سفارش حمل کالا یک پروسه زمانبر است که در قالب یک کار تیمی صورت می گیرد. این تیم شامل صاحب کالا، شرکت حمل و نقل و متصدی حمل می شود. از آنجایی که تعیین و شرح وظایف هر یک از اعضای تیم به تسهیل کار و جلوگیری از بروز ناهنجاری ها کمک می کند، در این مطلب تصمیم گرفتیم تا وظایف شرکت باربری را شرح دهیم. بالطبع با مطالعه این بخش به تصویر درستی از تعهدات شرکت های مختلف می رسید.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 14 March 2023

مهم ترین وظایف شرکت باربری چیست؟

تشریح وظایف شرکت های باربری

زمانی که تصمیم می گیریم یک کالا را در داخل شهر و یا از یک شهر به شهر دیگر منتقل کنیم، چاره ای نخواهید داشت جز اینکه سفارش خود را به یک شرکت باربری دهیم. حتماً دقت کرده اید که شهر پر شده از شرکت هایی که با ارائه تبلیغات باربری، خدمات حمل کالا را ارائه می دهند. خب پیداست که دستیابی به یک شرکت معتبر کار سختی شده است. اما اگر دانش خود را پیرامون وظایف شرکت باربری بالا ببرید، به طور حتم می توانید بهترین و معتبرترین شرکت را پیدا کنید. در توضیح راجع به تعهدات شرکت های باربری می توان به موارد زیر اشاره داشت.

1.              ارائه اطلاعات دقیق در طول جلسات مشاوره باربری

شرکت باربری منتخب شا می بایست در طول مشاوره های حضوری و تلفنی، اطلاعاتی همچون موارد زیر را با صبر و حوصله زیاد توضیح دهید. معمولاً در شرکت های معتبر و حرفه ای، یک نیرو متخصص اقدام به توضیح خدمات کرده و با نهایت دلسوزی به تمام سوالات پاسخ می دهد.

2.              راهنمایی های لازم برای زمان دریافت و انتقال کالا

در صورتی که از خدمات شرکت باربری برای اسباب کشی استفاده می کنید، ضروری ست که از شرکت منتخب خود بخواهید تا بهترین ساعت و زمان را برای اسباب کشی تعیین کند. شرکت های حرفه ای تجربه مفیدی در خصوص انتخاب بهترین زمان را دارند و می توانند خلوت ترین روز هفته را برای اسباب کشی سریع و امن لوازم شما انتخاب کنند. حتی اگر نیاز به حمل کالا در یک روز مشخص را دارید، حتماً در خصوص تعیین ساعت خلوت، مشاوره های لازم را دریافت کنید.

مهم ترین وظایف شرکت باربری چیست؟

3.              مشاوره تخصصی برای تعیین نوع ماشین باربری

یکی دیگر از وظایف شرکت های باربری، تعیین نوع ماشین حمل کالا بر اساس جنس کالا و همچنین وزن آن است. معمولاً در حمل اسباب خانه، شرکت های باربری انتخاب کامیونت مسقف را توصیه می کنند. ماشین هایی که دیوارهای فلزی داشته و آن را به منظور ایمن سازی در برابر باران و برف، به انواع موکت و عایق های دیگر مجهز ساخته است. اما در انتقال بارهای صنعتی، وزن کالا و جنس آن بررسی شده و در تناسب آن یک ماشین حمل ایمن، استاندارد و سریع انتخاب می شود.

4.              تعیین تعداد کارگر مورد نیاز در تناسب با نوع بار

این وظیفه شما نیست که تعداد کارگران مورد نیاز را تعیین کنید. اینکار از سوی شرکت باربری و با به کارگیری تجربه و مهارت بالا صورت می گیرد. معمولاً اتوبارها در تناسب با میزان بار و تعداد طبقات، نیروی کار مورد نیاز را تعیین می کنند. از آنجایی که به کارگیری نیروی کار کم موجب کاهش سرعت حمل و اسباب کشی می شود، توصیه می کنیم از شرکت منتخب خود تقاضا کنید تا توان کارگرها و همچنین سرعت عمل را در نظر گرفته در تناسب با آن نیروی کار کافی ارسال کند. در مواردی که نیاز به نیروی کار جهت جابجایی ار نداشته باشید، این گزینه به طور خودکار حذف می شود.

5.              تعیین هزینه باربری و حمل کالا

بسیار حائز اهمیت است که قیمت حمل بار را پیش از انجام آن تعیین کنید و در یک قرارداد رسمی مکتوب کنید. چرا که متأسفانه در مواردی اتوبارها پس از ارسال کالا و تحویل آن قیمت حمل را به بهانه های مختلف افزایش می دهند. اتوبارهای منصف و خوش سابقه با در نظر گرفتن پارامتر هایی همچون زمان حمل، وزن بار، نوع بار، تعداد کارگر مورد نیاز و ... قیمت حمل و جابجایی مرسوله شما را تعیین می کنند. 

مهم ترین وظایف شرکت باربری چیست؟

6.              جابجایی ایمن و کم ریسک بار

یکی دیگر از مهم ترین وظایف شرکت های باربری، انتقال صحیح و ایمن بار است. این مسئله در زمان اسباب کشی با توجه به ریز بودن اقلام بار و همچنین شکستنی بودن بسیاری از آنان، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در صورتی که اتوبار نتواند بار شما را به سلامت به دستتان برساند، وظیفه جبران خسارت را به عهده می گیرد. دقت داشته باشید که این بند در قرارداد شما با اتوبار وجود داشته باشد. در غیر اینصورت در صورت بروز هرگونه مشکل،  دست شما به هیچ جا بند نیست.

7.              اعزام سریع نیروی کار

شرکت باربری موظف است تا نیروی کار خود را درست در زمان تعیین شده به محل انتقال بار برساند. برای اینکه ریسک به تاخیر افتادن عملیات حمل را کاهش دهید، بهتر است تا در اتوبارهای اطراف خود یک شرکت نامی و معتبر را پیدا کنید. برای مثال اگر ساکن غرب تهران هستید، سراغ باربری صادقیه بروید. انجام اینکار احتمال به تأخیر افتادن عملیات حمل و اعزام نیروی کار را به مراتب کاهش می دهد.

8.              استخدام پرسنل کاربلد و صبور

یکی دیگر از وظایف شرکت های باربری در قبال تمام مشتریان، استخدام نیروی کار با تجربه و پرسنل صبور است. همه ما می دانیم که صاحب کالا در هنگام انتقال آن تا چه حد مضطرب است. در صورتی که پرسنل اتوبار حوصله و صبر کافی نداشته باشند، بدون شک میان آن ها یک دعوا حسابی راه می افتد. همچنین در صورتی که شرکت منتخب شما فاقد نیروی کاربلد و با تجربه باشد، احتمال آسیب به کالا افزایش می یابد. از آنجایی که این پارامترها بر اعتبار و سابقه شرکت باربری تأثیر منفی می گذارد، اغلب شرکت های معتبر به انجام آن متعهد می مانند.

نتیجه گیری

در این مطلب به مهم ترین وظایف شرکت های باربری پرداختیم تا با مرز تعهدات آن ها آشنا شوید. توصیه می کنیم در هنگام عقد قرارداد با اتوبار، از وجود این تعهدات اطمینان حاصل کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار