جرثقیل بازویی یکی از تجهیزات پرکاربردی است که در انواع پروژه ها از جمله پروژه های ساختمانی و حمل و نقل اجسام مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه با اشنایی بیشتر باما همراه باشید .
کد خبر: ۱۰۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 05 September 2022

جرثقیل بازویی یکی از تجهیزات کاربردی است که در انواع پروژه ها از جمله پروژه های ساختمانی و حمل و نقل اجسام مورد استفاده قرار می گیرد. کارگران ساختمانی برای انجام آسان عملیات حمل و نقل به جرثقیل نیاز دارند. جرثقیل در واقع نوعی بالابر است که در جایی برای حمل قطعات بزرگ و منحصر به فرد استفاده می شود. جرثقیل دیواری برای نصب بر روی دیوار یا ستون طراحی شده است. همچنین این نوع جرثقیل و قابلیت چرخش عرضی آن تحرک بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نحوه استفاده از جرثقیل بازویی، سقفی و دیواری در صنعت

جرثقیل سقفی تک پل آویز سازه ای می باشد که در طول زمان تکامل یافته است اکنون در انواع مختلف در دسترس هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. از این تجهیزات در صنعت برای جابجایی و حمل اجسام سنگین استفاده می شود.

جرثقیل بازویی

جرثقیل های بازویی در سه نوع ستونی، دیواری و بازوی دیواری متحرک برای استفاده محدود در داخل یا خارج سالن ساخته می شوند. در نوع ستونی آن که ستونی مستقل و بر روی فونداسیون نصب شده است، قابلیت انتقال بار حول محور ستون با زاویه 360 درجه فراهم شده است.

جرثقیل نوع دیواری که بر روی یکی از ستون های سالن نصب می شود اغلب با امکان تغییر زاویه 180 درجه نصب و اجرا می شود. این جرثقیل ها در فضاهای بسته که امکان استفاده از جرثقیل سقفی یا مونوریل وجود ندارد مناسب است. در صنایع سبک و کم بار مانند کارگاه ها و تعمیرگاه ها کاملاً دستی و برقی با وزن های 125 کیلوگرم تا 7 تن و طول بازوها از 2 تا 8 متر استفاده می شود.

لزوم استفاده از جرثقیل بازویی

  1. جرثقیل بازویی یکی از وسایل کاربردی است که به دلیل موارد مهمی که قابل بررسی است استفاده از آن را ضروری می کند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
  2. این نوع جرثقیل دارای ویژگی های نصب آسان و پیکربندی ساده است.
  3. یکی از انواع جرثقیل های بازویی که از پرکاربردترین جرثقیل ها می باشد جرثقیل دیواری است.
  4. قابلیت چرخش جرثقیل تا 180 درجه و نصب آن بر روی ستون ها و سوله ها از دیگر ویژگی های آن است.

ویژگی های جرثقیل دیواری چیست؟

نحوه استفاده از جرثقیل بازویی، سقفی و دیواری در صنعت

جرثقیل دیواری برای بارگیری و حمل مواد در محیطی است که استفاده از جرثقیل های دیگر امکان پذیر نیست. طراحی و ساخت جرثقیل دیواری بسته به طول بازوی آن امکان پذیر است. جرثقیل دیواری با ظرفیت 15 تن تولید می شود. نکته قابل توجه دیگر این است که در جرثقیل دیواری حرکت بازو به دو صورت موتوری و دستی قابل انجام است. این موضوع به درخواست و نیاز کاربر بستگی دارد. از طرفی طراحی در مدل های برقی کاملا خاص است.

امکان نصب جرثقیل دیواری بر روی تیرک و دیوار سوله وجود دارد. نصب، نگهداری و تعمیر جرثقیل های دیواری راحت تر از جرثقیل های دیگر است.

جرثقیل سقفی و موارد استفاده از آن

نحوه استفاده از جرثقیل بازویی، سقفی و دیواری در صنعت

جرثقیل های سقفی با توجه به مزایایی که دارد در کارخانه ها، انبارها، سوله ها و سالن های بار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه برخی از ویژگی های جرثقیل ‌سقفی را بررسی می کنیم:

  • جرثقیل سقفی پیشرفته امروزی برای استفاده نیازی به دوره آموزشی یا تکنسین ماهر ندارند . 
  • با کمک جرثقیل سقفی می توانید به راحتی به تمامی قسمت های انبار و کارخانه به صورت مستقل دسترسی داشته باشید.
  • تجهیزات جرثقیل سقفی باید با استانداردهای فعلی و کیفی مطابقت داشته باشند و باید به طور مرتب توسط کارشناسان بازرسی و تایید شوند.
  •   استفاده از این دستگاه های پیشرفته باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی می شود.
  • جرثقیل سقفی در تمامی فضاها با ارتفاع استاندارد قابل استفاده است.
  • تعمیر این جرثقیل ها با هزینه اندک امکان پذیر است و معمولاً عمر مفید بالایی دارند و در نهایت دارای نقص فنی می باشند.

جرثقیل بازویی چه نوع جرثقیلی است؟

جرثقیل های بازویی در سه نوع ستونی، دیواری و بازوی دیواری متحرک برای استفاده محدود در داخل یا خارج سالن ساخته می شوند. در نوع ستونی آن که ستونی مستقل و بر روی فونداسیون نصب شده است، قابلیت انتقال بار حول محور ستون با زاویه 360 درجه فراهم شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار