کد خبر: ۱۱۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 10 October 2023

اینترنت رادیویی یا همان اینترنت وایرلس به اتصال اینترنتی گفته می‌شود که بدون داشتن نیاز به سیم و کابل‌ برقرار می‌شود. به بیان واضح‌تر و دقیق‌تر، اینترنت رادیویی بر بستر امواج رادیویی یا همان سیگنال‌های ماهواره‌ای اطلاعات و دیتا را انتقال می‌دهد و کلیه این امور توسط شرکت اپراتور به مشترک یا کاربر ارائه می‌شود.

در این اتصال بی‌سیم فقط به یک مودم، آنتن و اکسس پوینت نیاز دارید. برای بهره‌مند شدن از اینترنت وایرلس پرسرعت ماهان نت و کسب اطلاعات کامل درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت اینترنت رادیویی حتما تا پایان مقاله با ما همراه بمانید.

تمام موارد تاثیر‌گذار بر قیمت اینترنت رادیویی

سرعت فوق العاده اینترنت رادیویی

به کمک اینترنت رادیویی شما می‌توانید سرعتی بالغ بر 10 برابر بیشتر از سرعت اینترنت خانگی و سریع را تجربه کنید. اینترنت وایرلس یا همان رادیویی اینترنتی بی‌نظیر و سریع با دسترسی آسان برای کاربر‌های خانگی و شرکتی و سازمانی می‌باشد. پس با اینترنت پرسرعت رادیویی شما سرعت آپلود و دانلود را بدون نویز‌های مزاحم می‌توانید تجربه کنید.

با اینترنت رادیویی یا همان wireless، می‌توانید اینترنت بیسیم و وایرلس را برای کاربری خانگی یا به عنوان اینترنت شرکتی تجربه کنید. درواقع اینترنت وایرلس نوعی از اینترنت رادیویی محسوب می‌شود که روی بستری از امواج رادیویی قابل ارائه می‌باشد و مشترکین می‌توانند پهنای باند مورد نیازشان را به شکل اشتراکی و یا اختصاصی دریافت کنند. با مقاله قیمت اینترنت رادیویی تا انتها با ما همراه باشید.

استفاده راحت بدون کابل و سیم

 در این نوع اینترنت که به عنوان رادیویی شناخته می‌شود، برای شروع به کار یک گیرنده و یک فرستنده مورد نیاز می‌باشد. به دلیل اینکه مشترکین و کاربران با خرید یک اینترنت رادیویی بیسیم به راحتی و بدون نیاز به کابل و سیم می‌توانند به اینترنت وصل شوند، بسیاری از آنها اینترنت پر‌سرعت رادیویی را گزینه مناسبی برای وصل شدن به اینترنت می‌شناسند. ماهان ‌نت با ارائه خدمات اینترنت رادیویی به هر کاربری و بدون هیچ محدودیت مخابراتی تجربه خوبی را برای کاربران فراهم کرده است.

تمام موارد تاثیر‌گذار بر قیمت اینترنت رادیویی

مراحل راه‌اندازی اینترنت وایرلس نامحدود

شما بعد از مشاوره با مشاوران فنی شرکت اپراتور و ارائه دهنده خدمات می‌توانید برای خرید اینترنت وایرلس یک اینترنت رادیویی با قیمت مناسب را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی مهندسین ارزیابی به منزل یا شرکت شما مراجعه کرده تا کارایی تجهیزات مورد نیاز نظیر آنتن برای اینترنت رادیویی را در محل شما امکان سنجی کنند.

سپس زمان فعالسازی سرویس اینترنت با کاربر یا مشترک هماهنگ شده و در زمان توافق شده کارشناسان فنی نصب در محل مشتری حضور پیدا می‌کنند.

خدمات شرکت‌های اپراتور اینترنت رادیویی فقط محدود به خرید این سرویس نخواهد بود بلکه پشتیبان‌ها 24 ساعت و هر روز هفته در خدمت کاربر خواهند بود.

تجهیزات مورد نیاز برای سرویس اینترنت رادیویی نامحدود

سرویس اینترنت رادیویی دارای 5 تجهیزات مورد نیاز است:

POE

فناوری می‌باشد که به کابل‌های یک شبکه امکان انتقال برق را می دهد.

مودم یا Access point

اگر شما یک مودم ADSL از قبل داشته باشید، می‌توانید با فعال کردن قابلیت  بریج آن مودم، اینترنت را به شکل بدون سیم در فضای کاربری خود داشته باشید.

آنتن یا Transmitter mast

رادیو که آنتن وایرلس نیز نامیده می‌شود، مهم‌ترین کار را که دریافت و انتقال پهنای باند می‌باشد را بر عهده دارد. یعنی انتقال پهنای باند از طریق همین رادیو انجام می‌پذیرد. آنتن پس از نصب روی پشت بام کاربر، باید توسط کارشناس فنی در محل کانفیگ شده و برای استفاده آماده شود.

کابل LAN

با توجه به شرایط مختلف آب و هوای مانند گرما، سرما، طوفان و باران باید کابلی را انتخاب کنید که دارای روکشی از جنس PVC باشد تا در همه شرایط جوی مقاومت داشته باشد.
درواقع این کابل از آنتن قرار گرفته در پشت بام به دستگاه مودم کاربر وصل خواهد شد.

لوازم Outdoor CPE/Mikrotik Radio

داده و اطلاعات بسیاری از این راه در فاصله های دور و نزدیک می‌توانند تبادل پیدا کنند.

تمام موارد تاثیر‌گذار بر قیمت اینترنت رادیویی

انواع اینترنت رادیویی

مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت اینترنت رادیویی که توسط هر اپراتور یا شرکتی برای کاربران و مشترکینشان ارائه می‌شود همین مواردی خواهد بود که در زیر به آن اشاره کردیم.

  • در اینترنت رادیویی پوینت تو پوینت مشترک یا کاربر باید هزینه خرید ۲ رادیو را بپردازد و تعداد ۲ رادیو بر روی پشت بام و همچنین بر روی دکل متعلق به کاربر خواهد بود. یعنی شما فقط به رادیو سمت دکل متصل هستید و هزینه‌ای که باید بپردازید کمی بالاتر می‌باشد اما ارتباطتان پایدارتر و سرعت اینترنت شما نیز بیشتر خواهد بود.
  • در سرویس مولتی پوینت شما به عنوان یک مشترک باید هزینه خرید یک رادیو یعنی همان رادیویی که بر روی پشت بام شما قرار می‌گیرد را بپردازید و به رادیو سمت دکل که متعلق به شرکت می‌باشد، علاوه بر کاربران دیگر که همزمان متصل هستند شما نیز متصل خواهید بود. سرویس مولتی پوینت رادیویی می‌تواند تاثیر خوبی در تعدیل قیمت اینترنت رادیویی برای کاربران داشته باشد.

اینترنت رادیویی برای چه کسانی مناسب است؟

اینترنت رادیویی بی‌سیم برای ماینر‌ها، تریدر‌ها، استریمر‌ها، مجتمع‌ها، برج‌ها، کارخانجات بزرگ، شرکت‌ها و همچنین منازل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اینترنت رادیویی یا وایرلس در‌واقع  اینترنتی مناسب برای گیمینگ در کل کشور می‌باشد زیرا پایین‌ترین زمان پینگ و بالاترین سرعت را در بین دیگر انواع پهنای باند‌ها دارد و با توجه به چنین کاربردهایی قاعدتا قیمت اینترنت رادیویی می‌تواند برای کاربران به‌صرفه باشد.

به صورت کلی اینترنت رادیویی برای کاربران و مشترکینی که نیاز به سرعت بالای دانلود و آپلود دارند، پایداری اینترنت و سرعت آن برایشان اهمیت دارد و یا در مناطقی ساکن هستند که آنتن دهی موبایل ضعیف تر است، قابل استفاده می‌باشد.  با توجه به قیمت اینترنت رادیویی نیز مشخص می‌شود که این سرویس برای چه کاربرانی مناسب می‌باشد.

  • منازل مسکونی و تمام افرادی که نیاز به داشتن یک نت با سرعت پایدار و بدون قطعی دارند
  • شهرک‌های صنعتی و کارخانجات، سوله‌ها و کارگاه‌های داخل و خارج شهر
  • گیمر‌ها و افرادی ‌که برای بازی‌های آنلاین به دنبال یک اینترنت با پینگ تایم پایین هستند
  • تریدرها و افرادی که در بازارهای مالی مثل فارکس، بورس و غیره فعالیت می‌کنند
  • کسب و کار‌های بزرگ و کوچک مثل شرکت‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و غیره
  • مدارس و آموزشگا‌ه‌هایی که برای تدریس آنلاین نیاز به اینترنتی پرسرعت و پایدار دارند.

شرکت های ارائه دهنده اینترنت رادیویی

تمامی شرکت‌هایی که مجوز fcp را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده‌اند، می‌توانند اینترنت رادیویی وایرلس را ارائه دهند. در این میان شرکت ماهان نت نیز با داشتن زیرساختی بسیار قوی و همچنین تعرفه‌های ارزان‌تر و پشتیبانی ۲۴ ساعته یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت رادیویی محسوب می‌شود.

ماهان نت ارائه دهنده انواع خدمات ویپ با کیفیت ایده آل

ما در این مقاله با عنوان قیمت اینترنت رادیویی سعی کردیم اطلاعات کاملی را در رابطه با عوامل تاثیر گذار و مهم بر قیمت اینترنت رادیویی در ایران را در اختیارتان قرار دهیم و انواع این نوع اینترنت وایرلس و همچنین ابزار و تجهیزات مورد نیاز آن را برای شما بیان کنیم. شرکت ماهان نت با دارا بودن چند سال تجربه در زمینه عرضه خدمات اینترنت رادیویی وایرلس به منازل، شرکت‌ها و سازمان‌ها، پهنای باند اختصاصی آماده خدمات رسانی به شما می‌‍‌باشد.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://mahannet.ir و یا با شماره‌گیری تلفن 1514 از دریافت خدمات و پشتیبانی ماهان نت استفاده نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار