برای این ‌که بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید، باید از متخصصان این حیطه کمک بگیرید. مشاورهای کارکشته‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند که می‌توانند بهترین راهنمای شما برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باشند ، در این مطلب در تلاشیم اطلاعاتی در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای شما داشته ‌باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 18 November 2021

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

امروزه استفاده از ویزای تحصیلی کانادا همه‌گیر شده ‌است و همه ما در دور و اطراف خود افرادی را می‌شناسیم که علاقمند به تحصیل در کانادا می‌باشند.

امکان دارد برخی از افراد از طریق موارد دیگری همچون سرمایه‌گذاری، ویزای کاری و دیگر موارد به کانادا راه‌یافته باشند.

دلیل اصلی اهمیت کشور کانادا برای تحصیل افراد این است که محیطی آرام و امن دارد و برای مهاجران می‌تواند مفید باشد.

هر نوع سبک زندگی و فرهنگ مختلفی در این شهر دیده می‌شود. در سالیان اخیر تعداد بسیاری از ایرانیان به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

البته امکان دارد وجود تعداد بسیاری از ایرانیان در کانادا این اشتباه را در ذهن افراد به وجود بیاورد که به ‌راحتی می‌توانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند.

فهرست مطالب این مقاله شامل موارد زیر می‌شود

مجوز تحصیل (Study Permit) به چه چیزی گفته می‌شود؟

مدت ‌زمان طول ویزای تحصیلی کانادا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به چه صورت می‌باشد؟

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ‌ارشد

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکترا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

سخن آخر

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مجوز تحصیل (Study Permit) به چه چیزی گفته می‌شود؟

برای این‌ که بتوانید در کشور کانادا تحصیل کنید، باید دارای یک مجوز تحصیلی با نام  (Study Permit) باشید و در واقع اخذ این مجوز می‌تواند به محصلین و دانشجویان مهاجر و غیر کانادایی اجازه تحصیل در این کشور را بدهد. اما وجود این مجوز نمی‌تواند با ویزای تحصیلی کانادا یکی باشد و افراد نمی‌توانند به کانادا وارد شوند. بلکه باید حتما در کنار این مجوز ویزای تحصیلی کانادا داشته باشند. اما نیازی نیست دراین‌باره نگران باشید. زیرا می‌توانید از طریق اقدامی جداگانه برای این ویزا تلاش کنید. در اغلب مواقع هم‌ زمان با مجوز تحصیل  (Study Permit) ویزای ویزیتور نیز برای افراد صادر می‌گردد.

مدت ‌زمان طول ویزای تحصیلی کانادا

اگر شخصی قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد، باید به این ‌موضوع آگاه باشد که در طول مدت تحصیل افراد دارای این ویزا می‌باشند و بعد از مدت تحصیل به اندازه‌ی ۹۰ روز می‌توانند در این کشور بمانند. در واقع کشور کانادا در این ۹۰ روز به مهاجرین خارجی فرصت می‌دهد تا تصمیم‌گیری خود را برای ترک کانادایی‌ها تمدید اقامت به سرانجام برسانند. امکان دارد برخی از شرایط زیر برای افرادی که ویزای تحصیلی کانادا دریافت کرده‌اند نیز صورت بگیرد.

  • اگر پذیرش مشروط برای شما از طریق مدرسه یا دانشگاه مدنظر صورت گرفته ‌است، قبل ‌از این‌که به دوره اصلی خود برسید باید دوره‌های دیگری را نیز پشت سر بگذارید. در واقع به مدت ‌زمان این دوره برای مجوز تحصیل به ‌اضافه یک ‌سال دیگر می‌باشد.
  • اگر فردی تا پایان مدت مجوز مربوطه تحصیل خود را به پایان نرساند، باید اقدامات لازم را برای تمدید اقامت خود انجام بدهد. اگر هیچ‌گونه فرایندی صورت نگیرد فرد موظف است فوراً تحصیل خود را متوقف کند و از کشور کانادا خارج شود.
  • اگر در شرایطی دانشجو یا دانش‌آموزی تحصیلات خود را زودتر از موعد به پایان برساند، مجوز فرد تا ۹۰ روز بعد از تکمیل تحصیل اعتبار ندارد. در این‌ راستا فرد باید مجدداً مدرکی را ارائه کند تا اطلاعات مربوط به دریافت مدرک و یا نامه فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه در آن وجود داشته باشد.
  • اگر فردی با استفاده از ویزای تحصیلی کانادا در این کشور به تحصیل می‌پردازد، شرایط سفر به کشورهای دیگر همچون ایران را دارد. اما در هنگام بازگشت موظف است مدرکی را ارائه بدهد که نشان بدهد این فرد در دانشگاه کانادا مشغول به تحصیل می‌باشد. در کنار آن باید دارای یک ویزای ویزیت معتبر باشد.
  • اگر فردی قصد دارد در روند ویزای تحصیلی کانادا تمدید اقامت خود را تمدید کند، باید حدوداً ۳۰ روز قبل ‌از به پایان رسیدن مهلت اقامت و اقدامات لازم را انجام بدهد. این کاملاً مشخص است که در این مدت مشخص ‌شده نباید تاریخ انقضاء شما از بین برود. زیرا نمی‌توان تاریخ اقامت را بیشتر از تاریخ اعتبار پاسپورت برای مهاجرین در نظر گرفت.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به چه صورت می‌باشد؟

برای این ‌که بتوانید در هر کشور ویزای تحصیلی دریافت کنید، شرایط مختلفی بررسی می‌گردد و نمی‌توان هر فردی را با شرایط مشابه دیگری مقایسه کرد. شخصی که در بررسی پرونده ویزای تحصیلی شما فعالیت دارد، می‌تواند بر روی اخذ ویزای تحصیل کانادا مؤثرتر باشد. اولین گام برای این‌ که بتوانید این ویزا را اخذ کنید، این است که از یک مؤسسه آموزشی معتبر و پذیرش داشته باشید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی

بازه سنی مناسب برای دریافت ویزای تحصیلی در هر مقطع مورد اهمیت واقع می‌شود و امکان دارد سن شما برای دانشگاه و کالج مربوطه زیاد پراهمیت نباشد و شما فورا موفق شوید پذیرش دانشگاه را دریافت کنید. اما برای این ‌که ویزای تحصیلی بگیرید و از این مرحله رد شوید، یکی از عوامل تاثیر گذار سن شما می‌باشد. نمی‌توان یک سن دقیق را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ذکر کرد. اما برای این‌ که هر مقطع تحصیلی را آغاز کنید، باید سن منطقی داشته باشید. به‌ عنوان نمونه بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال برای مقطع کارشناسی می‌باشد. ضمنا باید مدرک دیپلم شما در کشور ایران دریافت‌ شده باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ‌ارشد

تمامی شرایط بالا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی و ارشد وجود دارد. اما امکان دارد برای برخی از رشته‌های خاص تجربه کاری نیز اهمیت داشته باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکترا

تفاوت اندکی بین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای مقطع دکترا وجود دارد. به ‌عنوان نمونه علاوه‌بر تمامی شرایط ذکر شده امکان دارد مقاله‌های تحقیقاتی تاثیر بسیار زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشته باشند.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مهم‌ترین مسئله پرداخت هزینه‌ها برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌باشد که در حال حاضر می‌توان حدوداً ۱۵۰ دلار را برای آن در نظر گرفت. البته نرخ روز آن در وب‌ سایت های این کشور قابل ارائه می‌باشد و این مبالغ به ‌جهت هزینه‌هایی است که برای ثبت پرونده شما باید پرداخت می‌شود و به واسطه دولت کانادا مشخص ‌شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای این ‌که مجوز تحصیل در این کشور را داشته باشید، مدارک زیر مورد نیاز می‌باشد.

  • مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه معتبر در کانادا
  • تمکن مالی و مدرکی که نشان دهد قادر به پرداخت هزینه‌های مالی در مدت ‌زمان تحصیل خود می‌باشید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

سخن آخر

با توجه به این ‌که اهمیت اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار بالا می‌باشد، برای این ‌که بتوانید در این راستا موفق باشید، مواردی همچون مدارک زبان، تمکن مالی می‌تواند به کمک شما آید. سن قانونی افراد برای تحصیل در این کشور متفاوت می‌باشد. در هر صورت اگر نیاز دارید از طریق ویزای تحصیلی به کشور کانادا بروید، باید با مشاورینی که در این زمینه تخصص دارند ارتباط بگیرید تا قدم به قدم با شما همراه باشند تا در ر این راستا موفق شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار