کد خبر: ۱۰۵۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ 09 July 2022

در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی باید توجه شود

اجاق گاز بدون تردید یکی از سه ستون اصلی آشپزخانه به شمار می رود. هرچه این کالای پرمصرف، کیفیت و آیتم های بیشتر و بهتری داشته باشد، آسودگی را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. امروزه سبک جدیدی از اجاق گاز تولید میشود که به گاز رومیزی یا صفحه ای معروف است. این محصول نوین به دلیل دربرداشتن ویژگی های مفید و قابل توجه، محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان پیدا کرده است. درنظر گرفتن چند نکته مهم برای خرید گاز رومیزی، کمک میکند تا این محصول کارایی و محبوبیت اجاق گازهای کلاسیک را داشته باشد.

چرا خرید گاز رومیزی بهترین تصمیم است؟

زندگی آپارتمان نشینی روز به روز رواج بیشتری پیدا میکند. حتی با درنظر نگرفتن این تغییر مهم، بسیاری از خانه ها، فضای محدودی را برای آشپزخانه در نظر گرفته اند. از طرف دیگر، اجاق گاز فردار با همه خاطرات نوستالژیک که خلق کرده، امروزه از جمله کالاهای جاگیر و بسیار سنگینی به شمار می رود که جابه جایی آن دردسرهای خاص خود را دارد.

با این اوصاف، اجاق گاز انتخاب هوشمندانه ای نیست و بسیاری از کارشناسان لوازم خانگی و همچنین طراحان داخلی توصیه میکنند بهتر است مدیریت فضای داخلی خانه را از آشپزخانه و با خرید گاز رومیزی شروع کنید.

نکات زیر، برتری خرید گاز صفحه ای را تکمیل میکند:

  • یک محصول زیبا و سازگار: فقط تأکید بر کم جاگیر بودن نیست، گاز رومیزی به خوبی قابلیت همخوانی با طراحی آشپزخانه را دارد.
  • تولید گرمای کمتر: میزان تولید حرارت این نوع محصول در مقایسه با اجاق گاز سنتی، کمتر است.
  • فضای بیشتر زیر گاز: با انتخاب کابینت و کشوهای بیشتر در زیر گاز صفحه ای، میتوانید به خوبی فضای باقی مانده را مدیریت کنید.

بایدها و نبایدها در زمان خرید گاز صفحه ای

در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی باید توجه شود

گاز رومیزی صرفا یک کالای کم جاگیر نیست. بلکه قابلیت های چشمگیر آن باعث شده است از جمله انتخاب های اول مصرف کننده برای خرید این محصول مدرن باشد.

با درنظر گرفتن این قابلیت ها در زمان انتخاب و خرید، میتوانید مطمئن باشید که با موج انقلاب نوین در محصولات خانگی به خوبی همراه شده اید!

ابعاد و اندازه را درنظر بگیرید

بسیاری از انواع گازهای صفحه ای ابعاد 72-92 سانتی متر دارند و چهار یا پنج شعله برای آنها طراحی شده است. اگر متراژ آشپزخانه شما کوچک است، این نکته را حتما درنظر بگیرید و به دنبال گاز بزرگ نباشید.

قیمت گاز رومیزی

با توجه به نوع کارکرد، برقی یا گازی یا القایی، میتوانید دست به انتخاب بزنید. شایان ذکر است که انتخاب نوع برقی برای شما هزینه به مراتب بیشتری دارد و در مقایسه با این مدل، قیمت گاز صفحه ای القایی ( جریان الکترومغناطیس به جای گرمای مستقیم برای طبخ غذا) چندبرابر بیشتر است.

عمرمفید و ماندگاری

این ویژگی بیشتر با توجه به برند محصول خود را نشان می دهد. هرچه کارخانه تولید کننده گاز صفحه ای، نام آشنا و خوش پیشینه تر باشد، اطمینان مصرف کننده به محصولی که انتخاب میکند بیشتر است.

نکته دوم، کیفیت مراقبت از گاز رومیزی است. به طور کلی هرچه حساسیت و دقت شما در مراقبت از محصول و لوازم خانگی بیشتر باشد، ماندگاری و عمر مفید آن بهتر خواهد بود.

تمیزکاری ساده

در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی باید توجه شود

در زمان خرید گاز رومیزی به فرایند تمیزکردن آن فکر کنید. دو مدل گاز صفحه ای برقی و القایی در مقایسه با نمونه گازی، بسیار ساده تر تمیز می شوند. چون سطح صافی دارند و دسترسی شما به تمام بخش های آن برای گرفتن کثیفی و مواد غذایی باقی مانده روی سطح، آسان تر است.

همچنین ناگفته نماند که تمیزکردن نوع گازی به دلیل وجود قطعات، به زمان و کار زیادی نیاز دارد.

◄◄ مهم: کوتاهی و به تعویق انداختن تمیزکاری گاز رومیزی باعث می شود پاک کردن آن در بلندمدت با دردسر بیشتری همراه باشد. بااین اوصاف، اگر فرد پرمشغله ای هستید و نمیخواهید وقت زیادی برای تمیزکاری اجاق گاز درنظر بگیرید، انتخاب گاز صفحه ای القایی به دلیل تمیزکاری سریع و آسان بهترین گزینه است.

تهویه مناسب

طبعا آشپزی مداوم و زیاد باعث می شود تا آشپزخانه به تهویه منظم نیاز داشته باشد. اگر به فکر خرید گاز رومیزی هستید لازم است فضای مناسب آشپزی بااین محصول را هم درنظر بگیرید. اهالی فن توصیه میکنند درصورت نصب گاز در نقطه بدون درپوش تهویه یا جایی که مایکروویو بالای آن باشد، جایگزین تهویه برای خروج بخار و بوی آشپزی لازم است.

ایمنی مناسب

این ویژگی یک بار دیگر اهمیت برند تولیدکننده را یادآور می شود. ناگفته نماند که گازهای صفحه ای برقی و القایی ایمنی بیشتری دارند چون شما محصولی را دراختیار دارید که لازم نیست برای گرم کردن یا پخت غذا، سطح آن گرم شود. درحالیکه نوع گازی به دلیل وجود شعله، خطراتی را به همراه دارد و همچنین لازم است بیش از نمونه های برقی یا القایی، مراقب حرارت و شعله ها باشید.

شایان ذکر است که بسیاری از مصرف کنندگان درمورد خرید گاز رومیزی مورد نظر خود، اطلاعات اولیه را دارند و درواقع میدانند که قرار است چه نوع گاز صفحه ای را خریداری کنند. 

ضمانت و خدمات پس از فروش

این موضوع همیشه یکی از دغدغه های ثابت مصرف کننده بوده و است. ازآنجاییکه لوازم خانگی پرمصرف در گذر زمان، ممکن است کارایی اولیه خود را از دست بدهند یا به هردلیلی، یکی از قطعات آنها خراب یا دچار مشکل شود، درنظر گرفتن آیتم ضمانت محصول و خدمات پس از فروش به جلب اعتماد مصرف کننده ختم می شود.

سخن پایانی

گاز صفحه ای یکی از محصولات نوین در صنعت تجهیزات آشپزخانه است که خوشبختانه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. این محصول مدرن باعث شده است تا دست مصرف کننده برای مدیریت فضای داخلی آشپزخانه باز باشد و بتواند به بهترین شکل ممکن، فضای اشغال شده با اجاق گاز مبله (فردار) را برای اهداف دیگر درنظر بگیرد.

علاوه بر ویژگی تناسب با طراحی آشپزخانه، نکات دیگری در زمان خرید گاز رومیزی اهمیت دارد که شامل ابعاد، اندازه، قیمت، ایمنی و خدمات پس از فروش می شود. هرچه نکته سنجی و دقت مشتری در زمان خرید بیشتر باشد، رضایت مصرف کننده از محصولی که انتخاب کرده بیشتر است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار