کد خبر: ۱۰۶۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ 05 September 2022

کیش؛ یک جزیره مرجانی با جمعیت ۴۰ هزار نفر در جنوب ایران و در میان موج‌های نیلگون خلیج همیشه فارس. یکی از نقاط زیبا ایران که سالانه تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی از آن بازدید می‌کنند. اما شاید شما متفاوت از بقیه هستید. سرمایه‌ای دارید و به اقامت در کیش فکر می‌کنید. در این صورت به مطالعه این مطلب درمورد مشاغل پردرآمد در کیش نیاز دارید.

جمعیت کیش در مقابل بسیاری از شهرهای ایران چندان زیاد نیست؛ با این حال از طریق خدمت‌رسانی به گردشگران اقتصاد پررونقی دارد و درصد بسیار پایینی از بیکاری را به خود اختصاص داده است. برای برپا کردن یک کسب و کار موفق در این جزیره نیاز به مقدار قابل توجهی سرمایه و خلاقیت خواهید داشت.

برای اینکه درمورد کسب و کارهای پردرآمد کیش بیشتر بدانید و از جزییات مطلع شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

  1. هتلداری

همه گردشگران همیشه نیاز به محلی برای اسکان دارند. بنابراین کاملا طبیعی است که هتلداری از مشاغل پردرآمد در کیش باشد. پر واضح است که داشتن یک هتل و اداره آن نیازمند داشتن سرمایه قابل توجه و توانایی مدیریت است.

در جزیره کیش که تعداد زیادی هتل وجود دارد، وجه تمایز هتل‌ها گذشته از موقعیتی که دارند، نحوه مدیریت و سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی آن‌هاست. بنابراین اگر به داشتن هتل در این جزیره فکر می‌کنید، باید کمی بیشتر درنگ کنید و برآوردی از مهارت‌های مدیریتی خود داشته باشید.

مشاغل پردرآمد در کیش

مشاغل پردرآمد در کیش

کار کردن در هتل

اگر سرمایه کافی ندارید، اما همچنان قصد دارید به کیش مهاجرت کنید همچنان کار کردن در مراکز خدمات‌رسانی به گردشگران از بهترین فرصت‌‌های شغلی هستند. شما می‌توانید با کار کردن در هتل به تدریج سرمایه اولیه خود را افزایش دهید تا در آینده کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

  1. مراکز تفریحی و تجاری

مراکز تفریحی و تجاری دو گزینه دیگر مشاغل پردرآمد در کیش هستند. مراکز تفریحی و مخصوصا تفریحات آبی با وجود گرشگران، درآمد مناسبی دارند. علاوه بر این به دلیل اینکه محصولات وارداتی به کیش که منقطه آزاد محسوب می‌شود مالیات ندارند، قیمت کالاهای مختلف از شهرهای دیگر ایران بسیار پایین‌ است.

راه انداختن مراکز تفریحی طبیعتا از هتلداری هزینه کمتری خواهد داشت، هرچند هزینه‌های راه اندازی این نوع کسب و کار نیز کماکان قابل توجه است. بازکردن مراکز تجاری و مدیریت آن‌ها به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارد که با توجه به بزرگی کار متفاوت است.

  1. رستوران و کافی شاپ

یکی دیگر از نیازهای اولیه هر انسان که می‌تواند فرصتی برای درآمدزایی باشد، نیاز به غذا است! در کنار هتل‌ها و مراکز تفریحی و تجاری، مدیریت یک رستوران یا کافی شاپ نیز می‌تواند از مشاغل پردرآمد در کیش باشد.

هر چند رقابت در این حوزه بسیار شدید است، با این حال با به کار بردن مقداری خلاقیت و سلیقه می‌توان به رتبه‌های بالا رسید و درآمد قابل توجه و بالایی کسب کرد. این نوع کسب و کار یکی از انتخاب‌ها بین افرادی است که قصد دارند در کیش زندگی کنند.

مشاغل پردرآمد در کیش

مشاغل پردرآمد در کیش

با توجه به این که هر فرد می‌تواند با توجه به مقدار سرمایه اولیه خودش یک کافی شاپ یا رستوران در مقیاس‌های متفاوت راه اندازی کند، بنابراین هر فرد علاقه‌مند با میزان سرمایه متفاوت می‌تواند به افتتاح یک کافی شاپ یا رستوران در اندازه‌های مختلف فکر کند.

  1. تور مسافرتی

بسیاری از افراد در مقابل محیط‌های نا آشنا نیاز به به راهنما و فردی دارند که محل اسکان، نحوه حمل و نقل و بسیاری مسائل دیگر را برایشان هماهنگ کند. این افراد راهنما که به اصطلاح «تور گاید» ‌نامیده می‌شوند با انجام دادن این فعالیت‌ها و معرفی و هدایت گردشگران به مراکز تفریحی و تجاری مختلف کسب درآمد می‌کنند.

تنها نیازهای یک فرد برای این بتواند راهنمای تور باشد، تجربه شناخت کافی از محیط و روابط مفید و موثر با ارائه‌دهندگان خدمات است. این افراد تنها با انجام هماهنگی‌ها و برقرار کردن رابطه بین گردشگران و هتل‌ها و مراکز تفریحی تجاری درآمد بالایی کسب می‌کند و یکی از مشاغل  پر‌درآمد در کیش را دارند.

  1. ارائه خدمات حمل و نقل

یکی دیگر از نیازهای ضروری این روزها در همه جای جهان حمل و نقل است. اگر بخواهید خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل را به عنوان شغل خود در جزیره کیش انتخاب کنید، می‌توانید در قالب‌های مختلفی به این بپردازید.

یکی از  انتخاب‌ها، راننده تاکسی شدن است. همچنین می‌توانید به عنوان راننده تاکسی‌های فرودگاه در این حیطه فعالیت کنید. البته این قالب فعالیت به دلیل اینکه باید وابسته به نهاد حمل ونقل عمومی باشید کمی محدودکننده است.

مشاغل پردرآمد در کیش

مشاغل پردرآمد در کیش

گزینه دیگر راه اندازی یک مجموعه اجاره خودرو به گردشگران است که البته این گزینه نیز از انتخاب‌هایی است که به سرمایه قابل توجه نیاز دارد. با این حال هنوز فرصت برای فعالیت در این قالب با سرمایه تقریبا صفر وجود دارد.

بعضی از افرادی که گزینه مناسب برایشان اجاره خودرو در کیش است، توانایی رانندگی ندارند یا صرفا در آن لحظه با مشکلی مواجه هستند که نمی‌توانند خودشان این کار را انجام دهند. در این موقعیت به یک راننده متخصص نیاز است تا گردشگران را به مقاصد مورد نظرشان برساند.

برای مثال سایت «نوین رنت» از مراکزی است که به اجاره خودرو در این جزیره می‌پردازد و برای افراد مشتاق به فعالیت در حیطه رانندگی مرجع مناسبی است.

نتیجه‌گیری

رونق اقتصادی جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و رفت و آمد گردشگران است. به همین دلیل مشاغل پردرآمد در کیش را کسب و کارهایی تشکیل می‌دهند که به نحوی با گردشگران در ارتباط هستند. هتلداری، رستوران و کافی شاپ، مراکز تفریحی و تجاری و خدمت رسانی در قالب حمل و نقل تعدادی از این مشاغل هستند.

نباید انتظار داشت که مشاغل نامربوط به گردشگری درآمد آنچنانی در این جزیره داشته باشند اما تحقیق و بازدید حضوری از جزیره به طور قطع پاسخ‌های دقیق‌تری به پرسش‌های شما خواهد داد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار