کد خبر: ۱۱۱۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 26 July 2023

سفر به کدام شهر شمالی خاطره انگیز است؟

این سؤالی است که بیشتر افراد در زمان راهی شدن به شمال از خود می‌پرسند. سفر به کدام‌یک از شهرهای شمالی برای ما بهتر است؟ اصلاً کدام شهر موقعیت جغرافیایی بهتری را از منظر گردشگری در دشت و کوه و دریا برای ما فراهم می‌سازد. به کدام نقطه از شمال سفر کنیم تا بتوانیم با خیال راحت فارغ از مثال امنیتی تنی به آب بزنیم؟ کدام شهر شمالی جنگل‌های زیباتری دارد؟

اصلاً به کدام شهر شمال سفر کنیم تا بتوانیم از خدمات تفریحی بیشتری که برای توریست‌ها در نظر گرفته ‌شده است استفاده کنیم. با اجاره ویلا در کدام منطقه از شما می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی بیشتری داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سؤالات کافی است با ما همراه باشید. برای اجاره ویلا ساری هم می‌توانید به وب‌سایت علی بابا برای مشاهده قیمت‌ها سری بزنید.

سفر کدام‌یک از شهرهای شمالی بهتر است؟

شهرهای شمالی بااینکه بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما هرکدام در دل خود زیبایی‌های خاصی را پنهان کرده‌اند. در یک شهر شما می‌توانید شاهد آثار تاریخی بسیار باشید در شهر دیگر می‌توانید مناظر دریای زیبای شمال را داشته باشید. در نظر بگیرید که جاده‌های شمال همگی طبیعت بکری را برای شما فراهم کرده‌اند.

رامسر

یکی از شهرهای شمالی که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است رامسر است. شما در رامسر شاهد مراکز خرید و تفریحی بسیار زیادی هستید. از همین رو به‌سادگی در کنار گشت‌وگذار در این شهر می‌توانید به خرید سوغاتی برای خود و دوستانتان هم بپردازید.

سفر به کدام شهر شمالی خاطره انگیز است؟

مراکز خرید خوب، رستوران‌های محلی خوب، ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری تنها بخشی از مزایای است که با سفر به این شهر شمالی در پیش روی شما قرار داده می‌شود. با حضور در رامسر از یک‌سو می‌توانید به دریای خزر و از سوی دیگر می‌توانید با جنگل‌های زیبای شمال دسترسی داشته باشید. برای سفر به رامسر می‌توانید سه ماه اول سال را در نظر داشته باشید چراکه هوا خیلی رطوبت ندارد و گرمای هوا شمارا آزرده‌خاطر نمی‌کند. مانند اجاره ویلا ساری، برای اقامت در این شهر هم می‌توانید از سایت علی بابا کمک بگیرید.

نور

شهر دیگری که برای گردشگری به شما توصیه می‌کنیم شهر نور است. این شهر همسایه کوه و جنگل و دریا است و یکی از ییلاقات بی‌نظیر شمال را در پیش روی شما قرار می‌دهد. در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر نور، چمستان قرار دارد که برخی معتقدند به خاطر چمن‌های زیاد و سرسبزی‌های فراوان آن، به این نام معروف شده است. همچنین شما می‌توانید به آبگرم لاویج سری بزنید که یکی از معروف‌ ترین آبگرم‌ها در ایران محسوب می‌شود. خرید عسل از کندوان بدون شک شمارا با سفری خاطره‌انگیز و سوغاتی‌های خوشمزه‌ای روبرو خواهد کرد. حضور در جنگل نور و برپایی چادر برای استراحت بدون تردید غوغای شهر را از سر شما خواهد بورد. آبشار آب پری از دیگر جاهای دیدنی نور است که در کنار کاخ تمیشان، آنتوان مقدس، رویان، روستای یوش، آبشار حرام او، فیل‌سنگی، آبشار ونوش و قلعه پولاد بلده برای تماشای شما آماده پذیرایی از شما است.

نوشهر

شاید نام تمام این شهرها به گوش شما خورده باشد اما باید به شما بگویم این بار به‌ جای عبور کردن از این شهرها بهتر است قدری در این شهر اقامت داشته باشید تا از زیبایی‌های تماشایی آن نهایت لذت را ببرید.

سفر به کدام شهر شمالی خاطره انگیز است؟

در شهر نوشهر می‌توانید به آبشار انگاس، تالاب ارواح و دیو چشمه سری بزنید مکان‌های دیدنی که شاید تنها بومی‌ها نام آن را شنیده باشند. یا اینکه به بازار سنتی نوشهر برای خرید سبزیجات و ترشیجات و میوه‌های فصلی سری بزنید. از بومی‌های این منطقه بخواهید تا شمارا به تماشای تالاب ارواح یا دریاچه ارواح نوشهر ببرند یا شمارا برای رفتن به این مسیر راهنمایی کنند. از آنجایی ‌که در این مکان صداهای در میان انبوه درختان شنیده می‌شود به آن لقب دریاچه مرده را نیز داده‌اند.

چالوس

دیگر معرفی کردن چالوس بعید می‌دانیم که نیاز باشد چون یکی از شهرهای دیدنی است که همه‌ساله توریست‌های بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. چالوس مقصدی بی‌نظیر برای عکاسان به این خاطر که مسیر زیبای این شهر برای ثبت خاطرات شما ایدئال‌ترین‌ها را فراهم می‌سازد. آثار باستانی چالوس حکایت از تاریخ بی‌نظیری آن دارد. شما در این شهر می‌توانید نشان‌های از انسان‌هایی دو هزار سال پیش از میلاد مسیح را مشاهده کنید. دریاچه ولشت، شهرک توریستی نمک‌آبرود، دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، ساحل رادیو دریا، بوستان فین، آبشار سواسره، کاخ چایخوران، آبشار اکاپل، آبشار هریجان، کوه تخته سلیمان بخشی از مکان‌های دیدنی است که در این شهر برای شما در نظر گرفته‌شده است تا به تماشای آن بنشینید. عبور از جاده‌های زیبای چالوس به‌قدری هیجان‌انگیز است که شما هیچ‌گاه این تجربه خوش را از یاد نخواهید برد. با اجاره ویلا در این شهر مثل اجاره ویلا ساری یا شهرهای دیگر شمالی می‌توانید خاطراتی خوشی از سفر را در ذهن ثبت کنید.

کلام آخر در مورد شهرهای شمالی

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید در هر یک از شهرهای شمالی مکان‌های بکری برای شما در نظر گرفته‌شده است. از یک‌سو می‌توانید به تماشای دریا و از سوی دیگر به تماشای جنگل بپردازید. شما می‌توانید با اقامت داشتن در هر یک از این شهرهای شمالی عکس‌های متفاوتی را در طول سفر خود به ثبت برسانید. برخی از وجود مکان‌های بکری خبر می‌دهند که تنها بومی‌ها از آن خبردارند. برخی شهرها مکان‌های توریستی تاریخی را به شما نمایش می‌دهند. بسیاری از شهرها برای ثبت عکس‌های یادگاری شما در پیش رویتان قرار دارند. از یاد نبرید که بازارچه‌های محلی که در گوشه و کنار شمال مهیا شده است برای خرید سوغاتی‌های خوشمزه شما منتظر دیدار شما هستند. با مراوده کردن با محلی‌ها به‌جرئت می‌توانید به مکان‌های بکری در شمال سفر کنید که تاکنون پای هیچ توریست و گردشگری به آن باز نشده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار