد عمل نمایند.

نکته 1: تعیین نمایید آیا فناوری برج خنک کننده مناسب است

اولین قدم برای کسب عملکرد موثر و کارآمد برج خنک کننده این است که قبل از سرمایه گذاری در فناوری تعیین کنید که آیا برای استفاده نهایی مورد نظر مناسب است یا خیر.

در دسته ‌بندی ‌های صنعتی، تولید برق و کاربردهای HVAC، برج ‌های خنک‌کننده برای فرآیندهای بسیار متفاوتی استفاده می‌ شوند. در کاربردهای صنعتی، برج خنک کننده برای دفع مقادیر زیادی گرمای تولید شده در فرآیندهای تولید، کارخانه های فولاد و کاغذ و پالایش پتروشیمی استفاده می شود. به همین ترتیب، در برنامه های تولید برق، برج خنک کننده گرمای اضافی نیروگاه ها را دفع می کند. در کاربردهای تهویه مطبوع، برج های خنک کننده، هوای خنک را در ساختمان هایی که برای سیستم های خنک کننده هوا مقرون به صرفه هستند، فراهم می کند.

میزان سرمایش مورد نیاز در سیستم خنک کننده مهم است. در کاربری های کوچکتر که گرمای کمتری تولید می‌ شود و نیاز به دفع دارد، خنک ‌سازی هوا از طریق کویل ‌های کندانسور و فن‌ ها برای رفع نیازهای خنک‌کنندگی فرآیند مناسب است. با افزایش تولید گرمای فرآیند یا اندازه ساختمان، تجهیزات بسیار بزرگ ‌تری مورد نیاز خواهد بود. همچنین خنک کردن این محصولات با هوا خنک ‌شده مقرون به صرفه ‌تر خواهد بود. در کاربردهایی که تجهیزات خنک‌کننده با هوا و مصرف انرژی بسیار گران هستند، سیستم‌ های خنک‌کننده با آب در ارتباط با برج‌ های خنک‌کننده یک جایگزین خنک‌کننده مقرون‌ به ‌صرفه و کم ‌هزینه ارائه می ‌کنند.

سیستم های آب خنک با برج خنک کننده در محدوده 100 تا 400 تنی جذاب می شوند. آنها به یک اولویت واضح در کاربردهای بزرگ 400 تن و بالاتر تبدیل می شوند. کارشناسان شرکت ‌های فناوری برج های خنک ‌کننده می ‌توانند به OEMهایی که به دنبال تجهیزات خنک ‌کننده فرآیند هستند، کمک کنند تا تشخیص بدهند که آیا فناوری برج خنک‌کننده برای یک کاربرد خاص مناسب است یا خیر.

نکته 2: اندازه سیستم مناسب را تعیین کنید

پس از تعیین اینکه یک برج خنک کننده انتخاب مناسبی برای یک برنامه خاص است، گام مهم بعدی به سمت عملکرد برتر در طول عمر برج، اندازه گیری مناسب برج خنک کننده است. برج های خنک کننده بر اساس اصل حذف گرما از طریق تبخیر با پخش آب در محیط تبادل حرارت PVC کار می کنند. به همین دلیل، سطح موجود برای تعامل آب به هوا در داخل برج، بزرگترین عامل در تعیین ظرفیت برج خنک کننده است.

نکات مهم کسب عملکرد بالای کولینگ‌تاور

اندازه مناسب یک برج خنک کننده مستلزم درک عمیق فرآیند یا نیازهای یک برج خنک کننده در برنامه مورد نظر است. کارشناسان این نیازها را همراه با رطوبت، دما و سایر داده های متوسط ​​آب و هوای محلی برای محاسبه سطح آب (و بنابراین اندازه برج) مورد نیاز در نظر می گیرند.

در برخی موارد، کارشناسان مذکور ممکن است از نرم افزار اختصاصی استفاده کنند که پارامترهای مختلفی را در نظر می گیرد تا چندین گزینه مختلف برج خنک کننده را در اختیار مشتریان قرار دهد. سپس مشتریان می توانند گزینه ها را بر اساس عواملی مانند:

  • صرفه جویی کلی انرژی مورد انتظار
  • هزینه اولیه و هزینه کل مورد انتظار مالکیت.
  • سطوح صدا
  • درصد ظرفیت کل برآورده شده است.

اگر چه اندازه مناسب برج مدنظر می باشد، اما خریداران تجهیزات خنک کننده، ممکن است به دلیل هزینه های کمتر، برج خنک کننده را انتخاب کنند. این می تواند سایر تجهیزات موجود در سیستم خنک کننده با آب را مجبور به کار سخت تر کند. برای کاربری های صنعتی و برق، اگر دمای آب فرآیند از محدوده برج خنک کننده یا تجهیزات مربوطه فراتر رود، خرابی می تواند یک خطر بسیار پرهزینه باشد.

نکته 3: طراحی برای استفاده نهایی

هنگام در نظر گرفتن طراحی یک سیستم برج خنک کننده، طراحی برای استفاده نهایی برج از اهمیت حیاتی برخوردار است که بخش بزرگی از آن، اندازه سیستم می باشد. با این حال، مواد مورد استفاده، قابلیت های تصفیه آب و افزونگی از دیگر جنبه های مهم در طراحی برج خنک کننده هستند. همه این عوامل طراحی با هم کار می کنند تا به حداقل زمان خرابی و حداکثر زمان به کارگیری فرآیند در برنامه های کاربردی کمک کنند.

مواد مورد استفاده برای ساخت برج خنک کننده باید متناسب با محیطی باشد که برج در آنجا نصب می شود. اگر قرار باشد در محیط ساحلی نصب شود، جایی که در معرض هوای دریا قرار می گیرد، یا در داخل یا نزدیک یک کارخانه مواد شیمیایی، ماهیت خورندگی هوا می تواند به اجزای برج آسیب برساند. در این موارد، اگر مواد به درستی انتخاب نشوند، قطعات می توانند در طول زمان تخریب شوند و یکپارچگی سازه به خطر بیفتد و منجر به خرابی های برنامه ریزی نشده شود. همچنین یکی از نگرانی ‌های موجود در کاربردهای کارخانه ‌های شیمیایی، وجود مواد شیمیایی در آب مورد استفاده برای خنک‌ سازی است. بسته به مواد شیمیایی موجود در آب، این امر می ‌تواند منجر به تخریب محیط پرکننده و کاهش شدید راندمان برج خنک‌ کننده شود.

مشتریان در این محیط ها ممکن است برای ساخت برج خود از فولاد ضد زنگ به جای فولاد گالوانیزه استفاده کنند. در حالی که فولاد ضد زنگ گران تر است و مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر بیشتری را ارائه می دهد. اگر مشکوک به آلودگی شیمیایی آب فرآیند باشد، ممکن است برای افزایش عمر مفید برج خنک‌کننده، یک سیستم فیلتراسیون یا ضدعفونی‌ سازی لازم باشد، یا ممکن است نیاز باشد که محیط پرکننده بیشتر از سایر کاربردها تعویض شود. سایر مسائل بالقوه آب می تواند از طریق طراحی سیستم فعال و تعمیر و نگهداری دقیق برطرف شود.

آخرین ملاحظات کلیدی در طراحی سیستم ‌های برج خنک‌ کننده مؤثر، معرفی افزونگی در کاربردهایی مانند نیروگاه‌ هایی است که به ویژه برای جلوگیری از خرابی ضروری است. در این موارد، هزینه اضافی افزونگی در برج خنک کننده بیشتر از هزینه قطع یا خرابی ناشی از تغییر شکل مواد پرکننده PVC به دلیل گرمای بیش از حد است.

نکته 4: بازرسی و انجام تعمیر و نگهداری منظم

نکات مهم کسب عملکرد بالای کولینگ‌تاور

برج های خنک کننده نیازی به تعمیر و نگهداری گسترده و مکرر ندارند. با این حال، تعمیر و نگهداری به موقع و دوره ای کولینگ تاور می تواند عمر مفید برج خنک کننده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. "مهمترین جنبه نگهداری از برج خنک کننده حفظ کیفیت آب است." علاوه بر این، روغن کاری قطعات مکانیکی و بازرسی برج برای اطمینان از یکپارچگی سازه از دیگر مراحل نگهداری حیاتی برای اطمینان از ایمنی و عمر طولانی است.

تصفیه آب موثر به تمیز نگه داشتن محیط پرکننده برج خنک کننده کمک می کند و از تشکیل رسوب در لوله های سیستم جلوگیری می کند که هر دو تاثیر مثبتی بر کارایی و اثربخشی برج های خنک کننده دارند. هر کاربر برج خنک کننده، منبع آب متفاوتی دارد و بنابراین نیازهای تصفیه آب متفاوتی دارد. صرف نظر از اینکه آیا از فیلتراسیون، اشعه ماوراء بنفش، ضدعفونی شیمیایی یا روش های دیگر تصفیه آب استفاده می شود، مهم است که کاربران برج خنک کننده از کیفیت آب خود آگاه باشند و بر اساس آن گزینه های تصفیه را انتخاب کنند. کاربران همچنین باید از خرابی و رانش سیستم آگاه باشند. تعویض بخشی از آب در سیستم در فواصل زمانی معین توصیه می شود.

فن برج خنک کننده به مقدار قابل توجهی به افزایش قدرت خنک کنندگی کلی سیستم کمک می کند. کاربران باید انتظار داشته باشند که به طور منظم موتور فن را چرب کرده و روغن را در گیربکس آن تعویض کنند تا سیستم در حداکثر ظرفیت خود یا نزدیک به آن کار کند.

در نهایت، کاربران باید بازرسی‌ های معمولی از برج خنک‌کننده را انجام دهند تا مسائل تعمیر و نگهداری مانند مواد پرکننده PVC آلوده را شناسایی کنند. لرزش ناشی از تجهیزات متحرک در سیستم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در یکپارچگی ساختاری مانند شل شدن پیچ و مهره ها شود. چنین مسائلی می تواند باعث نادرست بودن فن شود.

بازرسی - که پس از تقریباً پنج سال بر روی یک برج جدید و سپس سالانه پس از آن انجام می شود - می تواند مسائل بالقوه را قبل از اینکه منجر به نگرانی های ایمنی یا تجهیزات آسیب دیده شود، شناسایی کند. علاوه بر این، بازرسی‌ های دوره ‌ای به کاربران اجازه می ‌دهد تا مسائل را شناسایی کرده و زمان ‌بندی خرابی را به جای منتظر ماندن برای مشکلاتی که باعث خرابی برنامه‌ ریزی نشده قابل توجهی شود، شناسایی کنند. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار