ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از این سوغاتی‌های معروف مشهد را به شما معرفی کنیم تا هر زمان قصد داشتید با خرید بلیط اتوبوس به این شهر سفر کرده و برای اطرافیان‌تان هدیه‌ای تهیه کنید، این سوغاتی‌ها را مد نظر داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 19 December 2021

شهر زیارتی سیاحتی مشهد که در شرق کشورمان قرار داشته و هر ساله به سبب حضور حرم مطهر امام رضا (ع) و دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر، مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی فراوانی قرار گرفته است، سوغاتی‌های فراوانی دارد که می‌توانید تهیه کنید و برای عزیزانتان هدیه ببرید. ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از این سوغاتی‌های معروف مشهد را به شما معرفی کنیم تا هر زمان قصد داشتید با خرید بلیط اتوبوس به این شهر سفر کرده و برای اطرافیان‌تان هدیه‌ای تهیه کنید، این سوغاتی‌ها را مد نظر داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از مشهد چه سوغاتی بخریم؟

زرشک برای مبارزه با بیماری‌ها

احتمالا برای خیلی از ما ایرانی‌هایی که عاشق غذاهای اصیل ایرانی هستیم، میل کردن چلو مرغ بدون زرشک، محال باشد! زرشک یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید از آن در انواع خوراکی‌ها استفاده کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. شما می‌توانید زرشک مشهد را خریداری کرده و از آن در سالاد و غذاهای خود استفاده کنید. زرشک خواص فراوانی دارد که بهتر است از آنها آگاه باشید. شما می‌توانید با جا دادن زرشک در وعده‌های غذایی خود، با انواع عفونت مبارزه کرده و به دستگاه گوارش خود نیز کمک کنید. پس یادتان باشد که اگر به مشهد مقدس سفر کردید، خرید زرشک را فراموش نکنید.

زعفران برای شادی‌بخشی

یکی دیگر از سوغاتی‌های معروف مشهد، نه تنها برای ما ایرانی‌ها، بلکه برای همه مردم جهان، زعفران قائنات است. این خوراکی کمیاب، به وفور و با بهترین کیفیت در قائنات یافت می‌شود و شما می‌توانید در سفر به مشهد از آن بخرید و برای اطرافیان‌تان سوغاتی نیز ببرید. زعفران که جزو گران‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از مشهد تهیه کنید، مانند زرشک خواص فراوانی دارد که از جمله مهمترین خواص آن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین شادی بخشی اشاره کرد. شما می‌توانید زعفران را هم به شکل شربت استفاده کنید و هم آن را در غذاها و برنج خود ریخته و به خوراکی‌هایتان عطر و طعم بی‌نظیری را اضافه کنید.

فیروزه برای جذب آرامش

بهتر از کمی از فضای سوغاتی‌های خوراکی فاصله بگیریم و به سراغ صنایع دستی این منطقه برویم. یکی دیگر از سوغاتی‌های ارزشمندی که می‌توانید از مشهد تهیه کنید، فیروزه است. البته که اصل فیروزه برای نیشابور است، اما در شهر مشهد نیز می‌توانید بهترین فیروزه‌ها را خریداری کنید. جالب است بدانید که سنگ فیروزه نیز خواص فراوانی برای بدن دارد که از جمله آنها می‌توان به تقویت چشم و آرامش بخشی اشاره کرد. فیروزه در اشکال مختلف اعم از تسبیح، انگشتر، دستبند و ... وجود دارد.

بلیط اتوبوس مشهد

شما برای سفر به شهر مقدس مشهد می‌توانید با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن اسنپ تریپ، با جستجوی نام این شهر در قسمت اتوبوس و همچنین تعیین تاریخ مورد نظرتان برای حرکت به سمت این شهر، به راحتی بلیط اتوبوس تهران مشهد را خریداری کرده و همان موقع نیز برای برگشت خود بلیط اتوبوس مشهد تهران را خریداری کنید و هزینه هر دو بلیط را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار