اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قصد داریم جاهای دیدنی مشهد را به صورت کامل و مفید به شما پیشنهاد دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 19 December 2023

جاهای دیدنی مشهد

مشهد یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری ایرانی‌هاست. سالانه نزدیک به 25 میلیون ایرانی و 2 میلیون خارجی به مشهد سفر می‌کنند. وجود بارگاه مقدس رضوی در کنار جاذبه‌های دیدنی و تفریحات مختلف مشهد را به یک انتخاب جذاب برای سفرهای خانوادگی تبدیل کرده است.

اگر قصد سفر به مشهد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قصد داریم جاهای دیدنی مشهد را به صورت کامل و مفید به شما پیشنهاد دهیم.

بارگاه مقدس رضوی؛ قلب تپنده مشهد 

یکی از جاهای دیدنی مشهد که مورد احترام تمام مردم ایران است، بارگاه مقدس رضوی است. حرم امام رضا(ع) جایگاهی ویژه در بین ایرانیان دارد و در تمام ایام سال پذیرای میلیون‌ها زائر است. در بین امکان مقدس ایران، تقریباً کم‌تر ایرانی است که تا کنون به حرم مطهر رضوی مسافرت نکرده باشد.

در کنار زیارت، حرم مطهر، صحن‌ها و بناهایی نظیر مسجد گوهرشاد با معماری بسیار زیبا و به سبک اسلامی می‌تواند هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

کوه سنگی؛ پیاده‌روی در پارک بزرگ مشهد

کوه سنگی یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است که در سال 1310 ساخته شده. این پارک نسبتاً از مرکز شهر دور است و به همین دلیل آب و هوای بسیار خوبی دارد. از طرفی فضای سبز و انواع تفریحات مختلف این پارک به محلی آرام برای پیاده‌روی و بازدید تبدیل کرده است.

باغ وحش وکیل آباد؛ حیات وحش در نزدیکی شما

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، باغ وحش وکیل آباد است که یکی از قدیمی‌ترین باغ‌ وحش‌های ایران است. این باغ وحش گونه‌های متعدد حیوانات را در خود جای داده و به همین دلیل مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

چالیدره مشهد؛ عبور از روی رودخانه

یکی از جاهای دیدنی مشهد برای علاقه‌مندان به طبیعت و هیجان، چالیدره است که در 30 کیلومتری مشهد واقع شده و می‌تواند لذت ورزش‌های آبی، بادی جامپینگ و زیپ لاین را به شما هدیه بدهد. دریاچه این منطقه به صورت مصنوعی ساخته شده و فضای ییلاقی و خوش و آب هوای آن در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران بوده.

جاهای دیدنی مشهد

در چالیدره می‌توانید به ماهیگیری بپردازید، از تفریحات هیجان انگیز استفاده کنید و از همه مهم‌تر با تله سیژ بر فراز آسمان از روی دریاچه عبور کنید. تجربه‌ای که در کم‌تر منطقه‌ گردشگری می‌توان آن را به دست آورد. در تور مشهد می‌توانید از این منطقه بازدید کنید.

طرقبه و شاندیز مشهد؛ بهشت رستوران‌گردان

نام طرقبه و شاندیز با رستوران‌های مشهورش و شیشلیک گره خورده است. طرقبه و شاندیز مشهد خارج از شهر واقع شده و در منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا است.

در سال‌های اخیر رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی در این منطقه شروع به فعالیت کرده‌اند. اگر اهل رستوران‌گردی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک روز از تور مشهد خود را به رستوران‌گردی در شاندیز و طرقبه اختصاص دهید. کیفیت غذا و فضای متفاوت رستوران‌ها حتماً شما را خرسند خواهد کرد.

آرمگاه حکیم فردوسی و استاد شجریان؛ برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ

آرمگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی از جاذبه‌های دیدنی مشهد است که در منطقه توس واقع شده. این مقبره با معماری بسیار زیبا فرصتی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران است تا با این شاعر بیش‌تر آشنا شوند. همچنین پس از درگذشت استاد محمدرضا شجریان، مقبره این هنرمند بزرگ آواز ایران در کنار حکیم فردوسی قرار گرفته است.

خانه ملک مشهد؛ از جاهای دیدنی مشهد

خانه ملک مشهد برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران بسیار جذاب است. این خانه متعلق به دوران صفوی و مربوط به ملک‌التجار شهر مشهد بوده. احتمالاً همین پیشینه می‌تواند تا حد این فضا را در ذهن شما متبادر کند.

معماری بسیار جذاب در کنار تعلق به ثروتمندترین مرد خراسان این خانه را به یک بنای جذاب در شهر مشهد تبدیل کرده است. اگر به دنبال رزرو هتل در سفر خود به مشهد هستید در صفحه رزرو هتل در مشهد می‌توانید لیست بهترین هتل‌های مشهد را مشاهده کنید.

آرمگاه نادرشاه افشار؛ بازدید از مقبره بزرگ‌ترین پادشاه تاریخ

آرامگاه نادرشاه افشار در ضلع شمالی چهارراه شهدا واقع شده است. این مکان در حال حاضر شامل دو موزه از اداوات نظامی تاریخ ایران است که برای کسانی که به فرهنگ و تاریخ کهن ایران علاقه‌مند هستند، انتخابی عالی است.

پاساژهای متعدد و مراکز خرید متنوع در مشهد

مراکز خرید متعددی در شهر مشهد برای زائران و مسافران تدارک دیده شده و شما می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی نظیر زعفران و پسته را از این مراکز تهیه کنید. برای بسیاری از گردشگران پاساژگردی و خرید کردن از فروشگاه‌های مختلف بخش جدایی ناپذیر از یک سفر دلپذیر است.

جاهای دیدنی مشهد

فرصت دیدن مشهد را از دست ندهید

در این مقاله چند مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی مشهد را به شما معرفی کردیم. مشهد در 4 فصل سال میزبان هزاران گردشگر است که به این شهر سفر می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک مقصد مناسب و به صرفه برای زیارت، گردش و تفریح هستید مشهد را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خود مدنظر داشته باشید.  

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار