آموزش کارشناسی خودرو یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که طبق اصول خاصی به شما یاد داده می‌شود، شما می‌توانید با داشتن این تخصص به درآمدزایی برسید و نیز این دانش را در اختیار دیگران قرار دهید.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 31 January 2022

داشتن دانشی تخصصی در هر زمینه‌ایی مانند کارشناسی خودرو می‌تواند برای ما بسیار کاربردی باشد. درواقع کارشناسی خودرو همان تشخیص رنگ‌شدگی خودرو است. زمانی که تصادفی رخ می‌دهد برای اینکه خودرو را مانند روز اولش بازسازی کنند؛ رنگی بر روی بدنه‌ی خودرو می‌زنند. یکی از تحقیقاتی که افراد در زمان خرید خودرو، باید انجام شود، بازرسی رنگ خودرو و رنگ‌شدگی خودرو ناشی از تصادف یا صافکاری و نقاشی است. که این کار را کارشناس خودرو با دانش تخصصی خود در این زمینه می‌تواند ارائه دهد.

ایمن ران، مرکزی معتبر جهت آموزش کارشناسی خودرو و دیتیلینگ

آموزش کارشناسی خودرو چه اهمیتی برای شما خواهد داشت؟

  1. می‌توانید با گذراندن دوره‌ی آموزش کارشناسی خودرو به‌راحتی وارد بازار کار شوید و با فعالیت در این زمینه به تعمیر و نگهداری خودرو بپردازید.
  2. با گذراندن این دوره‌ها می‌توانید مدرک رسمی خود را طبق تخصصی که آموخته‌اید؛ دریافت کنید.
  3. با گذراندن دوره‌های کارشناسی خودرو می‌توانید تخصصی درزمینه‌ی تئوری و عملی تعمیرات خودرو، کسب کنید.

آموزش کارشناسی خودرو دارای چه ویژگی‌هایی برای دانش پژوهان است؟

در آموزش‌های کارشناسی خودرو، زیر‌سازی رنگ در نقاشی خودرو را می‌آموزید و همچنین با مفاهیم سیلر، کیلر، آستر و… آشنا می‌شوید، که در کارشناسی خودرو بسیار کاربردی است. یکی دیگر از مواردی که باید در کارشناسی خودرو بیاموزید معرفی انواع ابزار بازرسی رنگ است، این کار می‌تواند قدرت تشخیص شما را نسبت به رنگ زدگی خودرو بالا ببرد. در برخی موارد نیاز دارید با ابزار اختصاصی کارکنید، یکی از روش‌های موثر در یادگیری که برای شما در نظر گرفته؛ چگونگی کار با ابزار تخصصی است. همچنین شناخت انواع شاسی خودرو و قطعات هم از مباحث بسیار مهم در این زمینه می‌باشد که باید موردبررسی قرار گیرد، که در ادامه بیشتر درباره‌ی آن صحبت خواهیم کرد.

بررسی عوامل مخرب رنگ خودرو از دیگر سرفصل‌های مهمی است که آموزش آن را به‌خوبی سپری خواهید کرد. موضوع دیگری که بسیار در خرید یک خودرو مهم است و نیاز به تحقیق و بررسی دارد، محل و نحوه حک شماره شاسی خودرو است که دانش آن برای کارشناسی خودرو ضروری است. بررسی ایرادات فنی موتور و گیربکس و تست رانندگی و اصول انجام آن، کار با دیاگ ایرانی و خارجی مولتی برند، بررسی کیلومتر کارکرد واقعی خودرو و... از مهم‌ترین مواردی هستند که در کارشناسی خودرو به‌طور مفصل آموزش خواهید دید.

آموزش کارشناسی خودرو درزمینه‌ی بدنه‌ی خودرو

  1. بررسی شاسی و ستون‌های خودرو

بررسی ستون‌ها و شاسی خودرو همان‌طور که گفته شد دارای اهمیت است، زیرا در تعیین قیمت خودرو و سلامت شاسی خودرو دخالت مستقیم دارد. اگر شاسی خودرو آسیب‌دیده باشد استحکام خودرو پایین می‌آید که افت شدیدی در قیمت خودرو خواهد داشت. بنابراین این مبحث دارای اهمیت بسیاری است.

  1. بررسی رنگ‌شدگی بدنه خودرو

همان‌طور که در بالا گفته شد در کارشناسی خودرو موضوع رنگ‌شدگی بدنه خودرو مهم است. این دوره را باید با بررسی ویژه فراگرفت، زیرا رنگ‌شدگی خودرو با دقت بالایی انجام می‌شود که نیاز به تمرکز و حوصله است.

آموزش این مورد، باعث می‌شود که با دقت بیشتری به ویژگی‌ها و رنگ‌شدگی خودرو توجه کنید که با استفاده از چشم و دستگاه تست رنگ دیجیتال (همان ضخامت سنج) و دستگاه تست رنگ آنالوگ، این آموزش را فرا خواهید گرفت.

  1. بررسی تعویض شدگی قطعات بدنه خودرو

این موضوع هم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که با کسب دانش کافی در زمینه‌ی بررسی تعویض شدگی قطعات بدنه خودرو می‌توانید فرا گیرید. در برخی موارد شاید فردی قطعات اصلی خودرو را تعویض کند یا قطعات چینی را به قطعات اصلی قالب کند، کارشناس خودرو می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که چه قطعاتی از ماشین کم یا زیاد شده است.

ایمن ران، مرکزی معتبر جهت آموزش کارشناسی خودرو و دیتیلینگ

چه مواردی را در کارشناسی فنی خودرو می‌آموزیم؟

سلامت موتور

در آموزش کارشناسی خودرو یکی از موضوعات مهم در این زمینه بررسی سلامت موتور است. چراکه راهکار‌هایی سریع برای سرحال کردن خودرو وجود دارد مانند مشکل پیستون، روغن‌سوزی و... .

سلامت گیربکس

از دیگر بخش‌های مهم خودرو گیربکس است که با درست کار نکردنش باعث خسارت‌های بسیاری در مصرف سوخت ماشین و... می‌شود.

سلامت جلوبندی

همان‌طور که می‌دانید سیستم جلوبندی خودرو بسیار در رانندگی ایمن دارای اهمیت است و مواردی چون ساییدگی و فرسودگی لاستیک‌های خودرو مربوط به جلوبندی خودرو است. بنابراین می‌توانید با گذراندن برخی از سرفصل‌ها، اطلاعات کاملی در زمینه سلامت جلوبندی کسب نمایید.

تست دیاگ در کارشناسی خودرو

یکی از دیگر موارد که در کارشناسی خودرو دارای اهمیت است، تست دیاگ می‌باشد. که می‌توانید با گذراندن این دوره روش‌ استفاده از دیاگ را آموزش ببینید. در این دوره شما با دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو متصل می‌شوید، که می‌توانید عملکرد ایربگ‌ها، سیستم ایمنی و کارکرد خودرو را به‌خوبی بررسی کنید و از ایرادات خودرو مطلع گردید.

دیتیلینگ خودرو

در اصطلاح دیتیلینگ یعنی تمیز و مرتب نگه‌داشتن خودرو؛ که در یک تعریف کوچک می‌توانیم بگوییم دیتیلینگ همان پوشش نانو یا جلا دادن خودرو است تا زیبایی ظاهر خود را حفظ سازد. کار دیتیلینگ با کمک ابزار‌هایی مخصوص انجام می‌شود، تا تمامی قسمت‌های داخلی و خارجی خودرو با روش‌هایی تمیز شوند.

همچنین مواردی تخصصی چون، پالیش کردن و واکس زدن بدنه خودرو و ایجاد پوشش نانو را دیتیلینگ می‌گویند. با این کار شما می‌توانید رنگ بدنه خودرو و خط و خش‌هایی که روی آن می‌افتد را برطرف سازید. خش‌هایی که روی خودرو می‌افتد با انعکاس نور، ظاهر ماشین را کمی بی‌کیفیت‌تر می‌کند. اما می‌توانید با دیتلینگ خودرو این مشکلات را برطرف سازید و خودروی خود را زیبا‌تر از قبل بنمایید. همچنین می‌توانید با کمک دیتلینگ، لکه‌های روی بدنه و جرم‌های روی صندلی خودرو را و نیز برخی قسمت‌های دیگر که امکان کثیف شدن دارند را به‌راحتی تمیز کنید.

شاید به این فکر کنید کار دیتلینگ مانند کار کارواش است، اما کار دیتلینگ فرا‌تر و تخصصی‌تر از کارواش می‌باشد. دیتلینگ به بررسی خودرو و پولیش و صفر شویی می‌پردازد، اما کاری که در کارواش انجام می‌گیرد شست و شوی ماشین و جاروبرقی کشیدن داخل خودرو و گردگیری است.

شاید با این تعاریف برای شما سؤال باشد که چرا باید کار دیتلینگ خودرو را بیاموزیم؟

آموزش دیتیلینگ خودرو یکی از مهم‌ترین فنونی است که به‌نوعی با صنعت خودروسازی در ارتباط نزدیک است و با آموزش آن منبع درآمد خوبی هم می‌توان در این زمینه به دست آورد. چراکه افزایش قیمت خودرو باعث شده است تا افراد به‌خوبی مراقب ماشین خود باشند و برای حفاظت از ماشین و نگهداری درست و صحیح و ترمیم، مانند پولیش و واکس و نانو سرامیک و ترمیم کردن خودرو و...، بسیار تلاش کنند. بنابراین می‌توانید با آموزش این فنون، منبع درآمد خوبی برای خود بسازید.

ایمن ران، مرکزی معتبر جهت آموزش کارشناسی خودرو و دیتیلینگ

نتیجه‌گیری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی خودرو شاهد پیچیدگی‌هایی هستیم که مواردی بسیار مهم است و شامل طریقه‌ نگهداری خودرو و ترمیم آن می‌باشد. بنابراین می‌توان با آموزش کارشناس خودرو به‌خوبی روش‌های تخصصی را آموخت تا تبدیل منبع درآمدی برای شما شود.

شرکت ایمن ران، با سال‌ها فعالیت در زمینه مشاوره و ارزش‌گذاری خرید خودرو و همچنین آموزش کارشناسان حرفه­ای خودرو به یکی از مراکز آموزشی معتبر تبدیل شده است. شما عزیزانی که به دنبال یادگیری مراحل کارشناسی خودرو هستید می‌توانید با شماره­‌های ۰۲۱۴۷۶۲۴۷۴۷ و 09129235647 در تماس باشید. برای آگاهی از امکانات و تخصص ‌های این مرکز می توانید به سایت ایمن ران مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار