کد خبر: ۱۱۱۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ 10 July 2023

۲۷ کشور عضو منطقه شنگن هستند که ویزای هر کدام از آن‌ها در حکم مجوز ورود و رفت‌وآمد به کل این منطقه را دارد. ‌به همین دلیل افرادی که تمایل دارند به این کشورها سفر کنند سعی می‌کنند ساده‌ترین راه و ویزا را انتخاب کنند. برخی از این کشورها به‌سادگی درخواست شما را تأیید می‌کنند و برخی دیگر مهر رد را به شما هدیه می‌دهند.

 آنچه در ادامه می‌خوانید فهرستی از سختگیرترین کشور شنگن برای ایرانی ها است که به شما هشدار می‌دهد برای دریافت ویزا از این کشورها دوری کنید. فراموش نکنید که حتماً با افرادی در این راه مشورت کنید که می‌دانند از چه طریقی وارد شوید تا هرگز رد نشوید.

با سختگیرترین کشورهای ارائه دهنده ویزای شینگن به ایرانی ها آشنا شوید!

کشورهای سخت‌گیر را بشناسید

کدام کشورها سخت‌گیر هستند؟

کشورهای عضو شنگن برای صدور ویزا همه نیاز به اسناد و مدارک یکسانی دارند، بااین‌حال برخی از کشورها نسبت به بقیه مناطق با سخت‌گیری بیشتری ویزا را به متقاضیان ارائه می‌دهند و تعداد بالای رد ویزای آن‌ها بسیار زیاد است. در مقابل برخی کشورها مانند لوکزامبورگ و لیتوانی به دلیل اینکه تعداد پذیرش ویزای آن‌ها بالاتر از سایر کشورها  بوده و به همین دلیل با عنوان راحت ترین کشور برای ویزای شینگن شناخته می‌شوند.

در زیر نام چند کشور به‌عنوان سخت ترین کشور برای ویزا شینگن آمده است. دلیل اصلی که باعث شده این کشورها در این لیست قرار بگیرند نرخ بالای ویزاهایی است که در سال ۲۰۲۰ رد کرده‌اند. این آمار از منابع رسمی به‌دست‌آمده است و ایرانیان بسیار زیادی نیز در این لیست‌ها قرار داشته‌اند. این کشورها به شرح زیر هستند:

  • کشور پرتغال: این کشور با رد ۳۰ درصد ویزا در سال ۲۰۲۰ رتبه نخست سختگیرترین کشور شینگن برای ایرانی ها را به خود اختصاص داده است. اگر فقط برای سفر به شینگن می‌روید از ارسال درخواست خود برای این کشور خودداری کنید.
  • مالت: شاید تصور نکنید که کسی برای این کشور کوچک تقاضای ویزا ارسال کرده باشد؛ اما نکته اینجا است که ۲۷.۸ درصد از ویزا‌ها در این کشور رد شده‌اند تا این کشور در رتبه دوم قرار بگیرد.
  • بلژیک: هنگام درخواست این کشور محتاط باشید و اگر فقط قصد بازدید دارید دور این کشور را خط بکشید؛ زیرا نزدیک به ۲۳.۶ درصد را سال ۲۰۲۰ رد کرد است.
  • سوئد: سوئد کشور بسیار پیشرفته‌ای است که افراد زیادی خواهان زندگی در آن هستند؛ اما رتبه ۴ به دلیل رد ۲۳ درصد ویزاها به سوئد تعلق می‌گیرد.
  • فرانسه: اگر خواهان ویزای فرانسه هستید حتماً با متخصصان و مجموعه‌های حرفه‌ای مشورت کنید زیرا ۱۸.۵ درصد نرخ رد ویزا رکورد این کشور بوده است.
  • اسپانیا: ۱۷.۴ درصد نرخ ردکردن ویزا در این کشور آن را در این لیست قرار داده است. 

با سختگیرترین کشورهای ارائه دهنده ویزای شینگن به ایرانی ها آشنا شوید!

کشورهای راحت را انتخاب کنید

کشورهای دیگری که ویزاهای محدودی را تأیید می‌کنند کدام کشورها هستند؟

البته آنچه باید بدانید این است که با کمک افرادی که در این مسیر سال‌ها تجربه کسب کرده‌اند حتی سخت‌گیرترین کشورها نیز به آسانترین ترین کشور برای ویزای شینگن تبدیل می‌شوند. بااین‌حال باید بدانید که سایر کشورهایی که در این حوزه قرار دارند تا چه میزان ویزا را رد می‌کنند‌. در ضمن باید بدانید که این نرخ در مورد ایرانیان به دلیل تحریم‌ها بیشتر مصداق دارد. 

هلند یکی دیگر از سختگیرترین کشور شینگن برای ایرانی ها است که تنها ۸۳.۲ درصد ویزاها را تأیید کرده و اجازه ورود به این کشور را می‌دهد. نروژ نیز پس از هلند قرار می‌گیرد. این کشور که در شمال اروپا واقع است تنها ۸۳.۸ درصد تأیید و معادل ۱۶.۲ را رد می‌کند‌. می‌توانید اسلوونی را نیز در این لیست قرار دهید. این کشور که قبلاً جزو کشورهای آسان برای اخذ ویزا بود در سال ۲۰۲۰ ۱۴.۸ درصد را از ویزاها را رد کرده است.

ایرانیان متقاضی  ورود به کشور آلمان مانند زمانی که برای اخذ ویزای فرانسه اقدام می‌کنند باید برای دریافت وقت سفارت فرانسه کمی صبور باشند و همه جوانب را در نظر بگیرند؛ زیرا این کشور در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۴.۱ درصد را رد کرده است. دانمارک نیز توانسته رتبه یازدهم را به دست آورد، زیرا ۱۱.۸ درصد بیشترین نرخی بوده که از ویزاهای ارسال شده را تأیید نکرده است.

البته ویزای ایتالیا از سایر کشورها راحت‌تر به دست می‌آید؛ اما باید بدانید که ۷.۷ درصد از ویزاها سال گذشته از سمت کنسولگری ایتالیا رد شدند. به همین دلیل است که شاید اخذ ویزا ایتالیا توریستی از کشوری مانند مالت ساده‌تر باشد؛ اما به‌سادگی کشور لیتوانی نیست. این کشور که متقاضیان طرف‌دار فرهنگ و معماری آن هستند، تنها 92.3 آن‌ها را تأیید می‌کند تا در میانه راه قرار بگیرد.

با سختگیرترین کشورهای ارائه دهنده ویزای شینگن به ایرانی ها آشنا شوید!

کشورها سخت‌گیر تقاضاهای زیادی را رد می‌کنند

سخن آخر

برای رفتن به یکی از کشورهای منطقه شینگن کاری که باید انجام دهید این است  که با کمی تحقیق بهترین کشوری را انتخاب کنید که ساده‌تر و آسان‌تر ویزای شما را تأیید کند. به‌این‌ترتیب تا حدودی اطمینان خواهید داشت که امکان ردشدن ویزای شما کمتر است.

بااین‌حال باید بدانید که شاید برخی کشورها به‌عنوان سختگیرترین کشور شینگن برای ایرانی ها شناخته شوند؛ اما اگر از راه آن وارد شوید می‌توانید بیش از سایر متقاضیان مطمئن باشید که ویزای شما تأیید می‌شود. بهتر است از متخصصان ویزا هوم بخواهید تا به شما در این مسیر کمک کنند و شما را به ویزای شینگن برسانند. همچنین همکاران ما می­توانند در اخذ ویزای دبی و رزرو تفریحات دبی به شما کمک کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار