چه بخواهید بوی عطر داشته باشید یا فقط به طور طبیعی بدنتان بوی بد نداشته باشد، این مقاله برای شماست. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور همیشه خوشبو باشید و آن را در تمام طول روز ماندگار کنید.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 06 October 2022

خوشبو بودن می‌تواند از نظر یک نفر داشتن بوی خوب یک عطر ملایم و گران باشد که بعد از ورود فرد در محیط پخش می‌شود. برای شخص دیگری نیز خوشبو بودن می‌تواند به معنای نداشتن بوی بد بدن پس از یک روز طولانی کار زیاد باشد.

از انواع محصولات خوشبوکننده استفاده کنید.

چطور همیشه خوشبو باشیم؟

استفاده صحیح از محصولات خوشبوکننده مانند عطر، ادکلن یا بادی اسپلش می‌تواند به شما کمک کند تا در طول روز خوشبو باشید. تمام افراد با عطرها و ادکلن‌ها آشنا هستند؛ اما بادی اسپلش چیست؟ به طور خلاصه، بادی اسپلش نسخه ملایم‌تر عطر با ماندگاری کمتر است که به عنوان یکی از انواع خوشبوکننده بدن شناخته می‌شود.

برای اینکه خوشبوکننده‌ها بیشترین تاثیر را داشته باشند، باید آن‌ها را به طور صحیح و روی نقاط نبض خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که خوشبوکننده به طور طبیعی با ترکیب شیمیایی بدن شما ترکیب شده و هنگامی که دمای بدن شما بالا می‌رود، رایحه محصول فعال و آزاد شود.

نقاط نبض برای اسپری کردن انواع خوشبوکننده‌ها عبارتند از:

  • پشت گردن
  • داخل آرنج‌ها
  • مچ دست
  • پشت گوش
  • پشت زانوها

علاوه بر ادکلن‌ها و بادی اسپلش‌ها، لوسیون‌های معطر، کرم‌های مرطوب کننده و روغن بدن معطر نیز وجود دارد که هر یک غلظت متفاوتی دارد و می‌توانید برای خوشبو کردن بدن خود استفاده کنید. از این محصولات بلافاصله بعد از حمام و خشک کردن پوست استفاده کنید تا رایحه ماندگارتری داشته باشند.

بهداشت فردی را رعایت کنید تا خوشبو باشید.

حمام کردن روزانه و شستشوی صحیح

شستن موها با شامپوهایی که بوی خوشی دارند و شستن بدن با صابون‌های معطر در کنار حمام کردن روزانه می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که به شما کمک می‌کند تا در طول روز خوشبو باشید. همچنین توجه داشته باشید که پوست سر خود را به خوبی با شامپو بشویید تا کثیفی و چربی به طور کامل از روی پوست سر شما پاک شود.

از طرفی دیگر، ماندن در حمام برای یک یا دو دقیقه پس از شستشوی بدن، می‌تواند به طراوت و شادابی پوست شما کمک کرده و باعث شود بوی ماندگارتری داشته باشید. هنگام حمام کردن، تمام نقاطی را که بیشتر از بقیه نقاط عرق می‌کنند را با دقت بیشتری تمیز کنید؛ مانند زیر بغل، کشاله ران و حتی پاها.

رعایت بهداشت دهان و دندان

چطور همیشه خوشبو باشیم؟

علاوه بر شسته نشدن درست موها و بدن و حمام نکردن به طور روزانه، بهداشت نامناسب دهان و دندان که شایع‌ترین علت بوی بد دهان است، می‌تواند تاثیر منفی در خوشبو بودن شما در طول روز داشته باشد؛ اما مشکل اینجاست که برخی اوقات حتی اگر در مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان خود بسیار محتاط باشید، باز هم در برخی اوقات بوی بد دهان می‌تواند مشکل ساز باشد.

در زیر چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند با از بین بردن بوی بد دهان، در طول روز خوشبو باشید:

  • با مسواک زدن با خمیر دندان دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه دندان‌های خود را سالم و تمیز نگه دارید.
  • یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا ذرات غذایی که بین دندان‌هایتان گیر کرده است، از بین بروند.
  • بعد از خوردن غذاهایی با بوی تند مانند سیر، پیاز یا تن ماهی مسواک بزنید.
  • برای جلوگیری از خشکی دهان که می‌تواند باعث بوی بد دهان شود، آب زیادی بنوشید.
  • برای درمان طبیعی بوی بد دهان، برگ‌های تازه نعناع را بجوید.
  • نعنا یا آدامس بدون قند را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

به نظافت و تمیز بودن لباس‌ها توجه داشته باشید.

تمیز بودن لباس‌ها و شستن آن‌ها بلافاصله بعد از کثیف شدن، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در خوشبو بودن بدن شما داشته باشد. شستن منظم لباس‌ها روشی مناسب برای حفظ بوی تازگی و خوشایند آن‌هاست. تعدادی خوشبوکننده‌های لباس نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را هنگام شستشو به آب اضافه کرد تا بوی خوب لباس‌های شسته‌شده را تا حدی افزایش دهد.

همچنین برای خوشبو بودن می‌توانید کارهای زیر را در رابطه با لباس‌های خود انجام دهید:

  • یک خوشبو کننده پارچه را روی لباس‌های خود اسپری کنید.
  • 10 تا 20 قطره اسانس خوشبوکننده لباس را به مایع شوینده اضافه کنید.
  • از یک تقویت کننده شوینده لباس مانند یک پیمانه بوراکس یا جوش شیرین حل شده در آب هنگام شستشوی لباس‌ها استفاده کنید.
  • اسطوخودوس خشک شده را در کمد خود آویزان کنید یا در کشوهای خود قرار دهید.
  • توپ های پنبه‌ای یا دستمال کاغذی‌هایی که با رایحه مورد علاقه خود معطر شده‌اند را در کشوهای لباس خود قرار دهید.

علاوه بر رعایت نظافت و تمیزی لباس‌ها، نکته دیگری وجود دارد که به شما در خوشبو بودن لباس‌هایتان کمک بزرگی می‌کند؛ انتخاب درست جنس لباس‌هایی که می‌خرید! پوشیدن لباس‌هایی از جنس پارچه‌های قابل تنفس مانند پنبه و کتان تضمین می‌کند که بوی خوبی که بعد از حمام کردن بر بدن شما وجود دارد از بین نرود.

از طرفی دیگر، وزن سبک این پارچه‌ها و طبیعی بودن آن‌ها عرق را به دام نینداخته و باعث تولید بوی بد نمی‌شوند. این در حالی است که پارچه‌های ضخیم، مصنوعی و چسبان در گذر زمان بوی بدی تولید خواهند کرد.

پاهایتان را بشویید و به نظافت آن‌ها اهمیت دهید.

چطور همیشه خوشبو باشیم؟

بعد از برگشتن از سرکار و یا یک پیاده روی طولانی، پاهای شما عرق می‌کنند و به احتمال زیاد بوی بدی می‌گیرند. با استفاده از یک صابون معطر و برس اسکراب می‌توانید بعد از هربار بیرون رفتن و پوشیدن کفش، پاهای خود را بشویید.

به طور کلی بهتر است حتی اگر تمام روز را درخانه هستید، حداقل یک بار پاهایتان را بشویید؛ زمان مناسب برای انجام این کار هنگام دوش صبح یا عصر است. خشک کردن کامل پاها پس از شستن نیز بسیار مهم است. هنگام شستشو و خشک کردن پاها، توجه ویژه‌ای به فاصله بین انگشتان پا داشته باشید؛ زیرا این نقطه مکانی است که هر گونه رطوبت می‌تواند به راحتی باعث رشد باکتری و بروز بوی بد پا و در نهایت بیماری‌های گوناگون شود.

علاوه بر شستن پاها به صورت روزانه، نکات زیر را نیز رعایت کنید:

  • جوراب‌های خود را حداقل یک بار در روز عوض کنید.
  • حداقل دو جفت کفش داشته باشید که یک روز در میان آنها را به تناوب بپوشید.
  • در هوای گرم صندل‌های جلو باز بپوشید.
  • از پوشیدن کفش‌هایی که تنگ هستند یا ممکن است رطوبت را حفظ کنند، خودداری کنید.

راهکارهایی برای بوی خوش بدن

یک راه خوب برای همیشه خوشبو بودن این است که بدن خود را بشناسید و در کنار آن از خوشبوکننده‌های بدن استفاده کنید. خرید بادی اسپلش و دیگر خوشبوکننده‌هایی که در بالا توضیح دادیم، در کنار استفاده صحیح از آنها، خوشبو بودن شما در طول روز را تضمین می‌کنند.

از طرفی دیگر، رعایت نظافت و بهداشت دهان و دندان، بدن و موها برای اینکه بوی بد را از خود دور کنید ضروری است. ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که چگونه با رعایت نکاتی بسیار ساده همیشه خوشبو باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار