در این مطلب بررسی خواهیم کرد چنین تشک‌هایی تا چه زمانی می‌توانند مفید باشد و چه چیزهایی روی این موضوع تأثیر می‌گذارند. پس تا انتها همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 14 July 2022

هر انسانی حدود 8 ساعت از روز را در خواب سپری می‌کند. خواب خستگی یک روز پرتنش و پرکار را می‌تواند از بدن انسان خارج کند و به‌همین علت کیفیت آن اهمیت زیادی دارد. اما خود این موضوع به عوامل مختلفی مثل جای خواب، رنگ محیط اتاق خواب، میزان سر و صدا در آن و آرامش روانی شخص بستگی دارد.

از طرفی زمان خوابیدن باید به نوع سطح یا تختی که روی آن می‌خوابید دقت کنید تا بدنتان در راحت‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد. امروزه بیشتر افراد در اتاق خواب خود از تشک خوشخواب استفاده می‌کنند، چون این تشک‌ها بسیار راحت هستند و عمر بیشتری دارند.

اما باید دقت کنید که اهمیت این تشک از دیدگاه پزشکی بسیار زیاد است، چون استفاده کردن از تشک‌های غیراستاندارد و قدیمی نتیجه‌ای جز بیماری‌های مانند دیسک کمر را به‌همراه ندارد.

از طرفی این تشک‌ها نیز مانند هر وسیله دیگری عمر دارند. با آگاهی از عمر مفید تشک خوشخواب مورد نظر خود می‌توانید در هنگام خرید آن بهترین تصمیم را بگیرید. یکی از کارهای اولیه و ساده‌ای که لازم است برای مراقبت از تشک انجام دهید، استفاده از روتختی مناسب است. برای خرید روتختی در مشهد حتماً به ابعاد و جنس پارچه کالای مورد نظرتان، دکوراسیون اتاق خوابتان و اندازه تختتان توجه کنید. 

در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد چنین تشک‌هایی تا چه زمانی می‌توانند مفید باشد و چه چیزهایی روی این موضوع تأثیر می‌گذارند. پس تا انتها همراه ما باشید.

عمر مفید تشک خوشخواب چقدر است؟

چگونه عمر مفید تشک خوشخواب افزایش دهیم؟

هر وسیله‌ای که داریم تنها می‌تواند به مدت محدودی برای ما کارایی داشته باشد. تشک‌ها نیز دارای عمر مشخصی هستند و میزان دوام آن‌ها وابسته به ویژگی‌هایی مثل کیفیت تولید و جنسشان است.

تشک‌های طبی به دو نوع فنردار و بدون فنر تقسیم می‌شوند. اما این دو نوع از نظر ماندگاری و طول عمر با یکدیگر متفاوت هستند و به‌همین دلیل با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. بعضی از تشک‌ها هم اصطلاحاً طبی فنری هستند. خصوصیات آن‌ها شبیه به انواع فنری بوده، با این فرق که فنر آن‌ها سخت‌تر است.

با این‌حال عمر مفید تشک خوشخواب بدون توجه به مدل آن، معمولاً حدود 8 تا 10 سال است. البته این مدت زمان به نحوه استفاده و نگهداری شخص نیز بستگی دارد. با مشاهده مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم باید برای تعویض تشک خود اقدام کنید.

وجود حشرات موذی

یکی از عوامل مؤثر در کاهش عمر مفید تشک خوشخواب، نفوذ حشرات موذی مثل ساس به درون آن است و خوابیدن در چنین بستری بسیار سخت و آزاردهنده خواهد بود. البته چنین اتفاقی بستگی به محیط و مواد اولیه به‌کار رفته در تولید تشک دارد.

اگر به‌موقع برای رفع این مشکل اقدام کنید، احتیاجی به تعویض تشک نخواهید داشت. اما اگر حضور حشرات موذی شدت بگیرد، باید به فکر خرید تشک طبی جدید باشید. توصیه می‌کنیم برای خرید تشک در مشهد تنها به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر لوازم خواب مراجعه کنید.

از طرفی برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است برای سلامتتان رخ دهد، محصولات بادوام و دارای گارانتی را بخرید. هزینه بیشتر برای تهیه تشک خوشخواب در هزینه‌های آینده برای درمان‌هایی مانند فیزیوتراپی، صرفه‌جویی خواهد کرد. همچنین بیراه نیست اگر بگوییم عمر مفید تشک خوشخواب باکیفیت، از نوع بی‌کیفیت آن بیشتر است.

تغییر رنگ

با ایجاد اکسیداسیون در تشک، رنگ آن تغییر می‌کند. بعضی تشک‌ها حاوی مواد شیمیایی به نام پلی یورتان هستند که با گذشت زمان اکسید می‌شوند. با این واکنش شیمیایی رنگ تشک به زرد تغییر خواهد کرد.

همچنین مواردی مثل تعریق بدن و تابش مستقیم نور خورشید می‌توانند عمر مفید تشک خوشخواب و رنگ آن را تحت تأثیر قرار دهند. برای پوشاندن تغییر رنگ تشک می‌توانید از روتختی نیز استفاده کنید. اما در بعضی مواقع این لکه‌ها تا حدی عمیق و غیرقابل پاک شدن هستند که مجبور به تعویض تشک خوشخواب خود خواهید شد.

بیرون زدن یا خراب شدن فنر تشک

با استفاده نادرست از تشک‌های فنری ممکن است پس از مدتی فنرهای آن‌ها دچار مشکلاتی مانند بیرون‌زدگی شوند. همچنین جنس مواد اولیه به کار رفته در عمر مفید تشک خوشخواب تاثیرگذار است. با بیرون‌زدگی یا خرابی فنرهای بستر خواب ممکن است شخص کمر درد بگیرد و در انجام کارهای روزانه خود با مشکل مواجه شود. در چنین مواقعی بهترین تصمیم تعویض تشک است.

فرو رفتگی تشک

فرورفتگی تشک کاملاً اتفاق طبیعی به‌شمار می‌رود. معمولاً پس از مدتی استفاده از تشک و تعویض نکردن جهت آن، در نواحی مختلف این وسیله فرورفتگی‌هایی ایجاد خواهد شد و عمر مفید تشک خوشخواب را کاهش می‌دهد. برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی لازم است تا جهت تشک را هر 6 ماه تعویض کنید.

منظورمان این است که پس از مدت ذکرشده، قسمتی را که بالا تنه شما در آن قرار می‌گیرد تعویض کنید. باید بدانید که خوابیدن روی تشکی که فرو رفتگی زیادی در آن ایجاد شده است، باعث بروز دردهایی مانند کمردرد خواهد شد. بنابراین اگر از بستر خوابتان به‌درستی مراقبت نکرده‌اید، لازم است برای تعویض آن اقدام کنید.

تفاوت تشک‌های طبی بدون فنر و تشک‌های طبی فنر دار چیست؟

چگونه عمر مفید تشک خوشخواب افزایش دهیم؟

نمایندگی تشک رویال در مشهد یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید انواع تشک‌های فنردار و بدون فنر است. در تشخیص این دو باید بگوییم تشک‌های طبی بدون فنر از فوم یا اسفنج ساخته شده‌اند.

اما تشک‌های بدون فنر سفت‌تر از نوع فنردار هستند و معمولاً با گارانتی بالا در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. عمر این نوع تشک‌ها بیشتر از نوع فنردار است و به‌راحتی آسیب نمی‌بینند. همچنین ساختار تشک‌های طبی بدون فنر مقاومت بیشتری دارد و به‌راحتی آسیب نمی‌بینند. به‌همین علت با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

معمولاً بستر خواب افرادی که وزن بالایی دارند زودتر آسیب می‌بیند و آن‌ها بهتر است از بین تشک‌های بدون فنر انتخاب کنند. تشک‌های طبی بدون فنر در بازار با مواد اولیه و ضخامت‌های متفاوتی موجود هستند. هر چه‌قدر درجه سختی این نوع تشک‌ها بیشتر باشد، می‌توانند وزن بالا را راحت‌تر تحمل کنند.

در مقابل تشک‌های فنردار با ترکیب فنر و اسفنج تولید شده‌اند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. در صورت استفاده از مواد اولیه مرغوب عمر مفید تشک خوشخواب فنردار نیز بالا خواهد بود.

این تشک‌ها همچنین میزان تحمل وزن کمتری دارند. بنابراین استفاده از آن‌ها را برای افرادی که وزن بالایی دارند، توصیه نمی‌کنیم. از طرفی آن‌ها دیرتر از نمونه‌های بدون فنر دچار فرو رفتگی می‌شوند و راحتی‌شان قابل قبول است.

سخن نهایی

بدون شک داشتن خواب کافی و باکیفیت در سلامت جسم و روح تأثیر زیادی دارد. در هنگام خرید تشک خوشخواب حتماً به مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت آن و مدت زمان گارانتی توجه کنید. عمر مفید تشک خوشخواب تا حد زیادی بستگی به خود شما دارد اما با رعایت نکات بالا می‌توانید از تشک خود بیشتر استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار