پاییز هزار رنگ هزار نقش، یکی از زمان‌های مناسب برای سفر و سیاحت در داخل و خارج از کشور است. هم در ایران و هم کشورهای اطراف و هم مقصدهای گردشگری اروپا، آسیا و آفریقا، فرصت‌های خوبی برای گردش و تفریح فراهم می‌شود که می‌توان از آن استفاده کرد .
کد خبر: ۱۰۷۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ 05 October 2022

پاییز فصل سفر به کدام کشور خارجی است؟

در ایران، به دلیل آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، شاهد افت ورودی به مقصدهای گردشگری مطرح کشور هستیم و قیمت تور و بلیط تا حدی کاهش می‌یابد. این قضیه بر میزان تقاضا برای سفر به مکان‌های توریستی محبوب خارج از کشور نیز صادق است و زمان خوبی برای پیدا کردن بلیط چارتری به مقصد ترکیه و دوبی و تفلیس و باکو خواهد بود.

از استانبول تا آنتالیا

حتما پاییز استانبول و آنتالیا به عنوان دو مقصد گردشگری محبوب و معروف هموطنان جهانگرد، زیبا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را پیش روی گردشگران وطنی و غیر وطنی قرار می‌دهد. این دو شهر پر هیاهوی ترکیه، همواره شلوغ است و برای گردشگرانی که پول کافی برای خرید تور و بلیط هواپیما در های سیزن استانبول و آنتالیا ندارند، پاییز گردی در این دو شهر، هم ارزان است و هم خلوت.

اگر شما حس و حال شناکردن در دریا ندارد و قصد حمام آفتاب در سواحل آنتالیا نیز در برنامه گردشگری‌تان قرار ندارید، پاییز گردی در آنتالیا را توصیه می‌کنیم. هتل‌های ۵ ستاره با تخفیفات هیجان‌انگیز پاییزی در دسترس است. علاوه بر آنتالیا، استانبول نیز انتخاب خوبی برای سفر پاییزی است. مخصوصا نیمه اول پاییز که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و پایان تعطیلات تابستانی ادارات و ارگان‌ها همراه می‌شود و شاهد افت قیمت خدمات سفر و خلوت شدن تقاضای سفر به این مناطق محبوب گردشگران ایران هستیم.

کلا پاییز ترکیه، سرد است. اما نه به سرمای اواخر دسامبر تا اواسط مارچ میلادی. جشنواره‌های خرید پاییزی در شهرهای مختلف ترکیه به خصوص در استانبول، فرصت مناسبی را در اختیار پاییز گردهای مشکل‌پسند در مناطق خارج از کشور قرار می‌دهد که می‌توان استفاده کرد. خلاصه پاییزگردی رمانتیک‌های استانبول‌گرد، معمولا به گشت و گذار در خیابان‌های معروف و لوکسی چون استقلال و نیشانتاشی ختم نمی‌شود.

پاییز لاکچری‌گردهای دبی

پاییز دبی حتما زیباست. از شدت درجه حرارت بالای تابستانی شهر کاسته شده و آن حجم گردشگر و شلوغی هتل‌ها و فرودگاه‌ها و مقصدهای گردشگری را شاهد نیستیم. آغاز سال تحصیلی هم در ایران و کشورهای مختلف جهان، روی گردشگری پاییزی دوبی نیز تاثیرگذار است. البته دقت کنید که در پاییز ۲۰۲۲ میلادی به دلیل مصادف بودن با برگزاری جام جهانی ۲۰۲۳ قطر، احتمالا پاییز متفاوتی را در دوبی و شارجه شاهد باشیم و این شهر، یکی از محفل‌های گردشگری و دیداری و اقامتی مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

با این حال، هوای پاییزی دوبی، خلوت بودن آن به نسبت تابستان، فرصت خوبی را برای گردشگران فراهم می‌کند تا پیش از مراسم کریسمس ۲۰۲۳ میلادی امارات، دوبی‌گردی به نسبت آسان و ارزان را به نسبت های سیزن تجربه کنند.

به هر حال در اواسط پاییز امسال، شاهد برگزاری رویداد مهم ورزشی جهان هستیم و به نظر می‌رسد که این رویداد روی ظرفیت‌های گردشگری فرا پاییزی کشورهای منطقه مثل عمان و قطر و امارات و ایران و کویت، تاثیر گذار خواهد بود.

پاییز در جنوب شرق آسیا

بسیاری از نقاط جنوب شرق آسیا از بانکوک و پاتایا تا کوالالامپور، پاییز دیدنی و دوست‌داشتنی را تجربه می‌کنند. هوای پاییزی این مقصدهای محبوب و معروف گردشگری آسیا، فرصت خوبی را برای گردشگران ایرانی و غیر ایرانی فراهم می‌کند تا از اکتبر و نوامبر و دسامبر استفاده کرده و پیش از تعطیلات ژانویه ۲۰۲۳ میلادی، گشتی خاطره‌انگیز در مقصدهای توریستی رویایی تایلند و مالزی و سنگاپور و فیلیپین بزنند.

اگر به دنبال مکان‌های رویایی برای سپری کردن ایام ماه عسل و سالگرد ازدواج هستید، پاییز جنوب شرق آسیا توصیه می‌شود. قیمت‌ هتل و بلیط هواپیما خارجی در پاییز این کشورها به نسبت تابستان و اوایل ژانویه با افت نسبی مواجه می‌شود و می‌توانید قیمت مناسب هتل و بلیط هواپیما به مقصد پاتایا و بانکوک و کوالالامپور و بالی اندونزی را از طریق سفرمارکت انتخاب و خریداری کنید.

تغییرات فصلی باعث می‌شود که هوای مقصدهای توریستی مطرح و دلپذیر قاره کهن مثل تایلند و اندونزی و مالزی، مطبوع شده و با سیلی از گردشگران مواجه شویم. باران‌های موسیفی در کشورهایی جنوب شرق آسیا در این فصل به اوج رسیده و هوا قابل تحمل می‌شود. البته تورهای پاییزی جنوب شرق آسیا معمولا گران‌ می‌شود اما در بعضی مواقع شاهد استثناهایی هستیم به خصوص برای تور پاییزی سریلانکا.

اگر خواستید سفری پاییزی به مقصدهای گردشگری جنوب شرق آسیا یا کلا آسیای شرقی داشته باشید، تورهای ترکیبی به خصوص تورهای دریایی را در دستور کار خود داشته باشید تا سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همسفران دلبند رقم بزنید.

پاییز فصل سفر به کدام کشور خارجی است؟

پاییز گردی در دیار گرج‌ها

یکی از نقاط توریستی دیدنی برای عاشقان پاییزگردی، گرجستان است. دو شهر تفلیس و باتومی، حتی در پاییز به نسبت سرد گرجستانی‌ها، از مناطق جذاب برای رمانتیک‌گردهای فصل خزان است. مناظر هزار رنگ هزار نقش پاییزی تفلیس و باتومی در روزهای پایانی سال میلادی، لوکیشن خیره‌کننده‌ای برای شکار عکس‌های کارت‌پستالی فراهم می‌کند.

علاوه بر رنگارنگ شدن طبیعت، سفر به گرجستان در پاییز به نسبت شش ماهه نخست سال، ارزان است. البته قیمت دلار آمریکا در بازار پاییزی ایران نیز می‌تواند در هزینه نهایی سفر پاییزی به گرجستان تاثیرگذار باشد. در پاییز هم باید منتظر بارش برف و باران در تفلیس و باتومی بود. به همین خاطر، افت قیمت تور و بلیط هواپیما را شاهد هستیم. برای آگاهی از قیمت به‌روز بلیط هواپیما به https://safarmarket.com/flights سر بزنید. اگر با هوای زیر ۲۰ درجه سانتی‌گراد، مشکلی ندارید، پاییز تفلیس و باتومی را توصیه می کنیم. مخصوصا اگر قصد سفری زمینی به این مناطق دیدنی اطراف مرزهای شمالی کشور دارید.

پاییز فصل سفر به کدام کشور خارجی است؟

پاییز گردی در جمهوری آذربایجان

علاوه بر دوبی و تفلیس و استانبول و آنتالیا و مقصدهای گردشگری رویایی آسیا و جنوب شرق آسیا از بالی تا گوا که محبوب پاییزگردهای ایرانی است، جمهوری آذربایجان نیز انتخاب هوشمندانه‌ای برای سفر در سه ماهه چهارم سال است. باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، قرابت فرهنگی زیادی با ایران دارد و معمولا به گردشگران، سفر به این پایتخت تمییز و بزرگ و با مردمانی مهمان‌نواز، خوش‌ می‌گذارد.

باکو، یکی از مقصدهای گردشگری جالب در بهار و پاییز است. باکو، پایتخت آذربایجان و بندر این کشور بوده و بر ساحل غربی دریای خزر واقع شده و اخذ ویزای سفر به باکو سخت نیست و به صورت اینترنتی و لیبلی امکان پذیر است و ۹۰ روز اعتبار دارد.

یکی از نقاط گردشگری خوش‌منظره در کشورهای همسایه ایران در فصل خزان، همین باکو است. شب‌های پرهیاهوی باکو و نورپردازی دیدنی خیابان‌ها و پاساژها و مغازه‌ها، زمان خوبی را برای تفریح ارزان قیمت در هوایی مطبوع در اختیار گردشگران پاییزی قرار می‌دهد.

البته آب و هوای پاییزی ایروان ارمنستان که از دیگر انتخاب‌های پاییزی هموطنان در کشورهای اطراف ایران است، کمی سردتر از آب و هوای پاییزی شهر باکو است. با این حال اگر قصد سفر زمینی به باکو آذربایجان و ایروان ارمنستان دارید، توصیه می‌کنیم که حتما تجهیزات گرمایش خودرو خود را پیش از عزیمت، چک کنید و با اطلاع کامل از وضعیت آب و هوای پاییزی این دو کشور، عازم پاییز گردی شوید تا کام خود و همسفران را تلخ نکنید.

روسیه گردی در پاییز

بله! پاییز روسیه زیباست. هم ارزان است و هم به نسبت شش ماهه نخست سال، با هجوم گردشگران داخلی و بین المللی روبرو نیستیم. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی روسیه پس از نبرد اوکراین، شاهد افت گردشگر به این کشور هستیم و پاییز ۲۰۲۲ میلادی، اولین پاییز پس از آغاز جنگ روسیه با اوکراین است. پاییز مسکو و سنت پترزبورگ، دو قطب گردشگری روس ها، فوق‌العاده زیبا و دیدنی است و شما را با مناظری باونکردنی روبرو می‌کند.

روسیه‌گردی پاییزی به نسبت گردشگری در تابستان ارزان بوده و البته باید منتظر بارش برف در نیمه دوم پاییز هم باشید. اگر قصد پاییز گردی در روسیه دارید، حتما لباس گرم و مقداری خشکبار که انرژی کافی را برای پیاده‌روی روزانه در اختیار شما قرار دهد، همراه داشته باشید. ارزش روبل روسیه به نسبت ارزش لیر ترکیه در سال ۲۰۲۲ میلادی، افت چشمگیری تجربه نکرده و لذا در خریدهای پاییزی خود در روسیه، مطالعه و دقت لازم را داشته باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار