کد خبر: ۱۰۶۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 06 August 2022

آشنایی با مراحل کاشت مو طبیعی

کاشت موی طبیعی اولین و البته بهترین راه حلی است که برای ریزش مو و طاسی سر به ذهن افراد مختلف می‌رسد. کاشت مو قادر است با استفاده از بانک موی طبیعی شما بهترین تراکم را در ناحیه کم پشت مو ایجاد کند. با این وجود تکنیک‌ها و کلینیک‌های متعددی برای کاشت مو وجود دارد که بسیاری از زیباجویان در میان آنها تردید دارند. همچنین متقاضیان قبل از اینکه برای کاشت مو اقدام کنند، همواره پرسش‌های متعددی در ذهن خود دارند که اجازه نمی‌دهد با خیال آسوده برای این جراحی اقدام کنند.

اولین سوالی که متقاضیان کاشت مو با آن مواجه می‌شوند مراحل و تکنیک‌های این جراحی است. کاشت مو نوعی جراحی زیبایی با ریسک پایین و تاثیرات فوق العاده است که  مراحل مشخصی دارد و تمام متخصصان از این روند الگو برداری می‌کنند. در ادامه با ما همراه شوید تا به ترتیب  مراحل کاشت مو را بررسی کنیم.

کاندید مناسب کاشت مو

برخلاف تصور عموم، مراحل کاشت مو قبل از شروع جراحی آغاز می‌شود. در گام اول باید مشخص کنید که آیا دقیقاً به کاشت مو طبیعی احتیاج دارید؟ یا می‌توانید از تکنیک‌های دیگری مثل مزوتراپی، PRP و HRT استفاده کنید.

شرایط کاندیدای مناسب کاشت مو شامل:

  • تمام افرادی که ریزش و کم پشتی موی آنها ناشی از آلوپسی آندروژنی، مشکلات ژنتیکی، عوارض هورمونی، آسیب فیزیکی و بیماری‌های درمان شده است، می‌توانند از کاشت مو استفاده کنند.
  • سن مناسب کاشت مو حداقل 25 سال است؛ چرا که قبل از 25 سالگی به احتمال زیاد ریزش مو به صورت کامل اتفاق نیفتاده و احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.
  • افرادی که قبلاً از روش‌های قدیمی کاشت مو استفاده کرده‌اند اما از نتایج آن رضایت ندارند،‌ تحت شرایطی می‌توانند مجددا از کاشت مو استفاده کنند.
  • افرادی که از بانک موی مناسبی نسبت به شدت ریزش موی خود برخوردار نباشند، ممکن است نتوانند تراکم مد نظر خود را با عمل ایجاد کنند.
  • اگرچه الگوی ریزش خانم‌ها و آقایان متفاوت است، اما هر دوی این افراد می‌توانند از کاشت مو بهره ببرند.

راهنمای انتخاب روش مناسب کاشت موی طبیعی

انتخاب روش کاشت مو یکی از ابتدایی‌ترین مراحل کاشت مو است. این کار اغلب با همکاری زیباجو و پزشک صورت می‌گیرد. اما شما بهتر است قبل از جلسه مشاوره با پزشک، اطلاعات کافی در مورد انواع روش‌های کاشت مو داشته باشید و بتوانید مزایای این روش‌ها را تشخیص دهید. به طور کلی کاشت مو طبیعی به دو روش کاشت موی جراحی و کاشت موی غیرجراحی انجام می‌شود. تکنیک استخراج نواری به جراحی شباهت دارد و تهاجمی محسوب می‌شود؛‌ اما تکنیک برداشت فولیکولی کم تهاجمی بوده و جدیدتر به حساب می‌آید.

کاشت مو به روش نواری قدیمی‌ترین روش کاشت مو یا همان FUT می‌باشد که به کمک یک برش نواری شکل فولیکول‌های مو را از ناحیه بانک مو برداشت می‌کنند. این فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ بررسی و آماده می‌شوند و در نواحی کم پشت مو کاشته می‌شوند. این روش تهاجمی بوده و معمولاً‌ با عوارض بیشتری همراه است.

کاشت مو به روش استخراج واحدهای فولیکولی که در این تکنیک به جای برش نواری از یک دستگاه پانج برای برداشت تکی فولیکول‌ها استفاده می‌شود. این تکنیک ‌ها کم تهاجمی بوده و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. روش‌های مدرنی مثل SUT، FIT، BHT، Micro graft و DHT از این دسته تکنیک‌ها هستند.

کدام روش کاشت مو بهتر است ؟

امروزه اغلب زیباجویان و کلینیک‌ها از روش‌های مدرن و کم تهاجم برای کاشت مو استفاده می‌کنند. چرا که این تکنیک‌ها دوره نقاهت کوتاه‌تری دارند و نتایج بهتری نیز دارند. همچنین عواملی مثل تشخیص پزشک، وضعیت بانک مو، بودجه فرد و تعداد گرافت‌های مورد نظر در تعیین روش مناسب کاشت مو تاثیرگذارند.

انتخاب کلینیک کاشت مو مناسب

در گام بعدی می‌بایست یک کلینیک مناسب برای کاشت مو انتخاب کرد. در نظر داشته باشید که بسیاری از مشکلات مربوط به کاشت مو مثل عفونت، نکروز، کسب نتایج نامطلوب، خونریزی شدید، باقی ماندن جای زخم و ... ناشی از انتخاب نادرست کلینیک کاشت مو است. در صورتی که مایل‌اید نتایج مطلوب و بی دردسری از کاشت مو بگرید، باید بهترین کلینیک کاشت مو را انتخاب کنید.

برای انتخاب این کلینیک باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • کلینیک باید از وزارت بهداشت مجوز رسمی و قانونی داشته باشد.
  • پزشک متخصص پوست و مو با مهارت و تجربه کافی داشته باشد.
  • از تجهیزات و تکنولوژی جدید و تایید شده برای کاشت مو بهره ببرد.
  • هزینه کاشت مو تفاوت زیادی با سایر کلینیک‌های معتبر نداشته باشد.
  • کلینیک کاشت مو طبیعی سوابق مورد تایید زیباجویان قبلی را داشته باشد.
  • سایر افراد کادر درمانی و تخصصی کلینیک مثل پرستار، کمک جراحان، متخصص بی هوشی و عوامل اداری تجربه و تخصص مناسب داشته باشند.
  • کلینیک اصول و استانداردهای بهداشتی و استفاده از ابزارهای استریل را مد نظر قرار دهد.

مشاوره قبل از عمل کاشت مو طبیعی

پس از کسب اطلاعات ضروری در مورد کاشت مو،‌ بهتر است برای دریافت مشاوره به کلینیک کاشت مو مراجعه کنید. در این جلسه پزشک وضعیت ریزش مو، ژنتیک، اختلالات هورمونی، وضعیت بانک مو، وسعت ناحیه طاسی و سابقه استفاده از داروهای مختلف را بررسی می‌کند. همچنین در مورد سوابق بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک صحبت می‌کنید. سپس با توجه به این عوامل و انتظارات شما از کاشت مو، ‌بهترین تکنیک کاشت مو را معرفی می‌کند.

در این جلسه پزشک یک سری مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو را به شما معرفی می‌کند تا آمادگی کافی برای این عمل و نتایج آن را داشته باشید.

آمادگی برای کاشت مو

پزشک توصیه‌ها و مراقبت‌هایی را برای فاصله بین روز جلسه مشاوره تا روز عمل به شما اطلاع رسانی می‌کند که باید به طور کامل به آنها توجه کنید.

برخی از این موارد شامل:

  • قطع مصرف قرص یا کپسول ویتامین D؛ این دارو را باید 3 هفته قبل از عمل کنار بگذارید تا در نتایج آن تاثیری نداشته باشد.
  • در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و وارفارین استفاده می‌کنید، 10 روز قبل از عمل باید مصرف آنها را قطع کنید.
  • مصرف سیگار یا الکل حداقل 10 روز قبل از کاشت مو طبیعی ممنوع است.
  • روز قبل از عمل از داروهای مسکن مثل ناپروکسن یا ایبوبروفن استفاده نکنید.
  • روز قبل از عمل موهای خود را به طور کامل شستشو دهید و از نرم کننده مو هم استفاده کنید.
  • روز مراجعه به کلینیک از لباس‌های گشاد و راحت استفاده کنید تا در طول جلسه کاشت مو احساس راحتی داشته باشید.
  • قبل از عمل یک وعده غذای مقوی اما سبک میل کنید.

آشنایی با مراحل کاشت مو طبیعی

مراحل انجام کاشت مو

پس از مراجعه به کلینیک زیبایی مراحل اصلی کاشت مو آغاز می‌شوند. قبل از هر چیزی یک دارو به ناحیه بانک مو و کم پشت سر تزریق می‌شود تا از درد این نواحی جلوگیری کند. به طوری که در اغلب تکنیک‌های جدید کاشت مو، شما در حین عمل هیچ احساس درد یا سوزشی را احساس نمی‌کنید. پس از بی حس کردن سر، به ترتیب مراحل برداشت، آماده سازی و کاشت گرافت‌ها آغاز خواهد شد.

  • برداشت فولیکولی : در این مرحله فولیکول‌های ناحیه بانک مو بر اساس تکنیک انتخابی شما استخراج می‌شوند. پزشک یا با ایجاد نوار یا با دستگاه پانچ مخصوص فولیکول‌های مو را استخراج کرده و به واحدهای کوچک‌تر تقسیم می‌کند. مرحله برداشت معمولاً سریع است اما به دقت نظر زیادی احتیاج دارد؛ چرا که فولیکول‌ها حین برداشت باید سالم بمانند.
  • آماده سازی : فولیکول‌های استخراج شده به دسته‌های چندتایی تقسیم می‌شوند تا گرافت‌های آماده را تشکیل دهند. این فولیکول‌ها در مایع مخصوص نگهداری می‌شوند تا برای پیوند آماده شوند. این مرحله احتمال موفقیت کاشت مو را افزایش داده و نتایج آن را به سطح مورد انتظار زیباجو نزدیک می‌کند.
  • پیوند مو : کاشت یا پیوند مو طبیعی مهم‌ترین مرحله از هر تکنیک کاشت مو است. در این مرحله فولیکول‌های آماده شده با ظرافت و دقت بالا و با استفاده از دستگاه ایمپلنتر و میکروسکوپ در ناحیه کم پشت مو کاشته می‌شوند. تخصص و مهارت پزشک در پیوند موها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که تراکم و حالت رویش موها تا حد زیادی به این مرحله وابسته است.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

به منظور بهبود نتایج کاشت مو و کاهش عوارض آن می‌بایست یک سری مراقبت‌های بعد از عمل را نیز مورد توجه قرار داد. این مراقبت‌ها شامل مواردی مثل باز کردن پانسمان، نحوه شستشو موها، روش صحیح خوابیدن و مصرف داروهاست.

مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو عبارتند از:

  • 24 ساعت اول را بهتر است از کمپرس یخ بر روی پیشانی استفاده کنید تا درد، تورم و قرمزی این ناحیه را تخفیف دهید.
  • بهتر است حداقل 3 روز بعد از عمل استراحت کنید و اگر مجبورید به محل کار بروید، از فعالیت سنگین خودداری کنید.
  • از قرارگیری موهای تازه کاشته شده در معرض آفتاب اجتناب کنید.
  • تا زمانی که پزشک اجازه نداده،‌ از شانه کشیدن یا شستشو موهای خود اجتناب کنید.
  • تا چند ماه بهتر است بعد از شستشو موها اجازه دهید خودشان خشک شوند.
  • حداقل تا دو ماه بعد از کاشت مو، رفتن به آرایشگاه و استفاده از هر گونه خدمات زیبایی مو ممنوع است.
  • مصرف سیگار و الکل را همچنان تا دو هفته بعد از عمل کاشت مو کنار بگذارید.
  • داروها و همچنین شامپو و لوسیون‌های تجویز شده توسط پزشک را به صورت مرتب و مداوم مصرف کنید.

امیدواریم با مطالعه این مطلب با مراحل کاشت مو طبیعی آشنا شده باشید و بهترین اقدامات را برای کاشت مو مد نظر قرار دهید.

منبع : مراحل کاشت مو - خانه سفید

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار