کد خبر: ۱۰۵۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 21 June 2022

تلویزیون ، پنجره شگفت انگیزی به روی جهان است ، به طوری که با فشار دادن یک دکمه و روشن کردن دستگاه می توان به اقصی نقاط جهان سفر کرد و افرادی را مشاهده کرد که در حال راه رفتن روی ماه هستند ، ورزشکارانی که درحال رکوردشکنی می باشند و همچنین می توان به سخنان رهبران جهان که سخنرانی های تاریخی می کنند گوش داد ، بنابراین می ‌توان گفت تلویزیون سرگرمی و آموزش را متحول کرده است. اما نکته ای که وجود دارد این است که پس از مدتی استفاده از این دستگاه ها نیز با مشکلاتی روبه‌ رو شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند . به عنوان مثال ، یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران تلویزیونی از آن شکایت دارند وصل نشدن تلویزیون به کانال های اچ دی است. 

تلویزیون چگونه کار می‌ کند؟

تلویزیون مجموعه‌ای از نقاط ریز را روی صفحه نمایش می دهد که وقتی به صورت کلی دیده می شوند به صورت یک تصویر ظاهر می شوند.

هدف تلویزیون بازتاب تصاویر و صدا هایی که همراه با آنتن های فرستنده به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شوند. تصاویر روی تلویزیون از میلیون ها نقطه در مقادیر بسیار کم تشکیل شده است که این میلیون ها نقطه تقسیم شده و این نقاط به صفحه نمایش داده می شود  و تغییرات سریع آنها ارائه می شود به این ترتیب مشاهده می‌شود که تصاویر حرکت می کنند..

نکته مهم دیگر در تلویزیون ، فرکانس ها است. هر فرکانس یک کانال تلویزیونی را قادر به پخش می کند .

چرا تلویزیون ، شبکه های اچ دی را دریافت نمی کند؟

علت وصل نشدن تلویزیون به کانال های اچ دی چیست؟

با توجه به اینکه بین چگونگی ارسال و نوع سیگنال هایی که مربوط به کانال ای اچ دی هستند تفاوت هایی از طرف فرستند صوت و تصویر وجود دارد بسیاری از کاربران برای وصل کردن تلویزیون خود به کانال های hd با مشکل مواجه اند.

برای آنکه تلویزیون شما بتواند کانال های اچ دی را دریافت و نمایش دهد باید قابلیت های مختلفی مانند دریافت MPEG4, HEVC یا DVBS2 را داشته باشد در نتیجه اگر تلویزیون شما این اشکالات فنی را داشته و قابلیت ها را نداشته باشد نمی تواند به کانال های اچ دی متصل شود.

همچنین گیرنده باید بتواند کیفیت hd را دریافت کند بدین منظور باید از گیرنده هایی استفاده کنید که از نسل دوم تلویزیون های دیجیتال با فرمت HEVC×256 پشتیبانی می کنند .  اگر گیرنده شما این قابلیت ها را دارد تنها کاری که باید انجام دهید سرچ کانال ها و یا بروز رسانی سیستم عامل تلویزیون و گیرنده خود است اما اگر این قابلیت ها را ندارید باید گیرنده خود را ارتقاء دهید و یا باید برنامه های تلویزیونی را با کیفیت معمولی تماشا کنید.

علت تصویر نداشتن شبکه های اچ دی چیست؟

در صورتی که گیرنده از تصاویر اچ دی پشتیبانی نکند شبکه های اچ دی بدون تصویر بوده و تنها صدا دارند برای برطرف کردن این مشکل باید با نمایندگی تماس بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که باعث تصویر نداشتن شبکه های اچ دی می شود اختلال ایجاد شده در سیستم صدا و تصویر است که در این صورت باید صبر کنید تا این اختلال از سوی شبکه تلویزیونی مربوطه برطرف شود.

تعمیر تخصصی تلویزیون در کرج با تابان سرویس

چنانچه تلویزیون شما در نمایش تصاویر اچ دچار مشکل بوده و با اقدامات اولیه نتوانسته اید مشکل را رفع کنید ،تابان سرویس یکی از این مراکز معتبر تعمیر تلویزیون در کرج است که به واسطه نیروهای ماهر و متخصصی که دارد می تواند تمام مشکلات و خرابی های ایجاد شده در تمام برندها و مدل های تلویزیون را برطرف کند.

خدمات تابان سرویس محدود به کرج نیست و در مناطق و شهرک های اطراف کرج نیز ، با اعزام تعمیرکاران مجرب ، در حال خدمت رسانی است. 

تعمیر تلویزیون سونی در کرج ، تعمیر تلویزیون ال جی در کرج و تعمیر تلویزیون سامسونگ در کرج ، از مهمترین خدمات تابان سرویس است. 

تلفن مستقیم: 09190950208

www.tabanservice.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار