کد خبر: ۹۰۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 12 October 2020

فیلامنت پرینتر سه بعدی در واقع همان مواد مصرفی در پرینتر سه بعدی است که از رشته های پلیمری ساخته می شوند. رنگ، ضخامت و جنس فیلامنت پرینتر سه بعدی متفاوت است و به صورت رول در بازار به فروش می رسند. برای انتخاب و خرید هر یک از فیلامنت های پرینترهای سه بعدی مناسب باید اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه داشته باشید. دلیل اصلی این موضوع این است که فیلامنت ها برای هر قطعه یا کاربرد خاص در پرینترهای سه بعدی استفاده می شوند.

 

مراقبت فیلامنت های پرینتر سه بعدی خود باشید!

عدم اطلاع و آگاهی در این زمینه می تواند شما را در زمان انتخاب بهترین فیلامنت با مشکل رو به رو کند. هر یک از فیلامنت های پرینترهای سه بعدی خواص گرمایی، مکانیکی، الکتریکی خاص خود را دارد. مراقبت و نگهداری از فیلامنت ها مسئله بسیار مهم و حساسی است که ما در ادامه می خواهیم مفصل در مورد نگهداری و مراقبت از فیلامنت های پرینترهای سه بعدی برای جلوگیری از خشک شدن آن ها صحبت داشته باشیم.

چه عواملی موجب خشک شدن فیلامنت پرینتر سه بعدی می شود؟  

یکی از مهم ترین نگرانی ها خشک شدن، گره خوردن، تاریخ انقضا و حتی شکستن رشته فیلامنت است. مراقبت و نگهداری از فیلامنت های پرینتر سه بعدی از مهم ترین مواردی است که باید با دقت بیشتری به آن توجه شود تا بتوانیم از فیلامنت باکیفیت و مناسب در پرینتر سه بعدی استفاده کنیم. فیلامنت های باکیفیت پرینترهای سه بعدی تمام نگرانی و دغدغه های افراد را کم می کند.

از مهمترین دلایل خشک شدن فیلامنت پرینتر سه بعدی می توان به ترکیب شیمیایی آن ها اشاره کرد. انعطاف پذیری در فیلامنت های پرینتر سه بعدی به دلیل رطوبت موجود در آن هاست. هنگامی که فیلامنت پرینتر سه بعدی از بسته بندی نایلونی خود باز شود باید از خشک شدن آن جلوگیری کنیم تا مشکلی برای استفاده مجدد از فیلامنت در پرینتر سه بعدی نداشته باشد. قرارگیری در برابر نور خورشید، تغییر دمای هوای اطراف فیلامنت همه از موارد مهم خشک شدن فیلامنت ها در پرینترهای سه بعدی است. بهترین و مناسب ترین روش جلوگیری از خشک شدن فیلامنت های پرینتر سه بعدی، قرار دادن فیلامنت ها در کیسه نایلونی بعد از هر بار استفاده از فیلامنت است.

فیلامنت باکیفیت چه چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین سطح کیفیت در فیلامنت های پرینترهای سه بعدی سطح A است که از لحاظ قیمت نیز در مقایسه با سایر فیلامنت ها کیفیت بالاتری دارد. از ویژگی های مهم فیلامنت باکیفیت پرینتر سه بعدی می توان به عدم ناخالصی، حباب و مواد افرزودنی اشاره کرد. از معیارهای مهم فیلامنت باکیفیت و مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خالص ذوب شدن فیلامنت
  • یکسان بودن رنگ اولیه با رنگ خروجی فیلامنت

موارد بالا از مهم ترین عوامل تشخیص کیفیت فیلامنت محسوب می شود که باید قبل از انتخاب و خرید فیلامنت های پرینتر سه بعدی به این موارد توجه کافی داشته باشیم.

مراقبت فیلامنت های پرینتر سه بعدی خود باشید!

فیلامنت ها از نظر جنس مواد اولیه به کار رفته در آن ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند. کیفیت مواد اولیه و عدم ناخالصی در خروجی فیلامنت بسیار مهم است و یکی از مهمترین معیارهای تشخیص کیفیت فیلامنت محسوب می شود. در میان فیلامنت های پرینتر سه بعدی محبوب ترین آن ها فیلامنت PLA و ABS است که در ایران و سایر کشورهای دنیا استفاده می شود.

پرینترهای سه بعدی چه کاربردی در صنعت دارند؟

تقریبا تمام شرکت ها از پرینترهای سه بعدی برای چاپ انواع اشکال بر روی محصولات یا اجسام مختلف استفاده می کنند. پرینترهای سه بعدی با کمک تکنولوژی خاص می توانند در زمینه چاپ در صنایع مختلف کاربردهای خاصی داشته باشند. از کاربردهای مهم پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات پزشکی
  • مدل و ماکت های معماری
  • ماکت و مدل های سینمایی
  • دیرینه شناسی و زمین شناسی
  • عینک سازی و ساخت اعضای مصنوعی بدن

پرینترهای سه بعدی به عنوان انقلاب بزرگ در ساخت و طراحی اعضای مصنوعی در بدن محسوب می شوند زیرا توانستند کمک بزرگی به دانشمندان و محققان در زمینه پزشکی کنند. چنان چه قصد خرید و انتخاب بهترین پرینتر سه بعدی را دارید بهتر است قبل از خرید اطلاعات خود را بالا ببرید تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

شرکت Heron

شرکت Heron فعالیت خود را به عنوان مرجعی کامل جهت خرید انواع پرینترهای سه بعدی، مواد اولیه فیلامنت، اسکنرهای سه بعدی و رزین در کشور آغاز کرده است. برای خرید پرینتر سه بعدی و فیلامنت و رزین می توانید از این مجموعه بهترین و باکیفیت ترین محصولات را خریداری کنید. کارشناسان و مشاورین هرون آماده هستند تا مشاوره مناسبی در زمینه خرید پرینتر و فیلامنت پرینتر سه بعدی به مشتریان داشته باشند. افرادی که در این زمینه نیاز به مشاوره دارند می توانند با مراجعه به سایت شرکت هرون سوالات خود را پرسیده و از راهنمایی های مشاورین این شرکت در هنگام خرید پرینتر سه بعدی یا فیلامنت پرینتر سه بعدی بهره مند شوید.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار