در این مقاله قصد داریم دربارهٔ مشکلات رایج درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، معیارهای انتخاب شرکت تعمیر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای و عوامل تأثیرگذار روی هزینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 27 April 2023

یکی از درب‌های اتوماتیک پرکاربرد که بیشتر برای ورودی مکان‌های پررفت‌وآمد مانند فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، درب اتوماتیک شیشه‌ای است. مدل‌های مختلف در‌ب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو و کشویی مزایای زیادی به همراه دارند، اما با این حال ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل شده و به سرویس دوره‌ای و تعمیر نیاز داشته باشند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای یک کار تخصصی است و حتماً باید توسط تکنسین‌های دوره‌دیده، باتجربه و ماهر شرکت‌های خدماتی معتبر انجام شود. تکنسین‌ها بعد از بررسی دقیق و عیب‌ یابی درب اتوماتیک شیشه ای ، تعمیر آن را شروع می‌کنند.

هزینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای چقدر است؟
مشکلات رایج درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای شامل چه مواردی است؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مزایای زیادی به همراه دارند. از مزایای استفاده از این نوع درب عبارت‌اند از: زیبایی فضا، افزایش امنیت، صرفه‌جویی در فضا، زیبایی و منحصربه‌فرد بودن، عایق‌بندی حرارت و صدا، فراهم کردن ورود و خروج سریع و آسان، استفادهٔ راحت و آسان برای تمامیهٔ سنین و افرادی با هر نوع محدودیت و مشکل جسمی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرمایی و سرمایی، جلوگیری از ورود گردوغبار به داخل مکان‌ها، امکان استفاده از فضای کمتر موجود و تولید درب براساس اندازهٔ مکان موردنظر، قابلیت تنظیم‌شدن سرعت باز و بسته‌شدن درب، پایین بودن هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری و غیره.

درب اتوماتیک شیشه ای نیز مانند هر وسیلهٔ دیگری، بعد از مدتی استفاده، کیفیت اولیهٔ خود را به دلایل مختلفی از دست داده و با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند‌. در چنین مواقعی، هرچه سریع‌تر باید برای عیب‌یابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام شود. از مشکلات رایج این نوع درب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به پایان رسیدن عمر مفید قطعات درب؛

  • ایجاد اختلال در عملکرد صحیح سنسورها؛

  • قطعی مدار برق درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • مشکل بسته نشدن یا باز نشدن درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • باز و بسته شدن مداوم درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • باز شدن درب اتوماتیک شیشه‌ای با سرعت کم‌تر؛

  • انحراف از مسیر به دلیل تنظیم نبودن درب؛

  • شل‌شدن تسمه‌های درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • خراب شدن ریموت کنترل یا تمام‌شدن باتری آن؛

  • خراب‌شدن منبع تغذیه موتور و عدم کارکرد صحیح آن؛

  • خراب‌شدن فیوز درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • خراب‌شدن برد الکتریکی درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • خراب‌شدن کاور و ریل درب اتوماتیک شیشه‌ای؛

  • خراب‌شدن یا شکستن یراق‌آلات و قطعات درب.

هزینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای چقدر است؟
برای انتخاب شرکت های تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟‌

برای انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات تعمیر و عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای، باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • تسلط تکنسین‌های شرکت به تعمیر انواع مختلف درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

تکنسین‌های متخصص و دوره‌دیده شرکت‌های معتبر ارائه‌دهندهٔ خدمات تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، به‌راحتی می‌توانند انواع مختلف این نوع درب را عیب‌یابی و تعمیر کنند. تسلط تکنسین‌ها نشان‌دهندهٔ باتجربه بودن و مهارت بالای آن‌هاست. برای اطمینان از متخصص بودن تعمیرکاران و تکنسین‌های یک شرکت، می‌توانید مجوزها، مدارک، گواهینامه‌های کیفی، سوابق درخشان کاری، رضایت مشتریان قبلی و نظرات آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار دهید.

  • ارائه ضمانت‌های لازم بعد از تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای

شرکت‌های معتبر برای تعمیر درب‌های اتوماتیک شیشه ای نیز درست مانند نصب آن، ضمانت‌نامه‌های لازم ازجمله ضمانت‌نامهٔ کیفی قطعات تعویض‌شده را به مشتریان ارائه می‌دهند تا مشتری در صورت بروز مجدد مشکلات، بتواند از آن استفاده کند.

  • فعال بودن شرکت درزمینهٔ طراحی و ساخت انواع درب‌های اتوماتیک

یکی دیگر از معیارهای انتخاب شرکت برای دریافت خدمات عیب‌یابی و تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، فعال بودن شرکت موردنظر درزمینهٔ طراحی و ساخت انواع درب‌های اتوماتیک است. این شرکت‌ها خدمات باکیفیت‌ خود را با هزینه‌های منصفانه به مشتریان ارائه می‌دهند. اگر درب اتوماتیک شیشه‌ای محصول خود شرکت باشد، تعمیر آن با سرعت بالاتری انجام می‌شود و هزینه‌ٔ زیادی درپی نخواهد داشت.

  • استفاده از با قطعات کیفیت در زمان تعویض قطعات معیوب

تکنسین‌های شرکت‌های معتبر برای تعویض قطعات معیوب درب اتوماتیک شیشه‌ای از قطعات باکیفیت برندهای مطرح استفاده می‌کنند. هر یک از قطعات این نوع درب، شامل کنترل باکس، ریل و کاور، هنگر، تسمه، غلطک، چشمی، ریموت، باتری و غیره ممکن است مدتی بعد از نصب و استفاده از این نوع درب به تعویض نیاز داشته باشند. در زمان انتخاب شرکت به این نکته هم توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید.

چه عواملی روی هزینهٔ تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای تأثیرگذار هستند؟

هزینه‌ای‌‌ که بابت تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای پرداخت می‌شود، به عوامل متعددی بستگی دارد. عامل اول نوع و میزان خرابی است. گاهی از اوقات درب اتوماتیک شیشه‌ای موردنظر به دلیل حوادثی مانند آتش‌سوزی ساختمان یا زلزله و غیره ضربه دیده و دفرمه می‌شود. گاهی اوقات نیز جک درب به‌طور کامل خراب شده یا می‌سوزد. در چنین مواقعی هزینهٔ تعمیرات به‌شدت بالا می‌رود. درواقع دفرمه شدن درب و خرابی یا سوختن جک آن به‌عنوان هزینه زیاد برای تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای معرفی می‌شوند. هزینه کمتر برای تعمیرات نیز مربوط به تعمیر قطعات ازجمله سنسورهاست‌. به‌طورکلی هر یک از تعمیرات مانند تراز کردن درب، تنظیمات مجدد درب، تعمیر موتور، تعمیر مدار الکتریکی و غیره نرخ‌های جداگانه‌ای دارند.

در بعضی از خرابی‌ها امکان تعمیر قطعات وجود ندارد و تکنسین حتماً باید قطعهٔ معیوب را با یک قطعهٔ جدید و سالم تعویض کند. در چنین مواقعی هزینهٔ خرید قطعه یا قطعات جدید نیز به هزینهٔ تعمیرات اضافه می‌شود. البته تکنسین‌های حرفه‌ای شرکت‌های معتبر تا جایی که امکان داشته باشد، سعی می‌کنند که قطعات معیوب درب اتوماتیک شیشه‌ای را تعمیر کنند تا مشتریان مجبور نباشند برای خرید قطعات جدید درب هزینه‌های زیادی را متحمل شوند. در زمان محاسبهٔ هزینه‌های کلی تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، عوامل دیگری مانند میزان دستمزد تکنسین، هزینه‌های مربوط به رفت‌وآمد و حمل‌و‌نقل درب، برند قطعات تعویض‌شده، تعداد قطعات نیازمند به تعمیر و مدت زمان موردنیاز برای انجام تعمیرات و غیره را نیز در می‌گیرند.

هزینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای چقدر است؟

جمع‌بندی

در این مقاله راجع‌به مشکلات متداول درب های اتوماتیک شیشه ای، معیارهای انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات تعمیر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای و عوامل تأثیرگذار روی هزینهٔ تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعهٔ این مقاله، به جواب تمام سوال‌های خود درزمینهٔ هزینهٔ تعمیرات درب اتوماتیک شیشه‌ای رسید باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار