کد خبر: ۱۰۴۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 09 May 2022

سونا بخار که با نام هایی چون سونا مرطوب یا اتاق بخار نیز شناخته می‌شود ، یک اتاق کوچک یا فضای بسته است که با بخار گرم می شود و دمای آن به ۱۰۰ تا ۱۱۴ درجه فارنهایت می رسد.
استفاده از این نوع سونا در پایان یک روز طولانی راهی عالی برای تسکین عضلات و اعصاب می باشد و افراد از این فضا برای ریلکس کردن و تسکین برخی بیماری ها استفاده می کنند .
یک مولد پر از آب ، بخار را به این فضای محصور پمپاژ می کند به همین دلیل هنگام قرار گرفتن افراد در بخار رطوبت در هوا وجود دارد .
سونا بخار باعث ایجاد آرامش در بدن شده و می تواند تغییراتی در بدن ایجاد کند که منجر به  سلامتی و زیبایی می شود.

نحوه عملکرد سونای بخار

با توجه به اینکه مهمترین فایده استفاده از سونا بخار ، دفع سموم بدن از طریق پوست می باشد ، بنابراین استفاده از این اتاقک به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد . 
لازم است برای آنکه بتوانید بیشترین استفاده را از سونای بخار ببرید نحوه استفاده صحیح از آن را دانسته و به آن عمل کنید.
برای استفاده صحیح از سونای بخار نیاز است سه اقدام اساسی را انجام دهید که شامل موارد زیر می باشد :

۱. انجام آمادگی های لازم برای ورود به سونای بخار

- نوشیدن زیاد مایعات
با توجه به این که درون سونای بخار تعریق زیادی از بدن انجام می شود به همین دلیل آب از بدن دفع می گردد .
برای آنکه بدن دچار کمبود آب نشود لازم است قبل از رفتن به درون سونا بخار مایعات زیاد مخصوصا آب بنوشید .

- شستشوی کامل پوست
شستشوی کامل پوست برای پاک کردن چربی ها و کثیفی ها از منافذ پوست و باز کردن  این منافذ می باشد . این کار برای دفع سموم از بدن حیاتی است.

- انجام حرکات کششی
قبل از آنکه به درون سونا وارد بشید برای آنکه بتوانید گردش خون خود را افزایش داده و از این راه بتوانید سموم بیشتری را از بدن دفع کنید ، لازم است حرکات کششی را انجام داده و باعث سست شدن بدن خود شوید.

چطور از سونای بخار بهتر نتیجه را بگیریم؟

 ۲. وارد شدن به سونای بخار 

مرحله دوم پس از انجام اقدامات بالا وارد شدن به درون سونای بخار است اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید ، بهتر است قبل از وارد شدن به سونای بخار کارهای زیر را انجام دهید .

- قرار گرفتن زیر دوش آب
برای آن که دمای بدن به حد طبیعی برسد و تاثیر سونا بیشتر شود توصیه می شود قبل از وارد شدن به سونای بخار ابتدا با آب گرم دوش بگیرید اما توجه داشته باشید آب بیش از حد گرم نباشد تا بدنتان عرق نکند.

- استفاده از حوله
در صورتی که بتوانید دور بدن خود حوله بپیچید و وارد سونای بخار شوید بیشتر عرق کرده و می توانید باعث دفع سموم بیشتری از بدنتان شوید.

- در هنگام آرامش روحی و فکری از سونا بخار استفاده کنید.
در صورتی که از لحاظ فکری و روانی آرام باشید ، استفاده از سونا بهترین نتیجه را برای شما در پی خواهد داشت. زیرا اضطرب و افکار منفی به طور مستقیم بر روی بدن تاثیر می گذارد و ممکن است سموم با تاخیر از بدن دفع شود.

- کاهش استرس با تمرکز بر روی تنفس
در صورتی که قصد دارید ، سونای بخار باعث بالا رفتن روحیه و کاهش استرس خود شوید با انجام دم و بازدم عمیق و تمرکز بر روی آنها می توانید این کار را انجام دهید.
فرقی نمی کند درچه حالتی در سونا قرار بگیرید بنا به سلیقه خود و برای ریلکس شدن بدن می توانید در آن محیط نشسته یا دراز بکشید.

-  فقط ۲۰ دقیقه از سونای بخار استفاده کنید.
مدت زمان نرمال برای استفاده از سونا بخار ۲۰ دقیقه می باشد ، زیرا  بیشتر از این مدت ، بدن در برابر گرمای زیادی قرار گرفته و این مسئله ممکن است خطر آفرین شود.

۳. بیرون آمدن از سونای بخار

پس از آن که نهایتاً ۲۰ دقیقه درون سونا ماندید ضروری است که از آن فضا خارج شوید ، اما برای آنکه توانید بهترین نتیجه را بگیرید لازم است یکسری اقدامات را انجام دهید که شامل موارد زیر می باشند :

- خنک کردن آهسته بدن
گرمای بالای سونا باعث می شود که افراد بخواهند پس از بیرون آمدن از آن به سرعت بدن خود را خنک کنند برای جلوگیری از ایجاد شوک یا لرز در بدن لازم است اجازه دهید تا بدن برای بازگشت به دمای عادی با استفاده از آب و هوای طبیعی خنک شود.

- دوش گرفتن
علاوه بر اینکه قبل از وارد شدن به سونا باید دوش بگیرید پس از بیرون آمدن از این مکان نیز لازم است با آب گرم دوش گرفته و کم‌کم دمای آب را کاهش دهید تا دمای بدن شما به حالت عادی بازگردد.

- استراحت کنید.
یکی دیگر از مهمترین مواردی که پس از خارج شدن از سونای بخار باید انجام دهید ریلکس کردن بدن توسط مدیتیشن یا خواب می باشد.

آیا استفاده از سونا بخار باعث لاغری و کاهش وزن می شود؟

در صورتی که قبل از استفاده از سونای بخار بتوانید ورزش کنید و همچنین حرکات کششی را انجام دهید می‌توانید کالری سوزی کرده و پس از واردشدن به سونای بخار و تعریق بدن باعث کاهش وزن خورده شوید به شرط اینکه مداوم از سونای بخار استفاده کنید.

مزایای سلامتی استفاده از سونای بخار

علاوه بر دفع سموم از بدن ، استفاده از سونای بخار مزایای دیگری برای سلامتی دارد که شامل موارد زیر می باشند :
- بهبود یافتن گردش خون
- کاهش فشار خون
- تقویت سلامت پوست
- افزایش ایمنی بدن
- کاهش احتقان داخل سینوس ها و ریه
- از بین رفتن یا کاهش استرس

پیمانکار طراحی و ساخت سونا و جکوزی

در سالهای اخیر تمایل به ساخت ، استخر،سونا وجکوزی در مجتمع های تفریحی و مصنوعی بیشتر شده و دسترسی افراد به سونا و جکوزی راحت تر شده است.
اما ساخت سونا و جکوزی ، نیاز به مجری با تجربه دارد . تاسیسات لطفی ، 30 سال در زمینه طراحی و ساخت سونا، استخر و جکوزی همراه با تمام تجهیزات مورد نیاز ، فعالیت دارد. 
ساخت استخر و جکوزی ، فروش لوازم و تجهیزات استخر ، فروش و نصب مبدل حرارتی استیل استخر ، فروش رینگ جکوزی ، فروش تجهیزات استخر در کرج ، تهران و سراسر کشور 
برای کسب اطلاعات بیشتر ، تماس بگیرید.
۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
www.tmilotfi.ir

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار