مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تشریح کرد؛
دومین گزارش کارگروه برنامه و بودجه با موضوع بررسی و برآورد منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده از سوی دکتر حاجتی مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 31 October 2021

به گزارش گروه استان های تابناک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، دومین گزارش کارگروه برنامه و بودجه با موضوع بررسی و برآورد منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۱ ارائه شد.
دکتر امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور با اشاره به نهایی سازی کارآمد‌ترین نظام پرداخت رفاهی و پرداخت یارانه به سرپرستان خانوار که باعث بهبود رفاه جامعه و فاصله طبقاتی می‌گردد، اظهار داشت: در این گزارش نظام‌های جدید پرداخت یارانه‌ها به خانوار با تاکید برخانواده‌های کم بضاعت و عمدتا زیر خط فقر، برنامه‌های حمایتی پرداخت به خانوار‌ها و تاثیری که در بهبود وضعیت ضریب جینی کشور دارد با جزییات دقیق و کارشناسی بعنوان یکی از سناریو‌های پیشنهادی ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال آینده، تشریح شد.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور در این گزارش با اشاره به بررسی مصارف مطابق قانون، اظهار داشت: در این گزارش ۵۰ درصد پرداختی‌های حمایتی از خانوار، ۳۰ درصد حمایت از تولید و ۲۰ درصد حوزه زیر ساخت، بازنگری در مصارف صورت گیرد.
وی ادامه داد: در این گزارش ظرفیت‌های جدید منابع به عنوان ورودی‌های سازمان هدفمند سازی در سال ۱۴۰۱ به تفصیل تشریح شده است.
دکتر حاجتی با اشاره به یارانه‌های پنهان نیز اظهار داشت: حجم یارانه‌های پنهان در حوزه‌های انرژی، کالا‌های اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاد‌های کشاورزی و وضعیت برخورداری دهک‌های ده گانه جمعیتی از کالا‌های اساسی و حامل‌های انرژی با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور در پایان تاکید کرد: این گزارش حاصل جلسات متعدد دبیرخانه کارگروه با دفاتر بخشی سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های مرتبط در وزارتخانه‌های مختلف و همچنین با استفاده از پژوهش‌های صورت گرفته و آمار‌های مراجع رسمی از جمله مرکز آمار ایران جمع آوری و ارائه شده است.
گفتنی است سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور بعنوان دبیرخانه کارگروه هدفمندی یارانه‌ها ذیل ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برای اولین بار مسئول تهیه و تدوین منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را برعهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار