کد خبر: ۱۰۷۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 01 November 2022

امروزه استفاده از دستگاه های پکیج در سراسر جهان با گسترش شبکه های گازرسانی افزایش یافته و افراد زیادی خواهان استفاده از این دستگاه ها در منازل و محل های کار خود می باشند.

در ایران نیز کارخانه های معروف و معتبر در زمینه تولید محصولات تاسیساتی مانند پکیج ، اسپلیت ، رادیاتور فعالیت داشته و انواع پکیج را به بازار عرضه می کنند.

پکیج از جمله محصولات پرطرفداری هستند که برای تامین گرمایش محیط و آب گرم مصرفی استفاده می شوند ، به طوری که به عنوان یک جایگزین مناسب برای موتور خانه های قدیمی در نظر گرفته شده اند.

انواع پکیج بر اساس سوخت مورد استفاده

پکیج ها برحسب نوع نصبی که دارند شامل چهار نوع دیواری ، زمینی ، پکیج های دارای دودکش و فن می باشند . پکیج ها را می توان بر اساس سوخت مصرفی نیز تقسیم بندی کرد. 

- پکیج های برقی
این نوع پکیج ها در دو نوع زمینی و دیواری موجود بوده و دارای مدل های بی صدا نیز هستند.

- پکیج های گازی
پکیج های گازی نیز در دو نوع زمینی و دیواری تولید شده و بدون صدا هستند.

- پکیج گازوئیلی
این نوع پکیج ها از نوع زمینی بوده و باید در بیرون از واحد مسکونی و در مکان هایی مانند موتورخانه ، زیر زمین یا انبار نصب شوند.

- دوگانه سوز
این نوع پکیج ها نیز از نوع زمینی بوده و همانند پکیج های گازوئیلی باید در فضای بیرون از واحد مسکونی مانند انباری ، موتورخانه یا زیر زمین نصب شوند.

در ایران ، پکیج های دیواری گازسوز رایج می باشند. 

دانستنی های کاربردی درباره انواع پکیج

قطعات تشکیل دهنده پکیج شامل چیست ؟

در پکیج قطعات مختلفی به کار برده شده است . اما به طور کلی این قطعات در پکیج در یکی از چهار دسته بندی برد الکترونیکی ، حسگر های موجود در پکیج ، قطعات مکانیکی و قطعات اجرا کننده فرمان قرار می گیرند.
یکی از قطعات اصلی پکیج ، برد الکترونیکی است که گزارشات لازم را از حسگرهای دستگاه دریافت می کند و دستورهای لازم را برای قطعات اجراکننده فرمان با توجه به فرمان های اواپراتور صادر می کند.

در صورتی که پکیج به صورت دیجیتالی باشد، برد الکترونیکی در آن دارای دو قطعه است که بر روی یکدیگر سوار بوده و اولی برای نمایشگر صفحه و دیگری برای برد کنترل است.

امروزه برخی تولیدکنندگان ایرانی  برد الکترونیکی برای بعضی از شوفاژهای دیواری را تولید می کند.

بر روی برد پکیج  ،المان هایی مانند رله ، ترانس تغذیه ، وریستور ، ترمیستور ، برد جرقه آی سی ، شیر سه طرفه ، و غیره نصب شده است.

انواع مختلف قطعات اجرا کننده فرمان و وظیفه آن ها در پکیج های دیواری

به طور کلی قطعاتی که در بخش مجری فرمان موجود هستند شامل پمپ سیرکولاسیون ، فن مخصوص تخلیه دود ، شیر موتوری و شیر کنترل گاز می باشد.

هر کدام از قطعات نام برده شده کارایی مخصوص به خود را دارند ، به عنوان مثال هنگامی که دمای پکیج بالا می رود دستور قطع شیر کنترل گاز از طریق برد کنترل این شیر صادر شده و  شعله پکیج خاموش می شود.

قطعات به کار رفته در قسمت مکانیکی پکیج دیواری شامل چیست؟

در قسمت مکانیکی قطعات مختلف و زیادی وجود دارد که برخی از آنها شامل مبدل حرارتی اصلی و ثانویه، محفظه احتراق ، منبع انبساط و غیره می باشند .

پمپ پکیج چیست؟

یکی دیگر از اجزاء و قطعات پکیج دیواری ، پمپ است که آبگرم را در داخل رادیاتور ها به حرکت در می آورند. در نتیجه ، گردش آب گرم در داخل لوله ها و رادیاتور باعث گرمایش محیط می شود.

مزایای استفاده از پکیج دیواری چیست؟

- با توجه به اینکه این نوع پکیج ها در هر واحد مسکونی به صورت مجزا نصب می شوند بنابراین باعث استقلال هر واحد می گردد.
- این پکیج ها فضای بسیار کمی را اشغال نموده و برای نصب در مکان های کوچک مناسب هستند.
- یکی دیگر از مزایای استفاده از پکیج های دیواری ، نصب و راه اندازی سریع و سرویس و نگهداری آسان آنها می باشد.
- امنیت و ایمنی بالای این دستگاه ها به دلیل دارا بودن سنسورهای مختلفی همچون سنسور دود و آب گرم مصرفی می باشد که باعث شده است به عنوان یک جایگزین ایمن برای موتورخانه ها در نظر گرفته شوند.
- می توانید دمای پکیج را بر روی مقدار دلخواه خود قرار داده تا بتوانید دمای محیط یا آب مصرفی را برحسب دلخواه تنظیم کنید.
- این دستگاه ها دارای سر و صدای کمی بوده و آرامش شما را مختل نمی کنند.
- پکیج های دیواری از نظر مصرف سوخت به صورت بهینه عمل کرده و دارای تبادل حرارتی و دمایی بالایی هستند که باعث می شود هزینه قبوض گاز کاهش یابد.

تاسیسات لطفی : نمایندگی فروش و خدمات پکیج در کرج

تولیدکنندگان پکیج ، در بسیاری از شهر ها دارای نمایندگی فروش و تعمیرات هستند . اگر ساکن کرج هستید برای خرید و یا تعمیر و سرویس پکیج می توانید از خدمات این مرکز استفاده کنید. 

تاسیسات لطفی ، نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در کرج بوده که فروش محصولات مختلف ایران رادیاتور را نیز انجام می دهد. 

تعمیر پکیج باکسی در کرج و همچنین ساخت استخر در کرج نیز از خدمات تاسیسات لطفی است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با تاسیسات لطفی تماس بگیرید. 

۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴ 

www.tmilofti.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار