شهر دهلی به عنوان پایتخت کشور هندوستان شناخته می شود و در سفر به کشور هند اولین مقصد برای گردشگری است. در هنگام سفر به شهر دهلی لیستی از مکان های دیدنی این شهر با خود به همراه داشته باشید تا به آسانی بتوانید مقصد های گردشگری را پیدا کرده و انتخاب کنید. ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های دیدنی شهر دهلی را برایتان بازگو می کنیم و به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر دیدن کرده و لحظات زیبا و خاطره انگیزی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.
کد خبر: ۸۱۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 13 January 2020

شهر دهلی به عنوان پایتخت کشور هندوستان شناخته می شود و در سفر به کشور هند اولین مقصد برای گردشگری است. در هنگام سفر به شهر دهلی لیستی از مکان های دیدنی این شهر با خود به همراه داشته باشید تا به آسانی بتوانید مقصد های گردشگری را پیدا کرده و انتخاب کنید. ما در این مقاله تعدادی از جاذبه های دیدنی شهر دهلی را برایتان بازگو می کنیم و به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر دیدن کرده و لحظات زیبا و خاطره انگیزی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.

دروازه هند

دروازه هند در تور هند بنایی تاریخی و همچنین فرهنگی به حساب می آید. این بنا در اصل طاق پیروزی به حساب می آید که در اکثر شهرهای دنیا شبیه به آن دیده می شود. تفاوت آن در این است که تزئینات روی طاق هندی است. دروازه هند به عنوان نمادی برای شهر دهلی شناخته می شود. بنای دروازه به سرباز های هندی که در اثر جنگ جهانی اول کشته شند هدیه داده شده است. دروازه هند اولین جایی است که اکثر توریست ها از آن دیدن می کنند. کار ساخت بنای دروازه هند 10حدودا سال طول کشید. اندازه ارتفاع طاق آن به 42 متر می رسد.

راشتر اپاتی بهاوان در دهلی

راشتر اپاتی بهاوان بنایی تاریخی و فرهنگی است. این بنا به کاخ نایب السلطنه هند شهرت دارد. امروزه این کاخ به عنوان خانه رئیس جمهور هند شناخته می شود. طراح این کاخ همان طراح دروازه هند است و کار ساخت این بنا از سال 1911 آغاز شد و بعد از 19 سال به اتمام رسید. در قسمت غربی کاخ باغی است که با سبک مغولی بنا شده و بازدید از آن برای همگان آزاد است.

قلعه سرخ در دهلی

از دیگر دیدنی های شهر دهلی قلعه سرخ است که جزو بناهای تاریخی و فرهنگی به حساب می آید. قلعه بزرگ سرخ یا لال کیلا قلعه از نظر اندازه 2 کیلومتر را اشغال کرده است و 18 متر از دیوارهای آن رو به رودخانه و همچنین 33 متر از دیوارها رو به شهر ساخته شده است. کار ساخت این قلعه به دستور شاه جهان در سال 1638 آغز شد و تا سال 1648 ادامه پیدا کرد و در آخر به وسیله تزئینات معماری ایرانی، هندی و اروپایی مبدل به یکی از شاهکارهای معماری شد. داخل آن فضاهایی مثل سالن انتظار، مسجد مروارید، خانه درام، فضا سفید رنگ مرمر برای مهمان ها، کاخ رنگ ها و همچنین حمام سلطنتی به چشم می خورد.

مسجد جامع دهلی

این مسجد یکی از بناهای مذهبی است که با معماری منحصر به فرد خود به یکی از جاذبه های گردشگری مبدل شده است. این مسجد که در منطقه دهلی قدیم واقع شده است جزو یکی از شاهکارهای معماری در اواخر امپراتوری شاه جهان به حساب می آید. این مکان بزرگترین مسجد موجود در کشور هند شناخته شده است. حیاط مسجد جامع هند ظرفیت جای دادن حدودا 2500 نفر جمعیت را دارا است. کار ساخت مسجد در سال 1644 آغاز شد و در سال 1658 به اتمام رسید. در ساخت این اثر از 5 هزار هنرمند کمک گرفته شده است. این مسجد دارای 3 دروازه ورودی، 4 گلدسته و 2 مناره است که همه از جنس سنگ مرمرهای سرخ رنگ درست شده اند. اندازه ارتفاع مناره ها به 40 متر می رسد. تور باکو آفر ویژه لحظه آخری را در سفر باتو ببینید.

بیجای ماندال در دهلی

بیجای ماندال یکی دیگر از بناهای تاریخی و فرهنگی شهر دهلی به حساب می آید. این بنا از جنس سنگ لاشه سرخ رنگ ساخته شده و دارای گنبدهایی بزرگ است. اکثر توریست هایی که به این مکان می آیند از تاریخ و قدمت این بنا بی اطلاع هستند. در حقیقت در حال حاضر هم باستان شناسان کشف دقیقی از تاریخ این بنا در دست ندارند. در بعضی از منبع ها گفته می شود که در دوران پادشاهی به اسم محمد بن توقلاق شبستان هزار ستون این بنا درست شده است. تمام مجموعه جزو چهار بخش و ایالت دهلی در دوران قدیم شناخته شده است.

قطب منار در دهلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی دهلی قطب منار است که از آن به عنوان بلندترین مناره آجری در جهان یاد می کنند، زیرا ارتفاع آن 72،5 متر است. ساخت این مناره توسط اولین حکمران دهلی، قطب الدین ایبک در سال 1193 انجام شد و نکته جالب توجه این است که این بنای بلند فقط دارای یک طبقه پایه است که در طول سال ها قسمت ها و ساختمان های دیگری به این مناره افزوده شده است. نکته قابل توجه در مورد قطب منار این است که آن نخستین بنایی است که در دوران اسلامی هند درست شده است. در اطراف این بنا هم چند سازه باستانی قرار دارد که به صورت کلی به آن، مجموعه قطب گفته شده است. خرید رپورتاژ خبری توسط ساعت 24 انجام شده است.

مسجد سونهری در دهلی

از بین دیدنی های دهلی مسجد سونهری فقط محل عبادت به حساب نمی آید. در دوران های قدیم هندوستان اکثرا به دست حکام سرزمین های بیگانه مورد تهاجم واقع می شد که به جز غارت ثرو تها خون های زیادی ریخته می شد. در آن دوران پادشاهی بر آن شد که با ساختن این مسجد شرحی از این حوادث و اتفاقات را در آن بیان کند. مسجد سونهری که در منطقه چاندی قرار گرفته یکی از مشهورترین جاذبه ها در بین گردشگران به حساب می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار